REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W sklepach stacjonarnych częściej kupujemy pod wpływem impulsu

Jedna trzecia konsumentów decyduje się na zakup produktu, który spodoba im się w sklepie
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Do sklepów stacjonarnych chodzimy tylko oglądać produkty, które potem kupujemy w internecie? Albo nie kupujemy wcale? Za to zdecydowanie łatwiej w sklepach ulegamy impulsom zakupowym. 

Kupujący czy tylko oglądający

Jakie są preferencje zakupowe Polaków? Z badania przeprowadzonego przez eMarketer wynika, że 31,5 proc. klientów decyduje się od razu na zakup produktu, który odkryje w sklepie. Zdecydowana większość konsumentów do podjęcia decyzji potrzebuje więcej informacji. 33,6 proc. kupujących sprawdza dodatkowo produkt i markę w wyszukiwarce. Co piąty (21,8 proc.) pyta o opinię rodzinę lub znajomych. 

REKLAMA

REKLAMA

Co jednak bardziej istotne dla handlowców w tym badaniu to fakt, że kupowanie pod wpływem impulsu zdecydowanie częściej deklarują klienci sklepów stacjonarnych. Na stronach sklepów internetowych takie zachowania deklaruje już co piąty ankietowany (19,1 proc.), a na stronach poszczególnych marek zaledwie co 10 (10,4 proc.). 

Łatwiej kupić prodkt, kóry się miało w ręku 

Dlaczego tak się dzieje? Jednym z powodów może być to, że w sklepach online brakuje wizualnych wskazówek, jakie klienci mogą znaleźć w sklepach online. Zakupy w realu to zupełnie inne doświadczenie. Pomagają w tym różnego rodzaju ekrany, atrakcyjne prezentacje produktów czy możliwość wzięcia towaru do ręki. Suma tych składników nadal stanowi przewagę sprzedaży stacjonarnej nad online oraz większą zachętę dla klientów. Dlatego łatwiej decydują się na zakup w sklepie tradycyjnym.

Mimo ciągłego wzrostu popularności sklepów online, stacjonarne placówki nadal są dla marek bardzo istotne. To tam klienci mogą fizycznie obejrzeć produkt czy dotknąć go przed zakupem. Ważna jest także natychmiastowa dostępność oraz możliwość spersonalizowanej obsługi – tłumaczy Grzegorz Dembicki, Business Development Director z Sagra Technology, firmy specjalizującej się w systemach IT dla sektora handlu i dodaje: – Aby jeszcze bardziej zadbać o doświadczenia zakupowe klientów, np. zabezpieczyć kwestię zapasów na półkach, sprzedawcy powinni postawić na technologie w punktach sprzedaży. Dużo zmienia automatyzacja kontroli merchandisingu, czyli monitorowanie regałów i sprawdzanie, czy wyglądają one zgodnie z ustalonym standardem, czy zaopatrzenie jest odpowiednie, czy nie ma braków. Ma to ogromne znaczenie dla klientów, którzy jeśli nie znajdą łatwo danego produktu, pójdą go poszukać do konkurencji. 

REKLAMA

Dobry wizerunek to podstawa

Merchandising to nie tylko element strategii związanej z zaopatrzeniem, ale także ważna część marketingowego planu. Uporządkowany, zorganizowany sklep to przede wszystkim dobra organizacja na regałach. Dobrze przemyślany merchandising dodatkowo daje właścicielowi sklepu możliwość promowania produktów wyróżniających jego ofertę, najczęściej mają one wyższą marżę, co przyczynia się do wzrostu zysku dla detalisty. Sprawne odnalezienie produktu ułatwia podjęcie decyzji o zakupie, dlatego niezwykle ważne jest zadbanie także o odpowiednie oznakowanie na terenie punktu sprzedaży. To wpływa na komfort i ogólne wrażenie zakupowe, a w efekcie na wizerunek sklepu czy marki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Włączenie do zarządzania merchandisingiem nowych technologii, jak np. rozpoznawania obrazu, może go w dużej mierze zautomatyzować. To pomaga w utrzymaniu standardów ekspozycji na sklepowych regałach w odpowiednim porządku. Dzięki temu producenci mogą nie tylko łatwiej wdrożyć swoje standardy, ale dzięki sztucznej inteligencji mogą przyspieszyć pracę przedstawicieli i otrzymywać wiarygodne dane o stanie ekspozycji, które też są podstawą do rozliczeń ze sklepami. Rozwiązanie oparte na rozpoznawaniu obrazu potrafi rozpoznać produkty na zdjęciu półki z 98-procentową skutecznością, więc jest to już w pełni funkcjonalna i godna zaufania technologia. Dzięki niej łatwiej można kreować pozytywne doświadczenia klientów, które sprawią, że sięgną po właściwe produkty – kończy Grzegorz Dembicki.

Automatyzacja merchandisingu może mieć także znaczenie w realizowaniu spójnej strategii sprzedaży omnichannel. Określone zaplanowanie i wygląd regałów może odpowiadać temu, jak zaprojektowana jest witryna online czy aplikacja zakupowa. Taki zabieg może sprawić, że klienci będą podejmowali decyzje o zakupie jeszcze łatwiej. 

Zobacz także: 16 pytań o legalną reklamę i promocję napojów alkoholowych

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Prawo
Ile trzeba zapłacić za Święta i Sylwestra w górach? Polska, Czechy, Alpy. Ceny noclegów pną się w górę

W Zakopanem ceny noclegów ze śniadaniem w okresie świąteczno-noworocznym wzrosły w ciągu roku nawet ponad dwukrotnie. Z danych zebranych przez Rankomat.pl wynika, że za 6 nocy w kwaterze prywatnej para zapłaci teraz 3671 zł, czyli o 104% więcej niż rok wcześniej. W 3-gwiazdkowych hotelach podwyżki sięgają 70%. Drożej jest też w Szczyrku, Szklarskiej Porębie oraz w popularnych czeskich kurortach. Co ciekawe, spadki cen widać w austriackim Kitzbühel oraz w części alpejskich kwater we Włoszech. W poszukiwaniu oszczędności, warto wybrać się w Karkonosze.

Osoby niepełnosprawne zachwycone ZUS. I zniesmaczone MOPS, PZON i WZON. Tam tylko z zasiłkiem pielęgnacyjnym (215,84 zł)

Infor.pl publikuje listy osób niepełnosprawnych i ich rodzin. Dziś list o zaskakującej obserwacji matki dziecka z bardzo rzadką chorobą genetyczną (oficjalnie w Polsce choroba występuje jeszcze tylko u dwóch rodzin). Matka jest zbudowana pomocą i profesjonalizmem lekarzy orzeczników ZUS, których stawia w opozycji do lekarzy w PZON i WZON i urzędników w MOPS.

Niepełnosprawni seryjnie i na tą samą metodę lekarzy tracą świadczenia. Kolejna matka pisze: Lekarz pediatra uleczył mojego syna trzema pytaniami

Kolejny list do Infor.pl matki dziecka w spectrum autyzmu, której dziecko traci świadczenie pielęgnacyjne. Matka uważa, że jej dziecko zostało "uzdrowione" przy pomocy skandalicznego testu polegającego na tym, że lekarz pediadra oraz psycholog zadają niepełnosprawnemu dziecku trzy pytania - o wiek, ile ma lat oraz o posiadanie kolegów (to ostatnie

Kredyty z WIBOR-em nie są wadliwe, nie będzie masowego podważania umów w sądach ani eldorado dla kancelarii prawniczych [polemika]

Na łamach portalu Infor.pl ukazał się artykuł mec. Roberta Piskora, w którym autor przedstawił swoje stanowisko odnośnie kredytów opartych o wskaźnik referencyjny WIBOR, sugerując wielokrotnie, że umowy zawierające odwołanie do WIBORu są wadliwe i w związku z tym nastąpi masowe kwestionowanie umów kredytu złotowego. Tezy przedstawione przez autora budzą moje zdumienie, a w każdym razie wymagają zdecydowanej repliki.

REKLAMA

Od 1 stycznia 2026 r. nowe przepisy. ZUS przeliczy niektóre emerytury i renty

Zakład Ubezpieczeń Społecznych dokona przeliczenia wysokości tzw. emerytur czerwcowych przyznanych w latach 2009-2019. Cały proces powinien potrwać do końca marca 2026 r. Sprawdź kogo obejmą nowe przepisy!

UE pozwala na montaż pieców gazowych bez ograniczeń do 2030 r. Dlaczego nie ma dofinansowania z programu Czyste Powietrze?

Unia Europejska nie zakazuje montażu ani używania kotłów gazowych (pieców gazowych do centralnego ogrzewania). Do 2030 r. mogą być one instalowane bez ograniczeń, zarówno w nowych, jak i istniejących budynkach. Niestety, nowa odsłona programu Czyste Powietrze nie przewiduje dofinansowania kotłów gapowych. Tymczasem wg badań Ekobarometr 2025 aż 51,5% Polaków chciałoby, aby kotły gazowe były nadal finansowane z programu „Czyste Powietrze” (przy czym 6,9% jest przeciwnego zdania). Wymiana kopciucha na kocioł gazowy pozwala zmniejszyć emisję pyłu nawet kilkaset razy, a benzo(a)pirenu – ponad tysiąc razy.

Nie czekaj na finał WOŚP. Dzięki temu już w 2026 roku rozliczysz darowiznę w zeznaniu podatkowym i skorzystasz. Jak to zrobić?

Wspierasz WOŚP? Nie musisz czekać z wpłatą. Odpowiednio zaplanowana darowizna już niedługo da ci korzyści podatkowe. Jak to zrobić, by pomóc i samemu coś zyskać? Przestrzegaj zasad określonych w obowiązujących przepisach.

Te darowizny rozliczysz w zeznaniu podatkowym. Aby skorzystać, dowiedz się, jakie ograniczenia i pułapki wynikają z przepisów

Rozliczanie darowizn w podatku dochodowym od osób fizycznych nie jest już tak powszechne, jak przed laty. Nadal jednak jest możliwe. Trzeba jednak przestrzegać określonych zasad i być świadomym ograniczeń wynikających z przepisów.

REKLAMA

Przekazując darowiznę, zadbaj o dokumenty. Aby skorzystać przy rozliczeniu podatku, trzeba przestrzegać jasnych zasad

Chcesz pomóc komuś przed świętami? Warto zadbać o dokumentację i skorzystać z uwzględnienia darowizny w rocznym rozliczeniu podatku dochodowego. Co zrobić, aby takie działanie przyniosło podwójną korzyść? Trzeba przestrzegać jasnych zasad.

Ten dodatek trzeba za czas nieobecności pracownika odpowiednio obniżyć. Ale nie zawsze. W tym zakresie obowiązują jasne zasady

Podwyżka czy dodatek? Efekt końcowy jest taki sam – na konto wpływa wyższa kwota. Jednak nie zawsze jest to takie proste. Problemy natury praktycznej pojawiają np. wtedy, gdy pracownik jest nieobecny w pracy. Czy trzeba mu wtedy wypłacić pieniądze?

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA