| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: gwarancja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu gwarancja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące gwarancja.

W jaki sposób dochodzić swych praw, gdy nowo zakupiony towar psuje się albo ma wady

Aktualizacja: 05.10.2017

Po raz trzeci ruszyła kampania „Masz prawo”. Tym razem miejski rzecznik konsumentów w Warszawie podpowiada co można zrobić gdy odkryliśmy wady nowo zakupionego towaru, których w chwili zakupu nie było widać. Można wybrać między gwarancją a rękojmią. »

Reklamacja obuwia

Aktualizacja: 13.07.2017

Obuwie można zareklamować na podstawie niezgodności towaru z umową u sprzedawcy lub u producenta. Taka niezgodność może się pojawić np. gdy okaże się, że but jest uszkodzony. Reklamację można złożyć na dwóch podstawach: gwarancji producenta lub rękojmi za wady towar »

Bądź świadomym konsumentem

Aktualizacja: 14.11.2012

Świadomy konsument zna swoje prawa i obowiązki. Jak powinien z nich korzystać, żeby zakupy, których dokonuje były satysfakcjonujące? »

Prawa konsumenta podczas wyprzedaży

Aktualizacja: 23.07.2012

Prawo chroni konsumentów także podczas wyprzedaży. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o naszych uprawnieniach podczas zakupowego szaleństwa. »

Jakie ustawy powinien znać konsument? (cz. 3)

Aktualizacja: 20.05.2012

Uprawnienia konsumenta określa szereg ustaw. Do istotnych przepisów należy zaliczyć ustawy regulujące uprawnienia konsumenta w sytuacji usług finansowych oraz turystycznych. »

Jakie ustawy powinien znać konsument? (cz. 2)

Aktualizacja: 20.05.2012

Uprawnienia konsumenta określa szereg ustaw. Wiele z nich zawiera istotne uprawnienia konsumenckiej, które mogą nam pomóc w rozwiązaniu sporu z przedsiębiorcą. »

Jakie ustawy powinien znać konsument? (cz. 1)

Aktualizacja: 20.05.2012

Każdy z nas ogrywa rolę konsumenta w życiu gospodarczym. Uprawnienia konsumenckie reguluje wiele ustaw, z których wyłania się ogół uprawnień, jakie przysługują konsumentowi. »

15 marca – Światowy Dzień Konsumenta

Aktualizacja: 15.03.2012

15 marca obchodzony jest światowy dzień konsumenta. Z tego okazji Wieszjak.pl przypomina o najważniejszych uprawnieniach, które przysługują każdemu konsumentowi. »

Co odpowiedzieć sprzedawcy?

Aktualizacja: 11.10.2011

Sprzedawca przy reklamacji wylicza powody, które sprawiają że nie może przyjąć naszego pisma do rozpatrzenia. Co mu wtedy odpowiedzieć? Przeczytaj poniższy tekst. »

Gwarancja konsumencka – kompendium

Aktualizacja: 03.10.2011

Gwarancja to bardzo ważny dla konsumentów dodatek do kupowanych produktów. Czy jednak tak powinno być naprawdę? Co warto wiedzieć o gwarancji? »

Czy sprzedawca może zatrzymać reklamowany towar?

Aktualizacja: 08.11.2011

Uprawnienia reklamacyjne sprzedawca wykonuje nieodpłatnie. Sprzedawca nie może żądać pokrycia kosztów postępowania reklamacyjnego. Tym bardziej nie może zatrzymać reklamowanego produktu. »

Zgubiona gwarancja – co zrobić?

Aktualizacja: 03.10.2011

Gwarancja jest tylko jednym ze źródeł uprawnień konsumenta. Jej zgubienie nie oznacza, że utracimy prawo do reklamacji. Co można zrobić, gdy zgubimy gwarancję? »

„Reklamacja tylko na podstawie gwarancji”

Aktualizacja: 03.10.2011

Reklamację przyjmujemy tylko na podstawi gwarancji – takie slogany dość często można znaleźć w sklepach. Jest to jednak nieprawda a posługujący się nimi przedsiębiorcy narażają się na dotkliwe kary finansowe. »

Gwarancja czy reklamacja?

Aktualizacja: 03.10.2011

Reklamowanie wadliwego towaru na podstawie gwarancji może być kłopotliwe. W takiej sytuacji konsument musi stosować się do zapisów gwarancji. A te nie zawsze są korzystne dla konsumentów. »

Senior w sklepie: Gwarancja

Aktualizacja: 26.08.2011

Gwarancja może być udzielona przez producenta, sprzedawcę albo inny podmiot. Nie ma jednego, obowiązującego wszystkich, terminu trwania gwarancji. »

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Artykuł partnerski

Eksperci portalu infor.pl

wfirma.pl

wFirma.pl jest platformą księgowości on­line udostępniającą, poza księgowością i doradztwem nowoczesne narzędzia informatyczne, niezbędne do zarządzania firmą.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »