REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Inwestycje, Firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak specjaliści rachunkowości zarządczej funkcjonują w swoich organizacjach

Z badań przeprowadzonych przez Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) wynika, że organizacje chcące w pełni wykorzystać potencjał specjalistów rachunkowości zarządczej powinny zadbać o sprawny system przepływu informacji w firmie. Warto stawiać także na rozwój kompetencji interpersonalnych pracowników i rozważyć implementację systemu pracy opartej o zasadę „business partnering”.

Mniej niż 6 proc. firm będzie obchodziło 10 urodziny

W Polsce w latach 2005-2014 powstało 1 618 299 firm. Według statystyk w ciągu dwunastu miesięcy od rejestracji firmy likwiduje się aż 52 % działalności gospodarczych. Po dziesięciu latach od rejestracji na rynku działa jedynie 5,89 proc. firm. Dlaczego firmy są zamykane, a przetrwają tylko najlepsi?

Odsetki od lokat terminowych związanych z działalnością gospodarczą

Czy odsetki uzyskane z lokat terminowych firmy należą do przychodów z działalności gospodarczej?

Prosument – dotacje na ogniwa fotowoltaiczne w pigułce

Coraz więcej firm w Polsce zaczyna zajmować się sprzedażą ogniw fotowoltaicznych i bardzo możliwe, że wkrótce pójdziemy w ślady naszych skandynawskich sąsiadów, którzy za małe pieniądze wynajmują ogniwa zwykłemu Kowalskiemu. Jak pozyskać pieniądze na zakup ogniw (powyżej 10 tys. złotych?)? Skorzystaj z programu Prosument!

REKLAMA

Cztery zasady, które mogą pomóc twojej firmie

Historia Owena, bohatera książki Diany Kander "Startup. Postaw wszystko na jedną firmę", przekazuje cztery proste, lecz przy tym głębokie prawdy, które każdy może zastosować, by znacząco zwiększyć swoje szanse na sukces w biznesie.

Wyciek firmowych danych a bezpieczeństwo teleinformatyczne

Co jakiś czas serwisy informacyjne donoszą o wycieku danych. Problem ten dotyczy zarówno wielkich korporacji, małych firm jak i organów państwa. Niekiedy do utraty informacji dochodzi przez przypadek lub nieuwagę, a innym razem, w efekcie działania hakerów. Czy można się w jakiś sposób bronić przed takim zjawiskiem? W pewnym stopniu tak: np. rozwijając systemy teleinformatyczne.

Ekspansja firmy na rynki zagraniczne – pierwsze kroki

Polskie firmy sprzedają obecnie za granicę produkty o łącznej wartości 800 mld dolarów, natomiast do 2020 roku nasz eksport wzrośnie o ponad 35%. W ubiegłym roku towary z Polski były obecne w 218 krajach świata, w tym tak egzotycznych jak Gwinea Równikowa, Wyspy Kokosowe czy Kiribati. Aby polscy przedsiębiorcy mogli jak najlepiej wykorzystać sprzyjające tendencje na światowych rynkach, przygotowaliśmy cykl poradników, w których zaprezentujemy najważniejsze aspekty rozpoczęcia działalności eksportowej oraz skutecznego budowania marki na zagranicznych rynkach.

Wrocław: Budynek A kompleksu Dominikański wraz z zabytkowym placem otrzymały pozwolenie na użytkowanie

Skanska Property Poland odnowiła zabytkowy Pałac Oppersdorfów, jednocześnie włączając go do kompleksu biurowego Dominikański. Pałac wraz z budynkiem A – uzyskały pozwolenie na użytkowanie.

REKLAMA

Faktury elektroniczne - czy wystarczające jest przesłanie ich w formacie pdf, czy wymagany jest oryginał papierowy?

Fakturą elektroniczna została w ustawie o podatku od towarów i usług zdefiniowana jako faktura w formie elektronicznej wystawiona i otrzymana w dowolnym formacie elektronicznym. W dobie dzisiejszej dbałości o środowisko, a także techniki, coraz więcej firm decyduje się na wystawianie faktur elektronicznych – ponieważ jest to wygodne, czasooszczędne i szybkie. Czy wystawiając fakturę w formie elektronicznej, konieczne jest ich przesłanie w określonym formacie (np. PDF), czy wymagane jest dosłanie oryginału papierowego? Jakim warunkom powinna odpowiadać faktura, aby była ona uznana za dowód podatkowy?

Wartość firmy powstała w wyniku nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa podlega amortyzacji

Dodatnia wartość firmy powstała na skutek przeniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa na rzecz podatnika podlegać będzie amortyzacji zgodnie z art. 16b ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT.

GOODWILL - wartość firmy, reputacja

Dodatkowe opodatkowanie producentów niezdrowej żywności

Jak wynika z przeprowadzonych badań, większość Polaków popiera opodatkowanie producentów niezdrowej żywności. Ich zdaniem, producenci niezdrowej żywności powinni odprowadzać dodatkowy podatek na fundusz walki z otyłością i nadwagą.

Przedsiębiorcy uzyskają informację o planach przestrzennych miast

Nowelizacja do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym zakłada, iż przedsiębiorcy uzyskają dostęp do informacji o planowanych działaniach przestrzennych gminy, który umożliwi im przedstawienie uwag oraz wniosków w początkowej fazie planowania przestrzennego. Przedsiębiorcy będą mogli porozmawiać o tym na Międzynarodowych Targach Budowlanych i Wnętrzarskich Warsaw Build 2015, które odbędą się w dniach 16-18 września 2015 r.

Serwer własny czy dedykowany?

Dziś praktycznie każde przedsiębiorstwo musi podjąć decyzję odnośnie miejsca, w którym będzie przechowywało dane firmowe, czy choćby stronę internetową. Wybierać może pomiędzy własnym serwerem w siedzibie firmy, serwerem dedykowanym dzierżawionym w zewnętrznej serwerowni oraz hostingiem współdzielonym. Teoretycznie pierwsze rozwiązanie jest najbezpieczniejsze, ale w praktyce, niewielu firmom można je polecić.

Wyższe odsetki ustawowe za opóźnienie w rozliczeniach między firmami od 2016 roku

Odsetki za opóźnienie rozliczenia transakcji między firmami wzrosną, przy obecnych stopach procentowych, z 8 proc. do 9,5 proc. - taki będzie skutek projektu noweli ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych oraz Kodeksu cywilnego, autorstwa Ministerstwa Gospodarki.

Ustawa o zasadach udzielania kredytów hipotecznych

Resort finansów przedstawił założenia ustawy, która ureguluje wszystkie kwestie związane z zawieraniem umów o kredyt mieszkaniowy, jak również obowiązki banków i pośredników kredytowych wobec klientów.

Ulgi podatkowe na badania i rozwój - nowe propozycje MF

Ministerstwo Finansów zauważa potrzebę zmian w ulgach podatkowych dla firm inwestujących w badania i rozwój; mogłyby one np. zaliczyć w koszty kwoty wyższe niż rzeczywiście poniesione na ten cel; zlikwidowana zostałaby jednak ulga na nabycie nowych technologii - mówi wiceszef resortu Jarosław Neneman.

Co branża PR ma do zaoferowania dziennikarzom?

Relacje z mediami – pod takim szyldem upłynęła kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie. Merytoryczne rozmowy toczyły się podczas prelekcji, ale również w trakcie przerw. To najlepszy dowód na to, że wzajemne relacje obu środowisk są tematem aktualnym i wymagają stałej atencji.

Firmy rezygnują z płatności gotówkowych

Coraz więcej branż odchodzi od gotówki na rzecz płatności online, które są wygodniejsze. Największa skala tego zjawiska występuje w firmach, dla których jedynym akceptowalnym standardem stają się płatności online.

Czy polskie smartfony podbiją świat?

Ponad milion trzysta tysięcy egzemplarzy sprzedanych w 24 krajach, w tym w Polsce. Telefony wyposażone w ośmiordzeniowe procesory i wyświetlacze z powłoką Gorilla Glass 3. Prezentacja na jednym z największych stoisk na targach CeBIT w Hanowerze. I zaskoczenie, bo mowa nie o gigancie, ale polskim producencie smartfonów, który właśnie zaczyna podbój świata.

