REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Bilet lotniczy, Bagaż

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co robić, gdy zostawimy bagaż w pociągu? Kto odpowiada za skradzioną walizkę?

Zostawiłeś bagaż w pociągu? Nie panikuj. Większość przewoźników ma przewidziane odpowiednie procedury. Urząd Transportu Kolejowego przypomina, co zrobić, gdy zgubimy bagaż lub kiedy nasze walizki zostaną skradzione.

Urlop za granicą - dokumenty, kontrola graniczna i celna, podróż samolotem, bagaż. Ile można przewieźć alkoholu, papierosów, paliwa bez cła i podatków?

Jakie dokumenty trzeba mieć w podróży poza granice Polski? Do jakich państw wjedziemy na dowód osobisty? Co trzeba wiedzieć przekraczając przejście graniczne? Jak się zachować na lotnisku? Ile można przewozić przez granicę alkoholu, papierosów, paliwa bez cła i podatków? Wyjaśnia Krajowa Administracja Skarbowa.

Bagaż nie doleciał po świętach. Co robić i jak unikać takich sytuacji?

Przerwa świąteczna dobiega końca. Planujesz powrót samolotem z bagażem rejestrowanym? Dowiedz się, jak przygotować się do podróży, aby zmniejszyć ryzyko zaginięcia lub opóźnienia bagażu.

Niezidentyfikowany bagaż na lotnisku - aktualizacja procedur

Umieszczenie w programach ochrony lotnisk procedur postępowania z bagażem niezidentyfikowanym i podejrzanymi przedmiotami zaktualizowanych zgodnie z oceną ryzyka dokonywaną przez Urząd Lotnictwa Cywilnego zakłada projekt rozporządzenia opublikowany w środę na stronach Rządowego Centrum Legislacji.

REKLAMA

Opóźniony lot, a ubezpieczenie turystyczne

Opóźniony lot to obecnie częsta sytuacja na europejskich lotniskach w związku z panującym na nich chaosem. Powodem są m.in. strajki i brak personelu. To powoduje problemy turystów, którzy po dwóch latach zastoju w turystyce, wywołanego pandemią COVID-19, tłumnie wrócili do podróżowania. Media prawie codziennie donoszą o osobach koczujących na lotniskach. W sytuacji, kiedy lot znacznie się opóźni albo bagaż nie dotrze na czas, podróżny, który jest chroniony polisą turystyczną, może się ubiegać o dodatkowe odszkodowanie z tego tytułu.

Bagaż nie doleciał lub został uszkodzony?

W związku z problemami na europejskich lotniskach tj. Londyn-Heathrow, Europejskie Centrum Konsumenckie i UOKiK wskazują, jak postępować, gdy po przylocie okaże się, że nasz bagaż nie doleciał lub został uszkodzony. Zapoznaj się z poradami i pamiętaj o terminowej reklamacji.

Czy przewoźnik powinien zwrócić koszt biletu lotniczego?

Czy przewoźnik powinien zwrócić koszt biletu lotniczego, jeżeli lot się nie odbędzie? Co z ewentualnym odszkodowaniem?

Overbooking z powodu pandemii?

Czy pandemia usprawiedliwia overbooking?Jakie prawa przysługują pasażerom linii lotniczych?

REKLAMA

Odwołane loty i imprezy turystyczne z powodu pandemii - skargi konsumentów

Liczba skarg konsumentów w czasie pandemii wzrosła o 60 procent. Dotyczą one m.in. odwołanych lotów, imprez turystycznych czy noclegów.

Rezerwacja biletu lotniczego u pośrednika - problemy ze zwrotem pieniędzy

Pasażerowie, którzy zarezerwowali bilety lotnicze u pośrednika mają problem z uzyskaniem zwrotu pieniędzy. Co mogą zrobić w takiej sytuacji?

Konsument może żądać zwrotu pieniędzy - nie musi godzić się na vouchery

Podróżni w UE mają prawo do zwrotu pieniędzy za anulowane bilety i wycieczki z powodu pandemii. To od nich zależy, czy skorzystają z voucherów - informuje KE w przedstawionym pakiecie dotyczącym turystyki. KE rekomenduje, żeby vouchery były atrakcyjniejszą alternatywą dla zwrotu kosztów.

