REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

VAT, Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kiedy można odliczyć VAT od zakupów objętych mechanizmem odwróconego obciążenia

Spółka (podatnik VAT czynny) w ramach prowadzonej działalności dokonuje m.in. zakupu towarów w kraju objętych mechanizmem odwróconego obciążenia (tj. transakcji, w stosunku do których podmiotem zobowiązanym do rozliczenia VAT jest nabywca). Nabywane w mechanizmie odwróconego obciążenia towary są wykorzystywane wyłącznie do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Spółce przysługuje zatem pełne prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu tych zakupów objętych mechanizmem odwróconego obciążenia.

Zbycie nieruchomości jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa a VAT

Co do zasady, transakcja zbycia nieruchomości podlega zwolnieniu z opodatkowania VAT (art. 43 ust. 1 pkt 9 – 10a ustawy o VAT). Odmienna sytuacja dotyczy tych transakcji, w których nieruchomość zostanie potraktowana jako zorganizowana część przedsiębiorstwa. Z tego powodu przedsiębiorcy powinni wnikliwie analizować każdą sprzedaż tego typu, aby wybrać najbardziej korzystną formę rozliczenia. Nie zawsze bowiem opodatkowanie nieruchomości podatkiem VAT będzie niekorzystne.

Ułatwienia dla nowych firm

Powstaje coraz więcej nowych firm. Ulga na start i preferencyjne składki pozwalają dużo zaoszczędzić początkującym przedsiębiorcom.

Zawieszenie działalności - wszystko o czym musi pamiętać przedsiębiorca

Prowadzenie własnej firmy nie zawsze przynosi korzyści jakich oczekiwałby przedsiębiorca. Wszystkie kłopoty rozpoczynają się w momencie utraty płynności finansowej przez przedsiębiorstwo oraz gdy nie jest ono zdolne do opłacania obowiązkowych składek i podatków. Jednakże w takiej sytuacji polskie prawo umożliwia przedsiębiorcy tymczasowe zawieszenie działalności, w tym trudnym dla niej okresie.

REKLAMA

Jak odzyskać należności od kontrahentów zagranicznych

Przedsiębiorcy bardzo często muszą odzyskiwać należności od kontrahentów przed sądem. Sytuacja jest tym bardziej skomplikowany, gdy trzeba wyegzekwować wierzytelności od podmiotu zagranicznego. Procedura dochodzenia należności różni się bowiem w zależności od tego, czy dłużnik jest podmiotem mającym siedzibę na terenie Unii Europejskiej czy poza nią.

Kiedy rozliczyć VAT z faktur korygujących na plus, gdy faktury pierwotne zostały wystawione szacunkowo

Spółka świadczy usługi z obszaru technologii informatycznych (IT). W przypadku niektórych umów o świadczenie usług należne Spółce wynagrodzenie kalkulowane jest na podstawie rzeczywistych kosztów oraz ustalonego narzutu na koszty. W momencie wystawienia faktury nie posiada pełnej informacji o wszystkich ponoszonych przez nią kosztach i wystawia faktury, kalkulując wynagrodzenie ryczałtowo. Po zakończeniu kwartału, oblicza należne jej wynagrodzenie oraz wystawia zbiorcze faktury korygujące wartość przychodów z tytułu usług świadczonych w danym kwartale. Czy Spółka jest uprawniona do ujmowania kwot wynikających z faktur korygujących, zwiększających podstawę opodatkowania oraz wartość podatku VAT należnego w rozliczeniu za okres, w którym nastąpiły zdarzenia powodujące konieczność wystawienia korekt?

Rozliczanie kosztów leasingu będzie bardziej korzystne

Planowane jest podniesienie limitu wartości samochodu osobowego, do którego odpisy amortyzacyjne są zaliczane do kosztów uzyskania przychodów. Taka zmiana spowodowałaby, że rozliczanie kosztów leasingu stałoby się bardziej korzystne.

Exit tax - nowy podatek dla przenoszących się za granicę

Polski rząd zamierza do końca roku wprowadzić nowy podatek dla przedsiębiorców przenoszących swoje aktywa za granicę, tzw. exit tax. Ministerstwo Finansów na razie nie ujawnia projektu nowej ustawy, wiadomo jednak, że ma przybrać formę podatku zniechęcającego przedsiębiorców do przenoszenia majątku za granicę.

REKLAMA

Warunki skorzystania z ulgi na start

Nowe przepisy wprowadzone w ramach pakietu „Konstytucji biznesu” zwalniają niektórych przedsiębiorców z opłacania przez sześć miesięcy składek na ubezpieczenia społeczne oraz dają możliwość skorzystania przez dwa lata z niższych opłat. Jakie są warunki skorzystania z ulgi na start?

Prezes spółki prowadzący własną działalność gospodarczą – skutki podatkowe

Często spotykaną praktyką jest łączenie funkcji prezesa członka zarządu w spółce kapitałowej ze świadczeniem usług takiej spółce w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. Jednakże łączenie tych funkcji może spowodować problemy na gruncie zarówno podatku dochodowego, jak i podatku VAT (nierzetelne faktury, usunięcie wynagrodzenia usługodawcy z kosztów uzyskania przychodu itd.).

Propozycje przedsiębiorców dotyczące uproszczeń w VAT

Przedsiębiorcy przygotowali pięć propozycji dotyczących uproszczeń systemu VAT. Obejmują one m.in. modyfikację przepisów w zakresie rozliczania faktur korygujących, zasad korzystania z prawa do odliczenia VAT i ulgi na złe długi.

Podzielona płatność w jednostce budżetowej

Problem: Jestem księgową w niewielkiej oświatowej samorządowej jednostce budżetowej. Wystawiam w ciągu miesiąca dwie faktury - jedną za wynajem pomieszczenia (dochody budżetowe) i drugą za media w tym pomieszczeniu (dochody własne jednostki). VAT z tych faktur miesięcznie nie przekracza 150 zł i jest w całości odprowadzany do urzędu marszałkowskiego (centralizacja VAT). Nie korzystamy z odliczenia VAT.

30% Polaków akceptuje zapłatę gotówką bez rachunku, by uniknąć płacenia VAT

Nie ma w naszym kraju przyzwolenia społecznego na niepłacenie długów, czy wyłudzanie pieniędzy przy pomocy fałszywych dokumentów. Natomiast ponad 1/4 Polaków uważa, że można usprawiedliwić kogoś, kto zataja informacje uniemożliwiające wzięcie kredytu, przepisuje majątek na rodzinę, by uciec przed wierzycielem, płaci gotówką bez rachunku, by uniknąć płacenia VAT oraz pracuje na czarno, by uniknąć ściągania długów z pensji. Takie m.in. wnioski płyną z raportu Moralność Finansowa Polaków, przygotowanego w czerwcu 2018 r. (już po raz trzeci) przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych.

Jak zwiększyć podatkowe dochody budżetowe?

W komentarzu dotyczącym wystąpienia byłego ministra finansów Jacka Rostowskiego przed sejmową komisją śledczą ds. nieprawidłowości w VAT, profesor Witold Modzelewski sformułował trzy podstawowe zasady, które pomogą szybko zwiększyć podatkowe dochody budżetowe.

Zakup samochodu firmowego - gotówka, kredyt, leasing ich wady i zalety

Każdy przedsiębiorca stara się być coraz bliżej swoich klientów i kontrahentów. Konieczne są więc podróże, w tym oczywiście własnym pojazdem. Nic więc dziwnego, że wiele osób prowadzących własne firmy, zastanawia się nie tyle nad zakupem samochodu firmowego co nad formą sfinansowania tego zakupu. Rynek proponuje różne możliwości, między innymi zakup za gotówkę, leasing lub kredyt. Jaka forma jest więc najlepsza, jeżeli planujemy zakup własnego auta?

