Operator nie może rozwiązać umowy bez powiadomienia abonenta
REKLAMA
REKLAMA
To jedno z najnowszych postanowień umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, jakie zostały wpisane do rejestru niedozwolonych klauzul umownych.
REKLAMA
Oznacza to, że przedsiębiorcy telekomunikacyjni, czyli operatorzy, nie mogą podsuwać klientom do podpisania wzorców umownych, zawierających takie unormowania. Te, które znalazły się w umowach podpisanych wcześniej nie będą stosowane.
Zobacz również serwis: Prawa konsumentów
Ochrona konsumentów
To efekt działalności Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który prowadzi stały monitoring postanowień wzorców umownych oferowanych przez operatorów. W tym przypadku poszło o postanowienia istniejące w umowach podpisanych przez PTC (operatora sieci Orange).
Zgodnie z nimi w przypadku niesumiennych abonentów, którzy nie regulowali na czas swoich rachunków, operator miał prawo rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym bez wcześniejszego powiadomienia abonenta.
Zobacz również serwis: Konsument - telekomunikacja
Dłużnicy muszą być powiadomieni o zaległościach
Nie oznacza to jednak, że UOKiK zakwestionował w ogóle prawo operatora do rozwiązania umowy z dłużnikiem. Zdaniem Urzędu powinno to jednak nastąpić w ramach określonej procedury, w której rozwiązanie umowy będzie ostatecznym krokiem. Wcześniej operator powinien poinformować klienta o zaległościach finansowych i wyznaczyć mu termin do uiszczenia brakującej opłaty.
Dopiero po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu operator może rozwiązać umowę.
Sąd uznaje racje Urzędu
Decyzję Prezes Urzędu podzielił Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a wobec wycofania przez spółkę apelacji w tej mierze, wyrok uprawomocnił się, a postanowienie umowne zostało wpisane do rejestru.
Na podstawie: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat