REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza, Pracodawca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rada Normalizacyjna

Przy Polskim Komitecie Normalizacyjnym działa Rada Normalizacyjna. Rada konstytuuje się na pierwszym posiedzeniu, a organizację i tryb pracy Rady określa regulamin uchwalony przez Radę. Ponadto zakres jej działań oraz kompetencji określa Ustawa o normalizacji.

Jak przebiega kontrola ZUS?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych może kontrolować przedsiębiorców pod względem działania zgodnie z przepisami o ubezpieczeniach społecznych. W związku z tym ZUS ma szereg uprawnień wobec przedsiębiorcy, a przedsiębiorca powinien czynić zadość swoim obowiązkom.

Jak należy naliczyć wynagrodzenie pracownikowi, który został wybrany na społecznego inspektora pracy

Jesteśmy jednostką budżetową. W naszym zakładzie jeden z pracowników został wybrany na społecznego inspektora pracy. Na pełnienie tej funkcji przeznaczy 15 godzin miesięcznie. W jaki sposób należy mu naliczyć wynagrodzenie za czas pełnienia tej funkcji? Czy powinniśmy zawrzeć umowę i w jakiej formie? Czy to wynagrodzenie należy liczyć do podstawy „trzynastki”?

Jak zareklamować firmę za pomocą strony internetowej

Posiadanie strony internetowej jest obecnie standardem, który pozwala na pozyskiwanie klientów niezależnie od klasycznych kanałów sprzedażowych. Istotne jest przy tym użycie właściwej struktury witryny oraz odpowiednia jej promocja.

REKLAMA

Jak przenieść środki z PPE do IKE?

Uczestnicy ponad 1000 pracowniczych programów emerytalnych (PPE) gromadzą dodatkowe środki na emeryturę dzięki składkom opłacanym przez pracodawcę oraz wnoszonym przez nich samych składkom dodatkowym. Po zaprzestaniu pracy u danego pracodawcy nie mogą już jednak wnosić składek do PPE. Poniżej prezentujemy możliwości dokonania wypłaty transferowej z PPE do programu indywidualnego na tzw. indywidualne konto emerytalne (IKE).

Jak zbudować wizerunek firmy w Internecie?

Podstawowym elementem służącym do budowy wizerunku firmy w internecie jest strona internetowa. Im lepiej zbudowana, tym większe zainteresowanie klientów firmą.

Jak dbać o wizerunek firmy w internecie

Na budowanie wizerunku firmy składają się nie tylko takie elementy jak broszury, papier firmowy, czy wizytówki, ale również ogół działań podjętych w sieci. Przedsiębiorca powinien pamiętać o utworzeniu co najmniej miniwitryny.

Jakie znaczenie ma wygląd i atmosfera firmy

Nieodłącznym elementem budowy wizerunku firmy jest jej wygląd i atmosfera w niej panująca. Oba te elementy, odpowiednio przemyślane, pozwalają na skuteczne dotarcie do klienta.

REKLAMA

Skutki podpisywania dokumentów w czasie zwolnienia lekarskiego

Jeżeli właściciel firmy w czasie korzystania ze zwolnienia lekarskiego będzie nadal podpisywał dokumenty firmowe, to w razie stwierdzenia tego faktu przez kontrolerów ZUS może to skutkować utratą prawa do zasiłku chorobowego za cały okres zwolnienia.

Co powinna zawierać broszura firmowa

Broszury firmowe są nieodłącznym narzędziem budowania wizerunku firmy. Prawidłowo skonstruowane pozwalają na poprawę rozpoznawalności firmy na rynku oraz wzrost wyników sprzedażowych.

Jakie powinny być broszury, ulotki i foldery firmowe

Każda firma w celu skutecznego reklamowania świadczonych usług lub sprzedawanych produktów powinna przygotować odpowiednie broszury, ulotki i foldery firmowe.

Co składa się na wizualny system identyfikacji firmy

Wizualny system identyfikacji firmy jest złożony z wielu elementów składowych. Mimo małego znaczenia poszczególnych z nich, tylko w całości pozwalają na jego skuteczne funkcjonowanie.

Jak rozwijać wizerunek firmy

Rozwój wizerunku firmy jest uzależniony od jej charakteru oraz podejmowanych przez przedsiębiorcę działań polegających na wykorzystywaniu systemu identyfikacji wizualnej.

Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej wymaga sprawowania nad nim nieustannej kontroli i kierownictwa. Nawet drobne zmiany lub zaniechania mogą wywołać znaczne i nieodwracalne skutki.

Jak przebiega kontrola PIP?

Podstawą do przeprowadzenia kontroli w firmie jest legitymacja służbowa oraz – gdy kontrolowany jest przedsiębiorca w rozumieniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej – upoważnienie wydane przez głównego lub okręgowego inspektora pracy lub ich zastępców.

Na czym polega system identyfikacji wizualnej

Wizerunek firmy odgrywa istotną rolę w jej funkcjonowaniu i postrzeganiu na zewnątrz. Brak uwzględnienia przez przedsiębiorcę systemu identyfikacji wizualnej może spowodować ograniczenie prowadzonej działalności.  

Zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej, a własność samochodu będącego składnikiem majątku spółki

Jedną z zasad, na których opiera się konstrukcja spółki cywilnej, jest zasada stałości składu osobowego spółki, jako stosunku prawnego opartego na wzajemnym zaufaniu, lojalności i ścisłej współpracy wspólników.

Pracodawca ma nauczyć przełożonych dbać o służbowe auto

Samochód służbowy to dziś narzędzie pracy i benefit. Powierzając samochód pracownikowi przełożony dba także o wizerunek firmy. Dlatego też powinien się skupić na motywowaniu pracowników do bezpiecznej jazdy i nadmiernemu zużyciu samochodów.

Znaczenie marki w branży budowlanej

Branża budowlana to sektor, który wbrew kryzysu ma olbrzymi potencjał. Jednak brak świadomości budowania własnej marki sprawia, że polskim firmom bardzo ciężko przebić się z ofertą. Jak zatem zdobyć swojego klienta?

Dlaczego wizerunek firmy jest ważny

Budowanie wizerunku firmy jest istotnym elementem w procesie rozpoczynania prowadzenia działalności gospodarczej. Wizerunek odgrywa dużą rolę z marketingowego punktu widzenia.

Jaki jest zakres działania Państwowej Inspekcji Pracy?

Państwowa Inspekcja Pracy - sprawuje nadzór i kontrolę nad przestrzeganiem prawa pracy oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Inspekcję tworzą główny i 16 okręgowych inspektoratów pracy.

Czym jest książka kontroli?

Przedsiębiorca jest obowiązany prowadzić i przechowywać w swojej siedzibie książkę kontroli oraz upoważnienia i protokoły kontroli. Książka kontroli może mieć formę zbioru dokumentów. Książka kontroli służy przedsiębiorcy do dokumentowania liczby i czasu trwania kontroli jego działalności.

Europejskie rady zakładowe

Jednym z podstawowych celów Europejskich Rad Zakładowych jest stworzenie dialogu pomiędzy pracownikami a pracodawcami, którzy prowadzą swoje przedsiębiorstwa na terenie kilku państw członkowskich.

Rozpoczęcie kontroli - upoważnienie

Czynności kontrolne mogą być wykonywane przez pracowników organów kontroli po okazaniu przedsiębiorcy albo osobie przez niego upoważnionej legitymacji służbowej upoważniającej do wykonywania takich czynności oraz po doręczeniu upoważnienia do przeprowadzenia kontroli, chyba że przepisy szczególne przewidują możliwość podjęcia kontroli już po okazaniu legitymacji.

Ogólne zasady kontroli działalności gospodarczej

Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej zawiera przepisy, które obowiązują w odniesieniu do wszelkich kontroli przeprowadzanych przez różne organy państwowe i samorządowe. W przepisach szczególnych natomiast znajdują się poszczególne typy kontroli, np. w ustawie o Państwowej Inspekcji Pracy, czy Inspekcji Sanitarnej.

Kopia aktu zgonu

Niedawno zmarł członek rodziny jednego z naszych pracowników. Chcemy pracownikowi udzielić urlopu okolicznościowego na załatwienie spraw związanych z pogrzebem. Czy w takiej sytuacji pracodawca może żądać kserokopii aktu zgonu do dokumentacji? Jeżeli tak, to dlaczego?

Wakacyjne urlopy dłuższe niż przed rokiem

O to, na jak długi okres Polacy zaplanowali wakacje w 2010 r., zapytali analitycy Sedlak & Sedlak, w sondzie przeprowadzonej przez portal rynekpracy.pl na przełomie maja i czerwca.

Najczęściej używane zwroty w pismach firmowych

Prowadzący działalność gospodarczą wykorzystują do komunikacji zarówno elektroniczne jak i tradycyjne środki przekazu. W obu przypadkach do sporządzania treści wiadomości używane są zwroty ogólnie uznane za odpowiednie.

Kiedy praktyka rynkowa jest agresywna

Pojawiające się w obrocie praktyki rynkowe, jeżeli spełnią określone przesłanki, mogą zostać uznane za agresywne. Podstawą do określenia danego działania rynkowego jako agresywnego jest pojawienie się elementu nacisku w odniesieniu do klienta korzystającego z oferty określonej firmy.

Aukcje samochodów poleasingowych

Zakup samochodu poleasingowego stanowi szansę na duże oszczędności dla małego i średniego przedsiębiorcy. Dokonanie nabycia może nastąpić za pośrednictwem różnych kanałów sprzedaży.

Czy pracodawca ma obowiązek zatrudniać pracownika służby bhp na najwyższym możliwym stanowisku?

Pracodawca zatrudnił pracownika służby bhp na stanowisku inspektora ds. bhp, pomimo że pracownik ma wyższe wykształcenie o specjalności bezpieczeństwo i higiena pracy oraz udokumentowany sześcioletni staż pracy w służbie bezpieczeństwa i higieny pracy. Pracownik uważa, że ma uprawnienia do posługiwania się tytułem głównego specjalisty do spraw bhp i że w związku z tym pracodawca powinien zmienić nazwę stanowiska w jego umowie o pracę. Czy pracodawca ma obowiązek zatrudniać pracownika służby bhp na najwyższym możliwym stanowisku, na które pracownik spełnia wymagania kwalifikacyjne, i czy pracownik służby bhp może używać określeń: inspektor, starszy inspektor, specjalista, starszy specjalista, główny specjalista ds. bhp, jako tytułu zawodowego?

Optyk – pomysł

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób ma kłopoty z oczami, nawet idąc ulicą widać jak wiele osób chodzi w okularach i to nie tylko osoby starsze ale coraz więcej młodych ludzi. Coraz więcej też czasu poświęcamy siedzeniu przed komputerem. U jednych wynika to z konieczności – wykonywanej pracy, u innych – dzieci, młodzieży ten czas to surfowanie po Internecie czy granie w gry. Nie zdając sobie sprawy pewnego dnia zauważamy konieczność wizyty u okulisty a ta niejednokrotnie prowadzi do kolejnej wizyty, tym razem u optyka.

Optyk – lokal

Najlepszą lokalizacją dla salonu optycznego jest oczywiście duże centrum handlowe lub też ruchliwa, położona w centrum ulica, pełna sklepów, z mnóstwem odwiedzających ją o różnych porach dnia klientów.

Optyk – franczyza

Coraz bardziej popularna w Polsce franczyza (jako pewnego rodzaju umowa licencyjna) to niezły sposób na własny biznes. Salony optyczne sprawdzają się także jako biznes franczyzowy. Najbardziej popularną sieciową marka w branży optycznej jest Vision Express.

Sklep ze zdrową żywnością

Sprzedaż zdrowej żywności to na świecie i również w Polsce jedna z lepiej rozwijających się branż. Ludzie są coraz bardziej świadomi szkodliwości chemii w żywieniu i pragną coraz lepiej i zdrowiej odżywiać się. Nie tylko wegetarianie chcą mieć na stole naturalne i ekologiczne produkty.

Jak założyć sklep monopolowy

Pomysł na otwarcie sklepu z alkoholem (monopolowego) trzeba dobrze przemyśleć, chociaż jeśli dobrze wszystko przygotujemy, a naszą ofertę wzbogacimy o towary takie jak np. napoje, możemy osiągnąć sukces.

Jak aplikować o środki unijne na wsparcie innowacyjności MŚP w województwie zachodniopomorskim – część II

Podczas przygotowania wniosku o dofinansowanie powinniśmy skonfrontować nasz pomysł na „innowacyjność” z wymogami formalnymi stawianymi przed wnioskodawcami podczas oceny.

Optyk – reklama

Na początku działalności warto otwierany salon optyczny zareklamować w tradycyjny sposób. Należy pamiętać, aby miejsce w którym będzie otwarty salon było dobrze oznakowane i widoczne dla potencjalnych klientów.

Czy przychody z tytułu otrzymanej dotacji podlegają zwolnieniu z PIT

Jestem przedsiębiorcą i prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Realizuję od 2009 roku, jako beneficjent dwa projekty szkoleniowe w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL) współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. W ramach tych projektów osiągam przychody z tytułu pełnienia funkcji kierownika projektu oraz otrzymuję refundację części kosztów utrzymania biura projektu będącego jednocześnie siedzibą firmy. Czy te przychody podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego?

Udział wspólników w zyskach i stratach spółki

Każdy wspólnik jest uprawniony do równego udziału w zyskach spółki, i w tym samym stosunku uczestniczy w stratach, bez względu na rodzaj i wartość wkładu.

Podejmowanie uchwał w spółce cywilnej

Zasadniczo wspólnicy w spółce cywilnej podejmują swoje decyzje w sposób kolegialny, czyli w drodze uchwał. Istnieją jednak wyjątki od tej zasady. Jakie to wyjątki?

Na czym polega prowadzenie spraw spółki cywilnej?

Jednym z uprawnień, a zarazem jednym z obowiązków wspólników spółki cywilnej jest prowadzenie spraw spółki. Pod tym pojęciem kryje się podejmowanie decyzji we wszystkich sprawach związanych z realizacją wspólnego celu gospodarczego spółki.

Spółka cywilna jako pracodawca

Pomimo tego, że spółka cywilna nie jest podmiotem gospodarczym i nie ma podmiotowości prawnej to w niektórych dziedzinach prawa nadal traktowana jest jako samodzielny podmiot prawny.

Działalność gospodarcza w formie spółki cywilnej

Spółka cywilna jest to prawno-organizacyjna forma współdziałania gospodarczego dwóch lub więcej podmiotów. Można powiedzieć, że jest to jedna z najprostszych form takiego współdziałania.

Urlop bezpłatny a praca u innego pracodawcy (art. 174(1))

Fakultatywnym urlopem bezpłatnym jest także urlop udzielany przez pracodawcę z jego inicjatywy, jednak za zgodą pracownika wyrażoną na piśmie, w celu wykonywania pracy u innego pracodawcy przez okres ustalony w zawartym w tej sprawie porozumieniu między zainteresowanymi pracodawcami.

Jak przechowywać dokumenty firmowe?

Prowadząc działalność gospodarczą musisz gromadzić dokumenty, które są Ci potrzebne do sprawnego zarządzania firmą. W poniższym artykule przedstawiamy zasady przechowywania dokumentów firmowych.

Jak poprawić wniosek na inwestycje MŚP w nowe technologie w zachodniopomorskiem – część II

Po zakończeniu oceny formalnej kolejnym etapem weryfikacji dokumentacji aplikacyjnej jest ocena środowiskowa, ekonomiczno-finansowa oraz techniczna. Od jej wyników zależeć może przyznanie unijnego dofinansowania.

Zwrot kosztów za wykorzystywanie samochodu w celach służbowych

Czy podróż służbową można odbyć prywatnym samochodem? Czy w takim wypadku pracownikowi przysługuje ekwiwalent za zużycie samochodu i zwrot kosztów podróży? W jaki sposób należy liczyć wynagrodzenie z tego tytułu? Szczegóły poniżej.

Sposób obliczania należności z tytułu podróży służbowej

Za odbytą podróż służbową przysługuje nam dieta, pokrycie wydatków stosownie do uzasadnionych potrzeb, a także zwrot kosztów za wykorzystanie samochodu, niebędącego własnością pracodawcy.

Jak napisać dobry list motywacyjny?

List motywacyjny zaraz po CV, jest pierwszą rzeczą, którą widzi osoba rekrutująca. Postępowanie według prostej formuły opisanej w poniższym artykule, uczyni z twojego listu motywacyjnego wartościową rozbudowę twojego cv.

REKLAMA