6 megatrendów światowej gospodarki 2018/2019

Momentami przełomowymi w historii ludzkości było wynalezienie maszyny parowej, żarówki i komputera, a potem internetu. Obecnie czynników, które mogą mieć równie znaczący wpływ na gospodarkę i społeczeństwo jest znacznie więcej. Są to automatyzacja i robotyzacja, internet rzeczy czy sztuczna inteligencja. Eksperci firmy doradczej Deloitte wskazali sześć megatrendów, które w najbliższych latach zmienią oblicze polskiej i światowej gospodarki. To przemysł 4.0, model gospodarki o obiegu zamkniętym, zrównoważone finanse, rynek talentów, „srebrna gospodarka” oraz elektromobilność.

Czy taka będzie właśnie przyszłość (Future)Netu?

Przyszłość zaczyna się już dzisiaj. Coś, co kiedyś nazwalibyśmy tylko fantazjami futurologicznymi, dziś zdarza się wokół nas. Wygląda na to, że prawdziwymi wizjonerami okazali się założyciele FutureNet – Stephan Morgenstern i Roman Ziemian.

Beata Drzazga pokazuje, jakie powinno być podejście do pacjenta

Beata Drzazga pokazuje, jakie powinno być podejście do pacjenta. Poniżej rozmowa z Beatą Drzazgą, właścicielem i prezesem zarządu BetaMed S.A.

MOKATE: rodzinny międzynarodowy biznes zbudowany na wartościach

Jakość, innowacyjność, wspólne wartości – to klucze do sukcesu Grupy MOKATE. Sukcesu bezsprzecznego, bowiem dzisiaj firma jest potężnym, rodzinnym biznesem zatrudniający ponad 1700 osób na świecie. O budowie pozycji lidera i kolejnych planach rozwoju z dr. Adamem Mokryszem, prezesem zarządu Grupy MOKATE, rozmawia Anna Knapek.

Wycofanie środka trwałego z firmy - rozliczenie PIT i VAT

Prowadząc działalność gospodarczą przedsiębiorca w dowolnym momencie może wycofać środek trwały z firmy do majątku prywatnego. Decydując się na taki krok należy pamiętać o podatkach – dochodowym oraz od towarów i usług.

Ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej podpisana przez Prezydenta

25 lipca 2018 r. Prezydent RP podpisał ustawę z 5 lipca 2018 r. o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej. Ustawa ta ma na celu zapewnienie przedsiębiorcom będącym osobami fizycznymi warunków prawnych do zachowania ciągłości funkcjonowania przedsiębiorstwa po ich śmierci, przy uwzględnieniu, że przedsiębiorstwo należy postrzegać jako dobro prawne, mające nie tylko wartość majątkową i gospodarczą, ale także społeczną. Większość przepisów tej ustawy wejdzie w życie po upływie 3 miesięcy od dnia jej ogłoszenia (tj. publikacji w Dzienniku Ustaw).

Jak budować relacje biznesowe? Ważna jest otwartość i zadawanie pytań

Niektórym wydaje się, że skuteczność w kontaktach biznesowych jest uzależniona głównie od tego, jak dobrze opanowało się techniki perswazji, a czasem i manipulacji. Tymczasem w perspektywie długofalowej nie do przecenienia jest umiejętność stworzenia dobrej atmosfery w rozmowie. W jaki sposób zadbać o budowanie relacji z klientami i partnerami biznesowymi?

Jak działa split payment?

Od 1 lipca 2018 r. w obrocie między przedsiębiorcami zaczął funkcjonować Mechanizm Podzielonej Płatności (ang. split payment). Mechanizm ten ma na celu przeciwdziałanie nadużyciom i oszustwom w podatku VAT. Obecnie jego stosowanie jest dobrowolne, jednakże Ministerstwo Finansów zapowiada wprowadzenie obowiązku korzystania z Mechanizmu Podzielonej Płatności w stosunku do części branży.

Rozliczanie VAT w działalności sezonowej

Wakacje to okres, w którym wielu podatników decyduje się na podejmowanie działalności sezonowej. W związku z tym mają oni wątpliwości, czy powinni się z tego tytułu rejestrować do VAT, czy muszą mieć kasę fiskalną oraz jakie stawki VAT zastosować do wykonywanych przez siebie czynności.