Koronawirus a rezygnacja z wycieczki i zwrot biletu lotniczego

Czy z powodu koronawirusa konsument może zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki lub zwrócić bilet lotniczy? Szczegółowe informacje zaprezentował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zakup biletow lotniczych - bezpośrednio czy na stronie pośrednika?

Konsumenci mogą dokonać zakupu biletów bezpośrednio na stronie przewoźnika lub korzystając z wyszukiwarki pośrednika. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, który zakup jest bardziej opłacalny dla klienta.

Prawa pasażera w przypadku opóźnionego albo odwołanego lotu

Większa dostępność połączeń lotniczych i atrakcyjne oferty tanich przewoźników powodują, że częściej jako środek transportu wybieramy samolot. Niestety czasami z różnych przyczyn lot jest opóźniony albo odwołany. Warto wiedzieć jakie prawa przysługują pasażerowi i kiedy może ubiegać się o odszkodowanie.

Problemy z linią lotniczą - co robić?

Konsumenci często nie wiedzą co robić w przypadku problemów z linią lotniczą. Kiedy można zrezygnować z lotu, a kiedy uzyskać odszkodowanie?

Błędne dane w systemie rezerwacji lotu - jak temu zapobiec?

Błędy w zmianie danych pasażera są trudne do udowodnienia. Europejskie Centrum Konsumenckie zaleca, aby zachować ostrożność już w procesie rezerwacji.

Walentynki - poradnik dla konsumentów

Walentynki to dla wielu konsumentów okazja do kupna prezentu czy romantycznego wyjazdu. Europejskie Centrum Konsumenckie radzi, jakie prawa przysługują klientom sklepów, serwisów randkowych i hoteli.

Jak zapakować boks dachowy?

Boks dachowy to idealne rozwiązanie dla osób, które planują dalsze wyjazdy z dużą ilością bagaży. Trzeba jednak pamiętać, że do boksu dachowego możemy włożyć przedmioty o ograniczonej masie, a także o prawidłowym rozmieszczeniu bagażu. Podpowiadamy jak zapakować boks dachowy.

Odwołany lot, uszkodzony bagaż - procedura reklamacyjna krok po kroku

W przypadku odwołania lotu pasażerowie mogą domagać się odszkodowania. Linie lotnicze ponoszą również odpowiedzialność za uszkodzony bagaż. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak wygląda procedura reklamacyjna krok po kroku.

Podróż z dronem - przewóz samolotem i bezpieczne loty za granicą

Jak zgodnie z prawem przewieźć drona samolotem? O czym pamiętać wykonując loty bezzałogowym statkiem powietrznym w kraju i za granicą? Urząd Lotnictwa Cywilnego przypomina o najważniejszych zasadach.

Kiedy przewoźnik odpowiada za zgubiony lub skradziony bagaż?

Kluczową kwestią dotyczącą odpowiedzialności przewoźnika za zgubiony lub skradziony bagaż jest miejsce, w którym zostawiliśmy nasze walizki, torby czy plecaki. Zgodnie z prawem, jeżeli podróżny nie może sam pilnować rzeczy i pozostawił je w miejscu specjalnie przeznaczonym na bagaż, a rzeczy te zaginęły, wówczas pełną odpowiedzialność poniesie przewoźnik. Kiedy jednak sam pasażer odpowiada za zaginiony bagaż?

Problemy pasażerów linii lotniczych - jak pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie?

Pasażerom linii lotniczych przysługuje wiele praw m. in. odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. W takich sprawach bezpłatnie pomaga sieć Europejskich Centrów Konsumenckich.

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) - Prezydent podpisał ustawę

W dniu 1 czerwca 2018 r. Prezydent podpisał ustawę o Centralnym Porcie Komunikacyjnym (CPK). Nowe przepisy zakładają budowę jednego z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Lotnisko ma powstać między Łodzią a Warszawą - wskazywany jest Stanisławów w gminie Baranów i jego budowa ma potrwać od końca 2019 r. do końca 2027 r.

Długi weekend w europejskim mieście - jakie mamy prawa?

Utrudnienia na lotnisku czy w hotelu mogą przydarzyć się każdemu, kto podczas zbliżającego się długiego weekendu wybierze się w podróż do jednego z europejskich miast. Jakie prawa przysługują konsumentom? Gdzie zwrócić się o pomoc?

Czy będą kary za pozostawienie bagażu bez opieki? MI proponuje takie rozwiązanie

Ministerstwo Infrastruktury przygotowało projekt nowelizacji rozporządzenia, w którym proponuje aby wprowadzić możliwość nakładania grzywny za pozostawienie bagażu bez opieki na peronie lub dworcu, poza miejscami do tego wydzielonymi. Pomysłodawca informuje. że projekt powstał w związku z potencjalnym zagrożeniem terrorystycznym i z co rocznym wzrostem liczby przypadków pozostawiania bagaż bez opieki na dworcach.

Co zrobić w przypadku zgubienia bagażu lub odwołania lotu?

Warto wiedzieć, że za opóźniony, odwołany lot lub zgubiony bagaż przysługuje odszkodowanie. Występuje o nie jedynie 1 proc. uprawnionych do tego Polaków.

Powakacyjne reklamacje - jak i kiedy?

Co zrobić, gdy w czasie wakacji zagubiliśmy bagaż, a wybrany obiekt nie spełniał wymogów czterogwiazdkowego hotelu? Pamiętajmy, że w wielu przypadkach przysługuje nam reklamacja.

Wpływ bagażu i masy na prowadzenie samochodu

Jak zmieni się zachowanie pojazdu gdy zostanie on obciążony bagażem? O czym pamiętać jeśli masa pojazdu ulegnie zwiększeniu?

Odpowiedzialność za zniszczony lub zgubiony bagaż

Sezon urlopowy wiąże się z podróżami. W czasie podróży często dochodzi do zgubienia lub zniszczeniu bagażu. Kto odpowiada za zniszczony bagaż? Czy odpowiedzialność spoczywa na przewoźniku?

Przewożenie bagażu autem bez zabiezpieczenia

Nawet małe przedmioty luźno ułożone w aucie mogą stanowić niebezpieczeństwo dla osób podróżujących w pojeździe. Gwałtowne hamowanie nawet z prędkości 50 km/h może zakończyć się poważnymi obrażeniami. Dlaczego?

Co zrobić, gdy zaginie bagaż na lotnisku?

Zagubiony, zniszczony albo opóźniony bagaż to jedne z najczęstszych problemów pasażerów na lotnisku. Co zrobić, gdy zaginie bagaż na lotnisku? Jak odzyskać zagubiony bagaż? Gdzie zgłosić jego opóźnienie lub zniszczenie?

Reklamacje po powrocie z wycieczki

Jak napisać reklamacje po powrocie z wycieczki? Czego może ona dotyczyć? Europejskie Centrum Konsumenckie radzi niezadowolonym klientom.

W jakim terminie można zwrócić bilet lotniczy zakupiony przez Internet?

Pasażer, który dokonuje zakupu biletu lotniczego przez Internet powinien pamiętać, że w tym zakresie nie obowiązuje 10 dniowy termin zwrotu. Czy można zwrócić bilet lotniczy?

Jak uzyskać odszkodowanie za zniszczony bagaż podczas lotu?

Pasażer, którego bagaż został zniszczony podczas lotu może domagać się odszkodowania z tego tytułu od przewoźnika. Kiedy przewoźnik odpowiada za zniszczony bagaż? Czy może uchylić się od odpowiedzialności?

Zagubienie bagażu o znacznej wartości przez przewoźnika lotniczego

Zagubienie bagażu o znacznej wartości przez przewoźnika lotniczego jest sytuacją, która może na dobre pokrzyżować wakacyjne plany. Dobrze jest znać swoje prawa i wiedzieć jak postąpić w przypadku utraty naszego bagażu z winy przewoźnika.

