REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biuro

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Szkolenia okresowe BHP - zmiany 2019

Od 1 stycznia 2019 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące szkoleń okresowych BHP w przypadku pracowników administracyjno-biurowych. Którzy pracownicy nie podlegają obowiązkowym szkoleniom okresowym w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy? Jakie znaczenie ma kategoria ryzyka przeważającej działalności pracodawcy?

Zdrowe oświetlenie w biurze

Co powinni wiedzieć pracodawcy, by stworzyć dla pracowników zdrowe oświetlenie w biurze? Światło docierające do pracowników powinno nie tylko być przyjazne dla ich oczu ale także ma pozytywnie wpływać na ich koncentrację.

Rekordowa wartość inwestycji w nieruchomości komercyjne w Polsce w 2018 r.

Wartość inwestycji w nieruchomości komercyjne w Polsce w 2018 roku przekroczyła 6 mld euro. To rekord w historii rynku.

Pies w biurze - wpływ na pracowników

Pies w biurze korzystnie wpływa na pracowników. Obniża poziom stresu w pracy, poprawia atmosferę w miejscu pracy, pogłębia relacje z innymi pracownikami oraz buduje pozytywny wizerunek pracodawcy.

REKLAMA

Zieleń w miejscu pracy - wpływ na pracowników

Zieleń w miejscu pracy wpływa pozytywnie na pracowników. Zwiększa kreatywność, efektywność i wydajność pracy. Czy zieleń w biurze przynosi pracodawcom realne korzyści? Jakie rośliny powinny znajdować się w zakładzie pracy?

Wizerunek kompleksów biurowych - czym się wyróżniają najlepsze budynki?

Głównym czynnikiem, jaki może wyróżnić kompleks biurowy jest lokalizacja. Najciekawsze kompleksy biurowe są świetnie dopasowanie do istniejącej infrastruktury miejskiej i otwarte na użytkowników z zewnątrz.

Czy ekwiwalent za używanie przez pracownika własnych materiałów biurowych jest zwolniony z podatku

Pracownicy wodociągów zużywają przy pracy „w terenie” własne materiały eksploatacyjne i narzędzia (papier do drukarek, toner, tusz do pieczątek, drukarka, skaner, długopisy). Czy ekwiwalent wypłacany pracownikowi z tego tytułu może być zwolniony z opodatkowania?

Raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”

Właśnie powstał raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”. Każdy może pobrać go bezpłatnie i dzięki niemu stworzyć wysoko produktywny zespół pracowników na open space lub samemu nauczyć się pracować w tego typu przestrzeniach tak, aby nie tracić czasu. Patronat medialny nad raportem objął portal Infor.pl

REKLAMA

Coworking - gdzie, za ile, czy warto

W Polsce działa 145 biur coworkingowych. Ze wspólnych nowoczesnych przestrzeni biurowych, które oferują nie tylko dostęp do biurek, lecz także m.in. do sal konferencyjnych czy internetu, coraz chętniej korzystają start-upy i freelancerzy. Przewagą są niskie koszty wynajmu i możliwość współpracy z innymi mikroprzedsiębiorcami.

Biura rachunkowe a zastosowanie zwolnienia podmiotowego VAT

Czy małe biura rachunkowe, które nie prowadzą doradztwa podatkowego, a jedynie świadczą usługi, mogą skorzystać ze zwolnienia podmiotowego VAT?

Powierzchnie biurowe coraz bardziej konkurencyjne

W Warszawie powstaje coraz więcej nowoczesnych biurowców. Deweloperzy budujący niewyróżniające się biurowce oraz właściciele starszych, mniej atrakcyjnych nieruchomości będą mieli problem ze znalezieniem najemców.

Biura w loftach - nie brakuje chętnych na biura w historycznych budynkach

Biura w loftach mają wiele zalet. Zakres dostępnego metrażu jest bardzo szeroki. Poszukując biura w lofcie możemy założyć biuro o powierzchni zarówno 60, jak i 700 m.kw. Ponadto, niestandardowa przestrzeń umożliwia dowolną aranżację pomieszczeń.

ASUS ZenBook UX303LA

ASUS prezentuje kolejnego ultrabooka z rodziny ZenBook. UX303LA to elegancki i nowoczesny ultrabook o wysokiej wydajności. 13,3-calowy, z procesorem Intel Core i5-5200U o 12 GB pamięci operacyjnej.

Open space w miejscu pracy, czy jest korzystny dla pracownika?

Open space to nic innego jak otwarta przestrzeń biurowa, która nie dzieli się na zamknięte pomieszczenia. Z jednej strony pomaga i ułatwia integrację całego zespołu, z drugiej zaś nie zawsze korzystnie wpływa na zdrowie i samopoczucie pracowników. Jakie są korzyści i wady open space?