Jak skutecznie zarządzać pracą mobilnych pracowników

Przedsiębiorstwa zagają się z rosnącą liczbą zadań realizowanych przez swoich pracowników w terenie, szukając jednocześnie sposobów na optymalizację kosztów związanych z koordynacją oraz kontrolą pracy wykonywanej przez zdalnych pracowników. Czy wykorzystanie nowoczesnych aplikacji do zarządzania pracownikami mobilnymi może przynosić realne oszczędności czasowo-ekonomiczne?

IFK poleca: Innowacje zmniejszają podatek

Każdy podatnik może obniżyć daninę należną fiskusowi dzięki ulgom podatkowym. Jedną z ulga, która umożliwia zmniejszenie dochodu, a z której może skorzystać jedynie określona grupa podatników, jest ulga technologiczna. Osoby prowadzące działalność gospodarczą mogą zredukować swój podatek, jeśli dokonali wydatków na zakup nowych technologii.

9 mld euro na innowacje i działalność badawczo-rozwojową

Polscy przedsiębiorcy będą mogli skorzystać ze wsparcia na innowacje i działalność badawczo-rozwojową. W nowej perspektywie finansowej na ten cel trafi 9 mld euro z programu Inteligentny Rozwój. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju chce im ułatwiać sięganie po unijne środki. Służyć temu ma nie tylko przyspieszanie procedur, lecz także pomoc w nawiązywaniu kontaktów między firmami a naukowcami.

Plany inwestyzyjne PKP do 2023 r.

Według planów inwestycyjnych, PKP PLK ma wydać do roku 2023 r. ponad 50 mld zł na inwestycje. Skróci się m.in. czas przejazdu pociągami między kluczowymi miastami.

Ułatwienia w uzyskiwaniu ulg podatkowych na badania i rozwój

Prezydencki projekt ustawy o innowacyjności gospodarki, nad którym Sejm zacznie prace w tym tygodniu, zakłada m.in. ułatwienia w uzyskiwaniu ulg podatkowych za wydatki na badania i rozwój.

Rozliczanie samochodów służbowych wykorzystywanych na cele prywatne

Od 1 stycznia 2015 roku, a więc niemal już cztery miesiące, obowiązują regulacje w zakresie opodatkowania nieodpłatnego świadczenia z tytułu samochodów służbowych wykorzystywanych na cele prywatne. Bezpośrednim zamiarem ustawodawcy było ułatwienie procesu rozliczania tej formy nieodpłatnego świadczenia na rzecz pracowników, choć w rzeczywistości – można by rzec – że celem było po prostu ujawnianie przychodów pracownika, a więc ich opodatkowanie.

Księgowość w chmurze - kiedy warto się na nią zdecydować?

Przedsiębiorcy coraz chętniej godzą się na przeniesienie księgowości swojej firmy do chmury. Prawo, chociaż nie najnowsze, zastrzega ogólne zasady takiej współpracy. Tylko co z bezpieczeństwem, brakiem zrozumienia działania chmury i tzw. „złośliwością rzeczy martwych”?

Czy powstanie lotnisko w Suwałkach?

Samorządowcy z województwa Podlaskiego chcą, by w Suwałkach powstało lotnisko. Widzą w tym szansę na rozwój regionu.

Wybrano firmę, która przeprowadzi remont mostu Łazienkowskiego

Po trzech dniach narad wybrano wykonawcę, który zajmie się remontem mostu Łazienkowskiego w Warszawie. Wybrana firmy to konsorcjum firm Bilfinger Infrastructure S.A. i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych "Intercor" Sp. z o.o.

Do tłumaczenia nie wystarczy znajomość języka

W dzisiejszych czasach poziom znajomości języków jest dużo wyższy niż jeszcze pięć lat temu. Nasza codzienna komunikacja biznesowa czy prywatna wykracza poza granice kraju, a nawet kontynentu. Językami obcymi posługujemy się swobodniej, częściej, płynniej – ale czy to oznacza, że pracownik znający dany język na poziomie komunikatywnym jest w stanie poprawnie przetłumaczyć menu restauracji lub ulotkę firmy? A co dopiero jeśli mowa o profesjonalnej dokumentacji?