Wyjazd na piknik – wskazówki i porady

Piknik na łonie na natury to dla wielu osób świetny sposób na spędzenie wolnego czasu wraz z rodziną czy najbliższymi przyjaciółmi. Podpowiadamy co warto ze sobą zabrać i o czym pamiętać, aby piknik był udany.

Prawa podróżujących pociągiem i samolotem - poradnik na majówkę

Jakie prawa przysługują nam w przypadku odwołanego lotu? Co robić, gdy pociąg się opóźnia?

Za opóźniony lot można uzyskać odszkodowanie

Jeżeli pasażerowie docierają do miejsca docelowego co najmniej trzy godziny po przewidzianej godzinie przylotu, mogą domagać się zryczałtowanego odszkodowania od przewoźnika lotniczego tak jak pasażerowie lotu odwołanego w ostatniej chwili. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy opóźnienie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności.

Prawa pasażerów OLT Express Regional

Urząd Lotnictwa Cywilnego radzi pasażerom w jaki sposób zgłaszać swoje wierzytelności po ogłoszeniu upadłości OLT Express Regional sp. z o.o.

Pozwy grupowe w Polsce

W ciągu dwóch lat funkcjonowanie pozwów grupowych w Polsce wiele było głośnych powództw wytaczanych przez konsumentów.

Bezpłatne porady prawne dla pasażerów linii lotniczych

4 lipca 2012 r. w na lotnisku Chopina bezpłatnych porad prawnych pasażerom linii lotniczych udzielą eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Prawa pasażerów lotniczych w Unii Europejskiej

Pasażerom przysługuje wiele praw w przypadku zaniedbań ze strony linii lotniczych. Sprawdź, kiedy możesz liczyć na bezpłatny nocleg, a kiedy na stosowne odszkodowanie.

Prawa turysty za granicą

Turysta ma prawo złożyć reklamację do organizatora wyjazdu, jeśli pokój hotelowy nie odpowiada standardowi, jaki gwarantowano w umowie. Gdy lot zostanie odwołany, konsument może domagać się odszkodowania od linii lotniczych.

Infiniti: akcesoria bagażowe

Poniżej prezentujemy akcesoria zwiększające funkcjonalność aut marki Infiniti. Wszystkie gadżety przedstawione poniżej są dostępne w salonach sprzedaży aut marki Infiniti.

Audi: zewnętrzne akcesoria transportowe

Przedstawiamy poniżej akcesoria firmowe Audi, które umożliwiają transport różnych dodatkowych ładunków.

Jak przewozić ładunki samochodem?

Samochód (także osobowy) stanowi doskonałe narzędzie do przewozu różnych ładunków – zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym sposób przewozu nie jest jednak zupełnie dowolny. Co i w jaki sposób możemy przewozić samochodem osobowym?

BMW - zewnętrzne i wewnętrzne akcesoria transportowe

Poniżej przedstawiamy rodzaje zewnętrznych i wewnętrznych akcesoriów transportowych przeznaczonych do użytku w samochodach marki BMW.

Podróż samolotem – poradnik pasażera

Ile bagażu mogę wziąć na pokład samolotu? Co robić, gdy moja walizka zaginęła? Jak samolotem podróżują kobiety w ciąży? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Oszczędności emeryta - zniżki w muzeach, teatrach i na loty samolotem

Wiek emerytalny uprawnia do wielu zniżek występujących w wielu sferach życia. Są to przede wszystkim zniżki komunikacyjne ale nie tylko. Gdzie emeryt może znaleźć ofertę korzystną dla siebie?

Poradnik: Prawa pasażera linii lotniczych

Transport lotniczy osób oraz wszelkiego rodzajów towarów, mimo panującej obecnie na świecie recesji gospodarczej, nadal pozostaje efektywną i ekonomicznie opłacalną formą komunikacji, toteż warto znać prawa jakie przysługują nam, jako pasażerom, w trakcie podróży.

REKLAMA