20% VAT (stawka podstawowa) od 2019 roku ... w Rosji

24 lipca 2018 r. niższa izba parlamentu Rosji, Duma Państwowa, przyjęła w trzecim czytaniu projekt ustawy o podniesieniu stawki podstawowej podatku VAT z 18 proc. do 20 proc. od 1 stycznia 2019 roku. Projekt poparła tylko frakcja partii Jedna Rosja, która ma większość w Dumie.

Jak założyć jednoosobową działalność gospodarczą w 2018 r.

Jednoosobowa działalność gospodarcza jest popularną formą prowadzenia przedsiębiorstwa przez osobę fizyczną. Rejestracja działalności jest bezpłatna, a prowadzenie firmy nie wymaga kapitału początkowego. Warto jednak pamiętać, że w trakcie prowadzenia działalności przedsiębiorca odpowiada całym swoim majątkiem.

Split payment a płynność finansowa

W ocenie Ministerstwa Finansów mechanizm podzielonej płatności (split payment) dla większości przedsiębiorców pozostanie rozwiązaniem bez wpływu na płynność finansową, a niektórym wręcz ją poprawi, z uwagi na możliwość uzyskania zwrotu nadwyżki VAT naliczonego na rachunek VAT w terminie 25 dni.

Split payment 2018 w pytaniach i odpowiedziach

Od lipca 2018 r. zaczęły obowiązywać przepisy o mechanizmie podzielonej płatności w VAT (split payment). Przedstawiamy odpowiedzi na najważniejsze pytania.

Interpretacja podatkowa chroni prawo do zwrotu VAT

Wydana przez organ podatkowy indywidualna interpretacja prawa podatkowego chroni podatnika, który ściśle się do niej zastosował. Niestety zakres tej ochrony niejednokrotnie bywa przedmiotem sporów z fiskusem. W jednym z ostatnich orzeczeń wojewódzki sąd administracyjny uznał, że należy ją pojmować w sposób szeroki.

Magazyn konsygnacyjny - brak potrzeby rejestracji podatnika w państwie siedziby odbiorcy towaru

Magazyn konsygnacyjny powszechnie identyfikowany jest ze składowaniem przez przedsiębiorcę (podatnika) towarów przeznaczonych dla nieokreślonego nabywcy. Tymczasem magazyn konsygnacyjny w rozumieniu VATU to w rzeczywistości magazyn typu call-off (call of stock), w ramach którego wprowadzany o niego towar (towary) przeznaczony jest dla jednego, określonego nabywcy (podatnika).

Organizacja festynu na terenie szkoły

Problem: We wrześniu rada rodziców zamierza zorganizować na terenie szkoły festyn, na którym powitamy uczniów pierwszych klas. Zostaną odpłatnie udostępnione miejsca pod stoiska gastronomiczne, handlowe, duże dmuchane zabawki dla dzieci. Czy w tej sytuacji podatnikiem VAT będzie rada rodziców czy szkoła?

Działalność bez rejestracji, czyli nowe możliwości dla przedsiębiorców

Od końca kwietnia bieżącego roku w Polsce obowiązuje „Konstytucja Biznesu”. Stanowi ona pakiet nowych ustaw, w związku z którymi, uchylona została między innymi ustawa o swobodzie działalności gospodarczej. Jednym z nowych rozwiązań jest możliwość prowadzenia działalności gospodarczej bez rejestracji. Jakie jeszcze możliwości dla przedsiębiorców wynikają z nowych regulacji?

O czym należy pamiętać przy zakończeniu działalności gospodarczej

Przy zakończeniu działalności gospodarczej i wyrejestrowaniu firmy przedsiębiorca powinien pamiętać o kilku podstawowych obowiązkach. Przedstawiamy o czym w szczególności powinien pomyśleć kończąc działalność.

Ile kosztował lobbing dotyczący przepisów podatku od towarów i usług od roku 2007?

Według oficjalnych enuncjacji w latach 2007-2015 luka w podatku od towarów i usług wynosiła 262 mld zł. Jeżeli dobrze rozumiem ten szacunek, to o tyle powinniśmy być bogatsi, bo państwo polskie nie otrzymało tych pieniędzy. Przypomnę, że według oficjalnych danych dochody w budżecie w tym okresie wynosiły łącznie około 1000 mld zł, czyli straty wynosiły ponad jedną piątą potencjalnych dochodów. Jeżeli to prawda, to ktoś ma te pieniądze i ma dużo większą władzę niż wszystkie formalne struktury administracyjne i sądowe razem wzięte.

Odliczenie wydatku na zakup kasy fiskalnej po przekształceniu

Naczelny Sąd Administracyjny uznał, że organy podatkowe błędnie odmawiały prawa do ponownego odliczenia wydatku na kasę rejestrującą w przypadku przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną w jednoosobową spółkę kapitałową. A zatem interpretacja indywidualna fiskusa odnosząca się do przejmowania obowiązku prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy pomocy kas fiskalnej przez spółki powstałe w wyniku przekształcenia jest wadliwa.

Skonto za korzystanie ze split payment

Mechanizm podzielonej płatności (split payment) jest rozwiązaniem, z którego przedsiębiorcy mogą skorzystać, ale nie muszą. Każdy jednak, kto zacznie używać rachunku VAT, będzie mógł obniżyć wartość podatku należnego fiskusowi. Rzecz w tym jednak, że takie skonto pozwala zachować w kieszeni jedynie kilkanaście złotych dopiero w sytuacji, gdy miesięczny VAT należny wyniesie kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Wdrożenie RODO - problemy prawne i informatyczne

Od wejścia w życie RODO minął już ponad miesiąc, ale temat wdrożenia odpowiednich procedur wciąż jest jednym z najpopularniejszych w przedsiębiorstwach. Nadal brakuje jednoznacznych odpowiedzi na wiele pytań, a część rozwiązań jest dopiero wypracowywana m.in. przez powołaną przy Ministerstwie Cyfryzacji Grupę Roboczą ds. RODO. Większość zainteresowanych tematyką skupia się jednak na rozwiązaniach prawnych – przygotowaniu odpowiednich formułek i zgód dla klientów. Tymczasem większość danych przetwarzana jest dziś głównie w systemach informatycznych i to od nich powinniśmy zacząć przygotowanie do wdrożenia RODO w każdej firmie.

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy – nowe obowiązki

Polski prawodawca uchwalił nową ustawę o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, która weszła w życie 13 lipca 2018 r. Jakie instytucje mają obowiązek stosować się do nowych przepisów?

Jak rozliczać składkę zdrowotną przy prowadzeniu kilku rodzajów działalności gospodarczej

Od kilku lat prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, z tytułu której opłacam obowiązkowe składki na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne wyłącznie za siebie. Od 1 sierpnia 2018 r. stanę się dodatkowo wspólnikiem spółki jawnej. W jakiej wysokości, w opisanej sytuacji, muszę uiszczać składkę zdrowotną od sierpnia i z jakim kodem tytułu ubezpieczenia powinienem rozliczyć składki zusowskie na deklaracji ZUS DRA?

Jak i dlaczego zarejestrować znak towarowy

Rozpoczynam działalność gospodarczą - produkcję materiałów biurowych. Wymyśliłem nazwę i logo. Chcę być rozpoznawalny wśród klientów. Słyszałem, że powinienem zarejestrować znak towarowy, ale nie bardzo wiem, co nim jest: nazwa, logo, jakiś slogan? Czy rejestracja jest konieczna?

Upadłość niewypłacalnego przedsiębiorcy

Dłużnik będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą w momencie powstania stanu niewypłacalności zobowiązany jest zgłosić wniosek o upadłość do właściwego sądu rejonowego. Jak pokazuje praktyka, jedynie nieliczni przedsiębiorcy podlegający wpisowi do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej postępują właściwie w momencie utraty zdolności do wykonywania wymagalnych zobowiązań pieniężnych.

Lokalizatory przewozu towarów pomogą uszczelnić VAT

Uzupełnienie systemu monitorowania drogowego przewozu towarów o lokalizatory albo zewnętrzne systemy lokalizacji - zakłada nowela o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów. Nowe rozwiązanie ma pomóc uszczelnić system podatkowy w zakresie poboru podatku VAT i akcyzy.

Nowe pomysły na zwalczanie oszustw w VAT w Unii Europejskiej

Ministrowie finansów Unii Europejskiej rozmawiali o zmianach systemu VAT, dotyczących m.in. możliwości wprowadzenia mechanizmu zwalczania oszustw karuzelowych (tzw. ogólnego mechanizmu odwrotnego obciążenia, General Reverse Charge Mechanism, GRCM). Podnoszona została również kwestia ujednolicenia stawek VAT w przypadku publikacji elektronicznych i papierowych.

Mały ZUS dla prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą od 2019 r.

Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, których przeciętne miesięczne przychody nie przekraczają 2,5-krotności minimalnego wynagrodzenia, będą mogły płacić obniżone, proporcjonalne do przychodu składki na ubezpieczenie społeczne, tzw. mały ZUS. Tak zakłada projekt zmian w tej sprawie, którego rozwiązania mają wejść w życie 1 stycznia 2019 r.

Koszty prac B+R osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą a koszty kwalifikowane

Po ostatniej zmianie przepisów dotyczących ulgi badawczo-rozwojowej, wśród kosztów kwalifikowanych B+R znalazły się koszty wynagrodzenia współpracowników realizujących prace na podstawie umowy zlecenie oraz umowy o dzieło. Wątpliwości mogą budzić koszty współpracowników realizujących prace badawczo-rozwojowe w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Odwrotne obciążenie VAT

Ustawa o VAT wskazuje, iż odwrotne obciążenie dotyczy przeniesienia obowiązku rozliczenia podatku VAT ze sprzedawcy na nabywcę. Dodatkowo załącznik 11 ustawy o VAT, określa, jakie towary mogą być objęte procedurą odwrotnego obciążenia. Natomiast załącznik 14 tej ustawy określa usługi objęte wspomnianą procedurą.

Odliczanie VAT według proporcji kwestionowane przez fiskusa

Jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego, świadcząc odpłatne usługi, stają się podatnikami VAT. Jednak część usług wykonują nieodpłatnie, w ramach realizacji zadań publicznoprawnych. Rozdzieleniu dla potrzeb podatku VAT działalności w ramach tych dwóch sfer służy tzw. prewspółczynnik. Mimo że sama ustawa o VAT daje podatnikom możliwość dostosowania sposobu określenia proporcji, fiskus wymusza stosowanie metod określonych w akcie niższej rangi, jakim jest rozporządzenie.

Opłaty za wydawanie duplikatów świadectw i legitymacji poza VAT

Jedno z najczęściej zadawanych pytań dotyczących kwalifikacji - na gruncie VAT - uzyskiwanych przez jednostki oświatowe dochodów dotyczy konieczności rozliczania opłat za wydawanie duplikatów świadectw i legitymacji szkolnych. W tej kwestii wypowiedział się wojewódzki sąd administracyjny w Rzeszowie.

Parkowanie samochodu przed domem nie pozbawia podatnika prawa do pełnego odliczenia VAT

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 22 maja 2018 r., znak: ITPP2/4512-289/15-2/PS, po oddaleniu skargi kasacyjnej przez NSA (wyrok I FSK 490/16 z 18.01.2018 r.), musiał przyznać, że nie w każdym przypadku parkowanie samochodu poza siedzibą firmy oznacza, że samochód nie jest wykorzystywany wyłącznie do działalności gospodarczej.

Zwolnienie z ewidencji na kasie fiskalnej ze względu na sposób płatności

Ustawodawca przewidział kilka warunków zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących. Jeden z nich zakłada, że podatnik musi otrzymać zapłatę w całości na swój rachunek, za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej. Konieczne jest przy tym, aby z dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynikało, jakiej czynności dotyczyła płatność.

REKLAMA