Prawo restrukturyzacyjne - zmiany od 1 stycznia 2016 r.

Nowe przepisy w zakresie restrukturyzacji przewidują m.in., że przedsiębiorca znajdujący się w trudnej sytuacji finansowej - niewypłacalny lub zagrożony niewypłacalnością - będzie mógł wybrać procedurę naprawczą dopasowaną do swoich potrzeb. Postępowania restrukturyzacyjne mają umożliwić zmiany struktury majątku, zobowiązań przedsiębiorcy i zatrudnienia. Nowe regulacje zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2016 r.

II Ogólnopolska Konferencja pt.: „Tereny Inwestycyjne w Polsce” odbędzie się w maju

Po sukcesie pierwszego spotkania poświęconego gruntom pod inwestycje, serwis Tereny Inwestycyjne Info ma przyjemność po raz kolejny zaprosić do uczestnictwa w II Ogólnopolskiej Konferencji pt.: „Tereny Inwestycyjne w Polsce”. Konferencja odbędzie się 20 maja 2015 roku. Spotkanie w gronie ekspertów stanie się okazją do wymiany poglądów i doświadczeń związanych z inwestowaniem w grunty inwestycyjne.

Panasonic poszerzy ofertę dla branży logistycznej

Panasonic zapowiedział przejęcie firmy DHL Digital Solutions. Tym samym zamierza rozszerzyć swoją działalność i zaoferować zaawansowane oprogramowanie do zarządzania logistyką i łańcuchem dostaw.

Nieruchomości nad morzem - czy to dobra inwestycja?

Inwestycja nad morzem to duże możliwości, zarówno rekreacyjne jak i inwestycyjne. Czy warto zainwestować w zakup nieruchomości nad polskim morzem? W rankingach dużym zainteresowaniem cieszą się: Łeba, Międzyzdroje, Ustka, Kołobrzeg, Władysławowo i Mielno.

Sprawozdania finansowe małych firm - zmiany w rachunkowości w 2016 r.

Projekt nowelizacji ustawy o rachunkowości, przyjęty przez Radę Ministrów 30 marca br. przewiduje wprowadzenie uproszczeń w rachunkowości związanych ze zmieniającym się otoczeniem gospodarczym i dotyczących sprawozdań finansowych dla m. in. spółek kapitałowych. Dzięki zmianom przygotowanie sprawozdań będzie tańsze, co poprawi warunki funkcjonowania tzw. jednostek małych.

Łódź stawia na wielopoziomowe parkingi

Władze Łodzi stawiają na budowę w centrum wielopoziomowych parkingów dla kilku tysięcy samochodów. Tego typu rozwiązanie stosuje się w wielu europejskich miastach.

Coraz więcej zamożnych Polaków

Z przeprowadzonych badań wynika, że z każdym rokiem w naszym kraju przybywa zamożnych i bogatych Polaków. W roku 2014 ich liczba sięgnęła 878 tys., natomiast za dwa lata po raz pierwszy liczba zamożnych Polaków ma przekroczyć milion.

Uproszczenia w rachunkowości małych firm

Uproszczenia w sprawozdawczości finansowej dla małych firm o przychodach nieprzekraczających 34 mln zł rocznie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o rachunkowości, którym ma zająć się rząd. Zmiany mają prowadzić do obniżenia kosztów prowadzenia rachunkowości.

Uproszczenia w sprawozdawczości finansowej małych firm

Wprowadzenie uproszczeń w sprawozdawczości finansowej dla małych firm o przychodach nieprzekraczających 34 mln zł rocznie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o rachunkowości, którym ma zająć się rząd. Zmiany mają prowadzić do obniżenia kosztów prowadzenia rachunkowości.

Nowe Koninko II – drugi etap inwestycji

W Koninku pod Poznaniem rozwija się kolejny etap inwestycji - Nowe Koninko II. Kompleks mieszkań powstaje przy ul. Pisarskiej. Nowe Koninko to nowoczesne, trzypiętrowe budynki, w których znajdują się 54. mieszkania o powierzchni od 62 do 93 mkw. Wszystkie mieszkania posiadają przestronne tarasy lubogrodami.

Drugi etap Oazy Wilanów – już w sprzedaży

Inwestycja Oaza Wilanów oferuje 162 lokale mieszkalne. Mieszkania znajdują się w prestiżowej lokalizacji na pograniczu Wilanowa i Mokotowa, u zbiegu alei Rzeczypospolitej oraz alei Wilanowskiej. Inwestycję zaprojektowano z myślą o młodych i aktywnych osobach, z tego właśnie powodu na osiedlu będzie znajdować się rozbudowana infrastruktura rekreacyjno – sportowa. Ceny mieszkań wahają się od ok. 6 900 złotych, do 7 500 złotych brutto za mkw.

Ruch w miastach zostanie ograniczony?

Ograniczenie ruchu samochodowego w miastach jest możliwe. Aby tego dokonać rząd chce zaczerpnąć funduszy z UE i przeznaczyć je na rozbudowę infrastruktury miejskiej.

Aplikacje do obsługi reklamacji

Okazuje się, że ponad 90 proc. konsumentów składa reklamacje bezpośrednio w miejscu zakupu. Około 10 minut zajmuje pracownikowi przyjęcie zgłoszenia oraz przekazanie sposobu rozpatrzenia zdarzenia. Następny krok, czyli stworzenie papierowego protokołu rejestrującego reklamację - kolejne 30 minut. Jak rozwiązać problemy czasowo-ekonomiczne salonów sprzedaży w Polsce? Jak rynek oprogramowania ERP i ECM reaguje na te potrzeby?

Jak firmy monitorują publikacje na swój temat w internecie

Coraz większa liczba firm monitoruje publikacje na swój temat w internecie. Jednak słabej jakości monitoring mediów może być dla firmy większym problemem niż korzyścią. Przez błędny system spółka może stracić dużo czasu, usuwając bezwartościowe wzmianki z rezultatów monitoringu. Dodatkowo brak częstej aktualizacji monitoringu uniemożliwia szybkie reagowanie na komunikaty pojawiające się w mediach społecznościowych. Instytut Monitoringu Mediów opracował listę najczęstszych problemów.

Polskie firmy kolejowe walczą o kontrakty w Turkmenistanie

Szybko rozwijający się Turkmenistan inwestuje w infrastrukturę drogową i kolejową. Polskie firmy walczą o intratne kontrakty na tamtejszym rynku.

Wpływ automatyki magazynowej na rozwój regionów

Nowoczesne rozwiązania z zakresu automatyki magazynowej przekładają się na wyniki finansowe przedsiębiorstw, a co za tym idzie na rozwój regionów, w których funkcjonują.

Skurczył się rynek przewozów kolejowych w Polsce

Prezes PKP Cargo nie pozostawia złudzeń. Rynek towarowych przewozów kolejowych w Polsce znacznie się skurczył co odbiło się na wynikach finansowych firmy. Co jest tego przyczyną?

PLL LOT osiąga zyski z przewozu pasażerów

W 2014 r. Polskie Linie Lotnicze LOT osiągnęły zysk ze swojej podstawowej działalności - przewozu pasażerów.

Obieg dokumentów w nowoczesnej firmie

Może być przypadkowy, chaotyczny albo świadomie zorganizowany i uporządkowany. Ale jedno jest pewne – obieg dokumentów występuje w każdej firmie, bez względu na jej wielkość, branżę czy strukturę. Warto zadbać, by dzięki niemu procesy w przedsiębiorstwie zachodziły sprawniej.

Plany inwestycyjne Mazowsza, kiedy S7 do Płońska?

W najbliższych latach głównymi inwestycjami na Mazowszu będą modernizacja kolejowej linii średnicowej oraz dokończenie okręgu obwodnicy Warszawy. Ale to nie wszystko.

REKLAMA