REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Coraz więcej Polaków robi zakupy online, także od osób prywatnych. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę, że w niektórych przypadkach muszą zapłacić podatek PCC. Fiskus ma nowe narzędzia do weryfikacji transakcji – a konsekwencje mogą być kosztowne. Ekspertka Monika Piątkowska wyjaśnia, kiedy należy zachować szczególną ostrożność.
Media społecznościowe zyskują status strategicznego kanału sprzedaży. Aż 40 proc. konsumentów w Polsce oczekuje możliwości robienia zakupów na wielu platformach jednocześnie – w social mediach, na stronach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych.
Teraz lokaty bankowe dają konkretne zyski z odsetek, ale to sytuacja nietypowa – zazwyczaj oprocentowanie lokat nie chroni nawet przed utratą wartości kapitału. A jak jest ze złotem? Eksperci pokazują na liczbach, że nawet jeśli bezpośrednio nie zarobi się na wzroście ceny, co się zdarza, to kapitału, mierzonego siłą nabywczą, nawet przez długie lata nic nie naruszy.
Od dawna Black Friday trwa dłużej niż jeden dzień, podobnie jak Cyber Monday. Teraz mamy do czynienia z Black Week, a nawet Black Weeks – bo okres promocji, wyprzedaży, okazji zakupowych i specjalnych ofert rozciąga się wyprzedająco od połowy listopada i ciągnie co najmniej do Wigilii. Czasu na okazyjne zakupy jest więc dużo i wcale nie jest pewne, że właśnie 24 listopada będą najlepsze okazje.
REKLAMA
Wiemy już jakie są zasady korzystania z gwarancji na laptopy. Sprawdź, co musisz zrobić, aby laptop syna/córki został naprawiony.
Pytania podczas webcastu zadawali praktycy - pracownicy urzędów samorządowych i dyrektorzy szkół.
Ministerstwo Cyfryzacji odpowiedziało na 25 pytań o program "Laptop dla IV klas".
To rodzice, a nie uczniowie będą właścicielami laptopów dla czwartoklasistów. Mają więc wiele pytań o warunki gwarancji dla tego sprzętu. Jak to ma wyglądać? Kto się tym zajmie? Znamy już odpowiedzi na nie.
REKLAMA
Światowy Dzień Konsumenta jest świetną okazją, by pochylić się nad jednym z najważniejszych praw, którym dysponuje. To prawo do zwrotu zakupionego towaru i bycia nieprowadzanym w błąd przez sprzedawcę. Jednak, czy zwrot zawsze wchodzi w grę? Jak wygląda ten mechanizm, kiedy kupujemy w sklepach stacjonarnych? Jak oddać towar zakupiony online?
41 proc. Polaków ocenia swoją wiedzę na temat gwarancji, rękojmi czy możliwości zwrotu towarów jako przeciętną, 33 proc. jako raczej dobrą, 15 proc. jako słabą, a 8 proc. jako bardzo dobrą – wynika z badania firmy Digital Care.
REKLAMA