REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Gwarancja, Uokik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Produkt niezgodny z opisem. Czy można reklamować?

Często przy zakupach w sklepie decyzję podejmujemy na podstawie opisu kupowanego przedmiotu. Co jednak zrobić, gdy w domu produkt okaże się niezgodny z opisem? Jakie prawa mamy w takiej sytuacji?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 2

Gwarancja jest jedynie dodatkowym uprawnieniem dla konsumentów i nie wpływ na zakres ich ustawowych uprawnień. Czy gwarancja jest rzeczywiście tak korzystna jak sądzą konsumenci?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1

Gwarancja producenta jest jednym z istotnych czynników, branych pod uwagę przez konsumenta przy wyborze danego produktu. Czym tak naprawdę jest gwarancja i czy jest ona nam potrzebna?

Czy reklamacja bez gwarancja jest możliwa?

Gwarancja zgubiona, a sprzedawca nie chce przez to przyjąć reklamacji do rozpatrzenia. Taki problem ma wielu konsumentów. Tak naprawdę przy reklamacji wcale nie potrzebujemy gwarancji.

REKLAMA

Vademecum: Reklamacja obuwia

Reklamacja to jedno z podstawowych uprawnień każdego konsumenta. Jednym z częściej reklamowanych produktów jest obuwie. Kiedy udać się do sprzedawcy z reklamacją? Co napisać w treści reklamacji? Czytaj w Vademecum WieszJaka.

Senior w sklepie: Gwarancja

Gwarancja może być udzielona przez producenta, sprzedawcę albo inny podmiot. Nie ma jednego, obowiązującego wszystkich, terminu trwania gwarancji.

Co zrobić, gdy skończy się gwarancja?

Produkt na gwarancji popsuł się tuż po tym jak ta wygasła? Nie oznacza to jednak, że nie mamy szans. Trzeba sprawdzić, czy upłynął już czas na reklamację z ustawy.

Castorama zapłaci karę

Castorama zawarła niedozwolone porozumienie z producentem farb ICI i będzie musiała zapłacić karę. Decyzję UOKiKu potwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

REKLAMA

PZPN ukarany przez UOKiK

Polski Związek Piłki Nożnej ograniczał konkurencję poprzez faworyzowanie jednej ze stacji telewizyjnych w przetargu na uzyskanie licencji do transmisji meczy ligowych. Zapłaci teraz sowitą karę.

Rękojmia, niezgodność towaru z umową a gwarancja jakości

Reklamacja, rękojmia, niezgodność towaru z umową, czy gwarancja. To pojęcia, z którym najczęściej spotykają się konsumenci. Co one jednak tak naprawdę oznaczają?

UOKiK karze miejskie wodociągi z Bydgoszczy

Spółka Miejskie Wodociągi i Kanalizacja z Bydgoszczy naruszała prawa konsumentów i narzucała im niekorzystne warunki umów – uznała Prezes UOKiKu. Obędzie się jednak bez finansowej kary.

Żabka wprowadzała w błąd i zapłaci karę

Spółka Żabka Polska wprowadzała w błąd konsumentów w ramach prowadzonej przez siebie kampanii reklamowej. Teraz będzie musiała zapłacić ponad 1,5 mln złotych kary. Decyzję UOKiKu potwierdził już Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Sprawdź co pojawi się na twoim stole, czyli wielkanocna kontrola żywności

Przeczytaj etykiety zanim kupisz żywność na wielkanocny stół. Przed świętami Inspekcja Handlowa skontrolowała jakość produktów żywnościowych. Jakie przyniosło to efekty?

UOKiK karze Castoramę

Możliwość podwyższenia ceny oraz wynagrodzenia za wykonane usługi – takie postanowienia w umowa zawierała Castorama. Ich zgodność z prawem zakwestionował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Rząd szykuje nowe zasady przy timesharingu

Założenia do ustawy o timesharingu, jakie przedstawił rządowi UOKiK mają zapewnić dostęp do rzetelnej i pełnej informacji na temat umów. Chodzi o to, by decyzje w sprawie timesharingu były podejmowane w sposób świadomy i przemyślany.

UOKiK: benzyna i LPG coraz gorszej jakości

Badania paliw, jakie przeprowadziła Inspekcja Handlowa w 2010 r. pokazują, iż pogorszyła się jakość paliw płynnych. Najgorzej jest pod tym względem w województwie kujawsko-pomorskim - czytamy w raporcie, jaki pojawił się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK karze Polkomtela na 130 mln złotych

130 mln złotych – taką karę operatorowi sieci Plus wymierzył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Operator skutecznie uniemożliwił urzędnikom przeprowadzenie kontroli. Teraz przyjdzie mu za to zapłacić, chyba że odwoła się do sądu.

Ekspert radzi: Loterie SMS-owe naruszają zbiorowe interesy konsumentów

Sugerowanie pewności wygranej, wprowadzenie w błąd co do ceny usługi – takie zarzuty można postawić wielu loteriom SMS-owym. UOKiK takie działania uznaje za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów.

Zmiany w gwarancji konsumenckiej – sprawdź co się zmieniło

Konsumenci nie będą musieli obawiać się, że udzielona im gwarancja z powodów jakichkolwiek braków formalnych może zostać uznana za nieważną. Korzystne dla konsumenta zmiany w gwarancji konsumenckiej weszły w życie 3 marca 2011 r.

Co grozi przedsiębiorcy za nierzetelne reklamy?

Reklamy wprowadzające w błąd mogą stanowić czyn nieuczciwej konkurencji lub nieuczciwą praktykę rynkową. Za nieuczciwe reklamy przedsiębiorców czeka wysoka kara finansowa.

Zamówienia publiczne: kiedy wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy?

Zabezpieczenie należytego wykonania umowy to często jeden z istotnych wymogów przy zamówieniach publicznych. W jaki sposób wnieść takie zabezpieczenie i jakie są konsekwencje jego niewniesienia przez wykonawcę?

Karta gwarancyjna

Gwarancja, udzielona kupującemu przez wystawcę karty gwarancyjnej, stanowi umowę zawartą między tymi podmiotami. Umowa taka zabezpiecza prawa kupującego.

Gdzie reklamować zepsutą komórkę?

Domaganie się od abonenta, reklamującego zepsutą komórkę, gwarancji jest niezgodne z prawem. Konsumenci mogą skorzystać także z uprawnień, jakie dają im przepisy konsumenckie.

Sprzedaż

Na podstawie umowy sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

Gwarancja jakości

W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji.

Gwarancja bankowa

Gwarancją bankową jest jednostronne zobowiązanie banku-gwaranta.

UOKiK wygrał w sądzie z PZU

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zarzucił PZU naruszenia konkurencji w zakresie grupowych ubezpieczeń pracowniczych. Zarzuty Urzędu potwierdził sąd.

Empik nie przejmie Merlina

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie wyraził zgody na przejęcie księgarni internetowej Merlin przez właściciela sieci Empik. Zdaniem urzędników taka transakcja doprowadziłaby do ograniczenia konkurencji.

Jak producenci oszukują na żywności?

Deser czekoladowy bez czekolady, mięso wieprzowe zamiast wołowego. To tylko niektóre uchybienia, które znajdują inspektorzy z Inspekcji Handlowej. Przeczytaj jakimi sposobami producenci oszukują na żywności.

Ustalali ceny farb i lakierów, teraz zapłacą karę

Rynek farb i lakierów to jeden z najbardziej zagrożonych zmowami cenowymi sektorów gospodarki. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów właśnie wykrył kolejną, w której udział brał producent i czołowe hipermarkety. Teraz zapłacą karę.

UOKiK w obronie klientów Millenium - sąd przyznaje rację

Brak zasad ustalania kursu walut oraz niejednoznaczne postanowienia umów, które pozwalają bankowi żądać od klientów dodatkowego zabezpieczenia kredytu – to zakwestionowane przez UOKiK postanowienia, jakie w umowach kredytów hipotecznych zawierał bank Millenium. 14 grudnia decyzję potwierdził sąd.

Pobieraczek znów próbuje zarobić na użytkownikach

Nie pomogła kara nałożona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Właściciel serwisu internetowego Pobieraczek.pl nadal wysyła wezwania do zapłaty do internautów – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Świąteczne prezenty - jak wybrać bezpiecznie?

Święta tuż tuż, zaczynamy rozglądać się za prezentami dla dzieci. Zanim wyruszymy na poszukiwania wymarzonego prezentu, UOKiK przypomina kilka rad, które pomogą wybrać rzeczy nie tylko atrakcyjne, ale także bezpieczne

UOKiK sprawdzi operatorów komórkowych

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce wziąć pod lupę działalność operatorów telefonii komórkowej. To efekt skarg konsumentów – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Poczta Polska ukarana za nieterminowe przesyłki

Nieterminowe dostarczanie przesyłek narusza zbiorowe interesy konsumentów – w 2008 r. stwierdził Prezes UOKiK. Teraz jego decyzję potwierdził sąd. Poczta Polska zapłaci karę.

Konsumencie! Po co ci ta gwarancja?

Kupno prezentu świątecznego to często niełatwe zajęcie. Zbyt duży wybór sprawia, że czasami decydują detale, jak np. gwarancja producenta. Ale czy słusznie?

UOKiK karze firmę windykacyjną za wprowadzanie w błąd

Firma windykacyjna Intrum Justitia znalazła się na celowniku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wątpliwości urzędników wzbudziły listy, jakie spółka wysyłała do dłużników.

Olbrzymia kara dla operatora Ery

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Polską Telefonię Cyfrową (PTC), operatora sieci komórkowej Era. Za utrudnianie kontroli spółka może zapłacić 123 mln zł.

Niedozwolone praktyki na rynku lokalnym w Poznaniu

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się praktykom stosowanym przez poznańskich przedsiębiorców. Efekt? Wprowadzanie w błąd konsumentów oraz niedozwolone praktyki.

Loteryjne sms-y pod lupą UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zbada postępowanie podmiotów, które zachęcają do udziału w konkursach za pomocą sms-a. Urzędnicy sprawdzą, czy nie zostało złamane prawo.

Operator nie może rozwiązać umowy bez powiadomienia abonenta

Postanowienia umowne, w których operator rezerwuje sobie prawo do rozwiązania umownego bez wcześniejszego powiadomienia o tym klienta są niedozwolone.

Zmiany w gwarancji konsumenckiej

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji przepisów dotyczących gwarancji konsumenckiej. Projekt jest implementacją kolejnej dyrektywy europejskiej i dotyczy gwarancji konsumenckiej.

Czym jest ubezpieczenie zapłaty długu celnego?

Gwarancja ubezpieczeniowa zapłaty długu celnego jest jednym z dopuszczalnych zabezpieczeń należności celnych. Gwarancja jest przeznaczona dla podmiotów gospodarczych.

„Nie rozpatrujemy reklamacji” – czyli jak nie dać się oszukać sprzedawcy?

Reklamacji nie podlegają produkty na gwarancji, importowane, używane oraz te z wyprzedaży. Tak uprawnienia konsumentów widzą sprzedawcy. Nijak ma się to jednak do przepisów prawa.

Zmowa na rynku telewizji mobilnej? UOKiK sprawdzi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, czy największe firmy telekomunikacyjne w Polsce nie uczestniczyły w zmowie na rynku telewizji mobilnej.

Czy gwarancja rzeczywiście opłaca się konsumentowi? – cz. 2

Gwarancja konsumencka wcale nie musi być korzystnym rozwiązanie dla konsumenta. Sprzedawca nie ma przy tym obowiązku udzielenia konsumentowi gwarancji.

Czy gwarancja rzeczywiście opłaca się konsumentowi? - cz. 1

Gwarancja konsumencka wcale nie musi być korzystnym rozwiązanie dla konsumenta. Sprzedawca nie ma przy tym obowiązku udzielenia konsumentowi gwarancji.

Czy sprzedawca musi wydać gwarancję?

Niedawno kupiłem telewizor. W domu okazało się, że wraz z dokumentami nie dostałem gwarancji. Sprzedawca wyjaśnił, że nie udziela gwarancji. Czy to oznacza, że nie mam prawa do reklamacji?

Banki ukarane za naruszanie praw konsumenta

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się działalności banków. Efekt to stwierdzenie niedozwolonych praktyk w aż 7 instytucjach - stwierdza Urząd.

Wysoka kara dla Canal+ za naruszenie praw konsumenta

Canal+ będzie musiał zapłacić ponad 3,5 mln zł za naruszenie praw konsumenta – taką decyzję podjęła Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Operatorowi przysługuje jednak odwołanie do sądu.

REKLAMA