Jak korzystnie wynająć biuro?

Przedsiębiorca, który zamierza wynająć powierzchnię biurową powinien przede wszystkim ustalić zasady korzystania z biura, wysokość i termin płatności czynszu za najem. Może dodatkowo zastrzec sobie prawo do całodobowego korzystania z lokalu.

Ergonomiczne biuro w budownictwie modułowym

Do "Nowoczesnych biur" śmiało możemy zaliczyć biura aranżowane w budownictwie modułowym. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, można je np. w dowolnym momencie rozbudować i zmienić jego konfigurację.

Maszyny do pisania (ZDJĘCIA)

Maszyny do pisania choć obecnie są rzadko używane, nadal wzbudzają duże emocje. Zwłaszcza stare maszyny do pisania, z początku XX wieku. Kiedyś, kiedy nie było komputerów, maszyny do pisania były bardzo często wykorzystywane, tak jak dzisiejsze laptopy i tablety.

Kiedy biuro rachunkowe korzysta ze zwolnienia podmiotowego z VAT

Podatnicy prowadzący biuro rachunkowe mogą skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT, jeśli roczne dochody nie przekraczają 150 000 zł oraz w ramach prowadzonej działalności nie świadczą usług prawniczych oraz w zakresie doradztwa.

Umowa biura rachunkowego z klientem - wzór

Podstawą świadczenia usług klientom przez każde biuro księgowe powinna być pisemna umowa. Umowa biura rachunkowego z klientem określa nie tylko zakres usług i wysokość wynagrodzenia, ale także wzajemne prawa i obowiązki, tryb zmiany zasad współpracy oraz sposób i termin jej zakończenia.

Umowa biura rachunkowego z klientem - wzór

Podstawą świadczenia usług klientom przez każde biuro księgowe powinna być pisemna umowa. Umowa biura rachunkowego z klientem określa nie tylko zakres usług i wysokość wynagrodzenia, ale także wzajemne prawa i obowiązki, tryb zmiany zasad współpracy oraz sposób i termin jej zakończenia.

Efektywność pracy a kolory pomieszczeń

Na efektywność pracy wpływ ma również kolor pomieszczeń, w których pracujemy - świadczą o tym badania przeprowadzone w ramach projektu Kolorowa Polska.

Informacja publiczna - definicja

Każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację publiczną w rozumieniu ustawy i podlega udostępnieniu i ponownemu wykorzystywaniu na zasadach i w trybie określonych w niniejszej ustawie.

Ghelamco – Budowlana Firma Roku 2013

Belgijskie przedsiębiorstwo deweloperskie Ghelamco zostało uhonorowane tytułem Budowlanej Firmy Roku 2013. Nagroda została wręczona w kategorii Deweloper i Generalny Wykonawca. Konkurs był organizowany poprzez magazyn Builder. Dyrektor Zarządzający Ghelamco – Jeroen van der Toolen, otrzymał specjalne wyróżnienie za skuteczne zarządzanie firmą i jej sukcesy w 2013 roku.

Jak zaprojektować biuro dla freelancera?

Freelancerzy to osoby, które z różnych przyczyn nie zdecydowały się na pracę w korporacji. Freelancerzy nie pracują na etacie, ich praca polega na poszukiwaniu zleceń w swoich dziedzinach, a swoją pracę najczęściej wykonują w domu. Zobacz, jak powinno wyglądać biuro dla freelancera.

Jak zaaranżować funkcjonalne i przestronne biuro?

Zaaranżowanie funkcjonalnego i przestronnego biura zależy od jego wielkości i efektu, jaki chcemy osiągnąć. Jak zaaranżować małą, a jak dużą powierzchnię biura? Co nam daje stworzenie „open space”?

Biurokracja ogranicza rozwój przedsiębiorstw

Nadmierna biurokracja jest największym hamulcem rozwoju dla przedsiębiorców – wynika z badania IBR 2013. Jest to większy problem niż niepewność gospodarcza czy koszty finansowania inwestycji. Firmy szacują, że ich przychody byłyby 5-10 proc. wyższe, gdyby nie musieli się zmagać z problemami biurokratycznymi. W rezultacie podniosłoby to ich przychody o 200 mld zł.

Jak prowadzić kalendarz spotkań?

Kalendarz spotkań – to dobra organizacja pracy, przewidywanie i planowanie na przyszłość. Jeżeli wszystko dobrze zaplanujemy będzie nam się pracowało znacznie bardziej efektywniej. Jak prowadzić kalendarz spotkań?

Pozorne oszczędności w biurze

W czasach spowolnienia gospodarczego wiele firm szuka różnych sposobów na ograniczenie kosztów. Jednym z nich jest kupowanie zamienników urządzeń i eksploatacyjnych materiałów biurowych. Rynek oferuje wiele takich wyrobów, ale ich jakość może być wątpliwa.

Jak zaaranżować miejsce spotkań w biurze?

Twarde krzesła i biurko jako miejsce spotkań w biurze to przeszłość. Dzisiaj oprócz strefy dla pojedynczego pracownika jest potrzebne miejsce, gdzie można porozmawiać w grupie, przeanalizować raporty i obmyśleć plan działania na przyszłość. Jak zaaranżować taką przestrzeń?

Sprzęt biurowy: Jak wybrać faks?

Faks telefoniczny umożliwia przesłanie dokumentów za pomocą linii telefonicznej. Jakość wydruku zależy od sprzętu, ale łączy się również z jego ceną. Zobacz, na co zwracać uwagę przy wyborze faksu?

Drukarka do biura. Jaką drukarkę wybrać?

Drukarek na rynku jest bardzo wiele i niekiedy jest trudno zdecydować się na tą jedyną. Przy wyborze powinniśmy się kierować kilkoma kryteriami. Jak wybrać drukarkę dostosowaną do naszych potrzeb?

Hałas w open space – jak sobie z nim radzić?

Open space to bardzo popularny sposób na aranżację biura. Dużo osób w jednym miejscu generuje niestety sporo hałasu. Jak sobie z tym radzć?

Praca przy komputerze – co zrobić, aby była zdrowa i komfortowa?

Jak zorganizować pracę przy komputerze, aby nie bolały nasz szyja i plecy? Jaką przyjąć pozycję ciała? Co zrobić, aby podczas pracy przy komputerze nie bolały nas oczy? Zobacz poradnik.

Jak urządzić biuro w domu?

Wiele osób z różnych powodów decyduje się na pracę w domu. Zdarza się, że są to matki, które po urodzeniu dzieci decydują się na pracę w domu lub też są to osoby, które z racji wykonywanego zawodu wybierają taką formę pracy. Praca w domu już nikogo nie dziwi, jednak jeśli chcemy urządzić w domu profesjonalne biuro, musimy wiedzieć jak się do tego zabrać.

Odpowiedzialność za zdarzenia losowe biur turystycznych

Odpowiedzialność za zdarzenia losowe biur turystycznych może budzić pewne wątpliwości ze względu na stosowanie przez biura podróży wyłączeń w umowach zawieranych ze swoimi klientami.

Biuro w domu

Biuro w domu to duża wygoda. O dobrze urządzonym biurze marzą nie tylko freelancerzy, ale każdy kto przynosi pracę do domu. Sytuacja komplikuje się, kiedy nie dysponujemy wolnym pomieszczeniem, a do pracy możemy wydzielić jedynie wygodny kąt. Podsuwamy kilka pomysłów jak zapewnić sobie niezbędne do pracy: przestrzeń i spokój.

Oświetlenie w biurze

Dobre oświetlenie biura wpływa na jakość pracy, a także zwiększa wydajność pracowników. O dobre oświetlenie w firmie powinien zadbać jej właściciel, jest to ściśle określane przez normę PN-EN 12464-1.

Kierunki rozwoju dziennikarstwa internetowego

Nieustanie obserwuje się rozwój rynku informacji. Można zauważyć ten rozwój poprzez powstawanie licznych portali tematycznych i specjalistycznych. Równocześnie rozbudowano serwisy firmowe (szczególnie firm ogólnokrajowych i międzynarodowych) w zakresie informacji dla klientów, informacji o firmie, jej polityce i produktach. Na rynek wydawniczy wprowadzono magazyny i biuletyny instytucji i firm badawczych.

Oferta rynku biurowego w Polsce rośnie

W 2012 roku w Warszawie do użytku oddano 200 tys. metrów kwadratowych powierzchni biurowych. Analitycy rynku biurowego wskazują, że pomimo tego, że inwestorzy ostrożniej rozpoczynają nowe Inwestycje to w 2013 roku ilość powierzchni biurowych oddanych do użytku wzrośnie do 314 tys. metrów kwadratowych. Jak sytuacja wygląda w innych miastach?

Kalkulator Casio na prezent świąteczny

Kalkulator Casio może być świetnym prezentem świątecznym dla dzieci w różnym wieku szkolnym. Casio oferuje różne modele kalkulatorów. Dla uczniów szkoły podstawowej dostępne są modele w kolorze niebieskim i różowym, studentom zaś możemy podarować kalkulator wykonujący skomplikowane obliczenia.

Kosze na śmieci do biura: GALERIA

Kosze na śmieci są niezbędnym elementem wyposażenia każdego biura. W biurze kosz na śmieci przede wszystkim powinien być praktyczny, na rynku dostępne są różne rozwiązania. Zobacz nasze propozycje.

Przeprowadzka biura – jak to zrobić sprawnie i szybko

Przeprowadzka biura jest z reguły sporą operacją zarówno dla właścicieli, jak i pracowników firmy. Wybór odpowiedniego terminu i firmy przeprowadzkowej, poinformowanie kontrahentów o zmianie adresu, przystosowanie nowego miejsca do potrzeb przedsiębiorstwa, przechowanie dokumentów i sprzętów biurowych - to tylko kilka z wielu spraw, o które należy zadbać w takiej sytuacji.

Firma w mieszkaniu – trzeba wydzielić część tylko na biznes

Można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki związane z utrzymaniem i eksploatacją lokalu mieszkalnego tylko wtedy, gdy lokal ten, jako całość (lub przynajmniej wyodrębnione w tym lokalu pomieszczenie) służy tylko i wyłącznie do celów prowadzonej działalności gospodarczej i jednocześnie nie służy celom osobistym. Tak uważają organy podatkowe.

Nadgorliwość w pracy często się nie opłaca

Wiele osób z różnych względów bierze na siebie zbyt wiele obowiązków służbowych. Regularnie zostają po godzinach, biorą pracę do domu. Często wysiłek takich osób nie jest doceniany przez przełożonych. Dlaczego? Najwidoczniej starają się… za bardzo i nie są asertywni.

Ciasne biuro zmniejsza kreatywność

Prawie 80% innowacji powstaje podczas pracy w grupie lub dzięki indywidualnej komunikacji pracowników i niesformalizowanym rozmowom w biurowej kuchni, restauracji czy punkcie ksero. Jednak 40% pracowników przez większość czasu jaki spędzają w biurze wciąż pracuje jedynie przy swoim biurku. Firmy, które chcą być innowacyjne i kreatywne, powinny zadbać o odpowiednią przestrzeń do pracy.

Ustawienia systemowe w biznesie receptą na problemy Twojej firmy

Częste rotacje pracowników, kryzys finansowy, czy konflikty między pracodawcą a podwładnymi to rzeczywistość niemal każdej firmy. Zwykle też, mimo stosowania wielu rozwiązań, problemy te trwają, powodując koszty i psując atmosferę miejsca pracy. Odpowiedzią na te sytuacje i inne, zdawałoby się nierozwiązywalne kłopoty w firmie jest metoda ustawień systemowych w biznesie Berta Hellingera.

Otwarta przestrzeń – zamknięcie możliwości?

Jeszcze kilka lat temu określenie „otwarta przestrzeń” kojarzyło nam się tylko z wiosną, zielenią, oddechem po ciężkim dniu, słowem: z samymi pozytywami. Dziś hasło to niesie zgoła inne konotacje.

Biura podróży padają jak muchy

Upadłość Sky Club to prawdopodobnie nie ostatnie bankructwo biur podróży w tym roku. W ostatnim miesiącu w Krajowym Rejestrze Długów przybyło 7 zadłużonych organizatorów wycieczek. Jest ich już prawie pół tysiąca.

Po co dbać o porządek w biurze, skoro jest sprzątaczka?

Wszyscy chcemy mieć porządek w miejscu pracy. Ponad 93% pracowników deklaruje, że ceni sobie świeże i pachnące rano biuro. Z drugiej strony 58% ankietowanych przyznaje, że wychodząc z pracy zostawia za sobą bałagan, którym ma zając się sprzątaczka. 48% mówi otwarcie, że na jego biurku panuje bałagan. Po sobie sprząta jedynie 13% pracowników, a 73% nie wyobraża sobie sytuacji, w której musi chwycić za szmatę i samemu zadbać o czystość wokół biurka. 72% twierdzi, że od tego w firmie jest sprzątaczka. Tak wynika z sondy przeprowadzonej przez Zakłady Usługowe EZT S.A. wśród pracowników polskich firm.

Odwlekanie zadań, czyli prokrastynacja

Oczywiste jest, że nie każdy identycznie rozpoczyna dzień w pracy. Są tacy, którzy mogą od razu, szybko i z werwą zabrać się za robotę. Natomiast inni potrzebują nawet połowy dnia na „rozruch”. Zachowanie osób z tej drugiej grupy jest często odbierane jako… lenistwo. Od pewnego czasu wiadomo jednak, że nie można zawsze postrzegać takiego zachowania jako braku pracowitości.

REKLAMA