REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Ochrona praw konsumentów

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Opodatkowanie przychodów z reklam w ramach usługi Google AdSense

Ministerstwo Finansów rozważa wydanie interpretacji ogólnej w przedmiocie opodatkowania przychodów uzyskiwanych z reklam umieszczanych na prywatnych stronach internetowych. Resort twierdzi, iż należy je uznać za pochodzące z „innego źródła” w myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT i tym samym rozliczać wg skali podatkowej. Innego zdania są sądy administracyjne.

Odstąpienie od umowy – zmiany w 2014 r.

W 2014 roku, na skutek wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta, zmianie ulegną zasady odstąpienia od umowy. Główna zmiana dotyczy wydłużenia terminu – do 14 dni, w niektórych przypadkach nawet do 12 miesięcy - na odstąpienie od umowy.

Czy dobra promocja wystarczy do osiągnięcia celu?

Wielu właścicieli firm i kierowników związanych z promocją błędnie definiuje cel jaki chcą osiągnąć poprzez działania promocyjne. Traktują oni reklamę, kampanię marketingowę jako cel sam w sobie. Im bardziej spektakularnie i efektownie, tym lepiej. Mniej istotna jest już trwałość efektów podjętych działań. Jak pokazuje praktyka krótkowzroczność dotyczy nie tylko promocji, ale również innych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Prawo pacjenta do informacji a zakaz reklamy aptek

Każdemu pacjentowi przysługuje prawo do dostępu do informacji. Obejmuje ono także prawo do informacji czerpanych z reklam leków i innych produktów sprzedawanych przez apteki. Czy zakaz reklamy aptek stanowi ingerencję w prawo pacjenta do informacji?

REKLAMA

O czym należy pamiętać podczas zimowego urlopu?

Planujesz zimowy urlop? Bez względu na to czym podróżujesz, nie zapominaj o prawach konsumenta. W przypadku opóźnień, odwołań czy niedotrzymania warunków umowy konsumentowi przysługują odpowiednie świadczenia. O czym należy pamiętać podczas zimowego urlopu?

Wzmocnienie praw konsumentów na rynkach energii

Konsumenci będą mieli więcej praw w zakresie odbioru energii. Przede wszystkim przedsiębiorstwa energetyczne zobowiązane będą do rzetelniejszego informowania konsumentów. Jakie jeszcze zmiany wprowadzi nowelizacja prawa energetycznego?

Wizerunek firmy w Internecie

Dwa słowa – „wizerunek” i „jakość”. Wizerunek odnosi się do całej firmy, jakość do jej oferty i obsługi klienta. Jeśli dbamy o te dwa elementy, nie ma możliwości by klient nam nie zaufał, nie zainteresował się naszą działalnością. Jak to wygląda w Internecie? Jak zadbać o widoczność naszej oferty w Internecie? Czym jest optymalizacja strony, a co na celu ma jej pozycjonowanie?

Jak pozyskać środki finansowe dla gmin?

Zapraszamy na szkolenie "Jak pozyskać środki finansowe dla gmin?", które odbędzie się 27 lutego 2014 r. w Poznaniu.

REKLAMA

Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym

Kody QR to bardzo skuteczny instrument w mobilnym marketingu. Wykorzystanie kodów QR w promocji pozwala połączyć zalety klasycznej reklamy w świecie rzeczywistym (bilboardy, prasa drukowana, katalogi i ulotki) z atutami interaktywnej reklamy w Internecie.

Gadżety reklamowe rozdawane nieokreślonym odbiorcom - skutki podatkowe

Wydatki poniesione na zakup upominków reklamowych mogą zostać uznane za mające związek z reklamą (a tym samym za koszty podatkowe), jeżeli mają niewielką, niekiedy wręcz symboliczną wartość, są rozdawane masowo, do szerokiego grona odbiorców oraz są oznakowane logo lub nazwą produktu. Dla obdarowanych osób będą nieodpłatnym przychodem ale nie trzeba płacić PIT, jeżeli wartość poszczególnych prezentów nie przekracza kwoty 200 zł.

Skutki bilansowe i podatkowe przekazania gratisów

Jednym z popularnych chwytów marketingowych mających na celu zainteresowanie produktem są tzw. gratisy. Przedmiotem takiej darowizny mogą być zarówno drobne rzeczy, jak i te bardziej wartościowe. Wydawanie gratisów w celu reklamy firmy i promocji marki powoduje jednak określone skutki podatkowe u odbiorcy oraz u przekazującego.

Obowiązek zmiany opon na zimę w krajach UE

Zima często zaskakuje kierowców, więc przed dłuższymi podróżami samochodem warto wcześniej się przygotować. W szczególności, warto zadbać o zmianę opon przed wyjazdem do krajów UE. W większości państw zmiana nie jest obowiązkowa, jednak zdarzają się wyjątki.

Znaki zaufania przydatne w e-zakupach

Według raportu Europejskich Centrów Konsumenckich certyfikaty zamieszczone na stronach sklepów internetowych zwiększają zaufanie konsumentów. ECC-Net sprawdziło 54 systemy znaków zaufania w UE.

Reklama na samochodzie - korzyści dla floty

Profesjonalnie oklejone folią auto może na siebie zarabiać. Jeśli zamiast interesującego koloru przyozdobione zostanie reklamą firmy będzie ją promowało nawet stojąc w korku. Oto kila porad dotyczących oklejania aut folią reklamową.

Reklama w Internecie to najskuteczniejszy marketing

Rynek reklamy w Polsce przechodzi kryzys. Wydatki firm na reklamy telewizyjne znacznie się zmniejszyły. Firmy stawiają na reklamy w Internecie, które stanowią najskuteczniejszy sposób na dobry marketing.

Nowy Świat w Warszawie najdroższą ulicą handlową w Polsce

Warszawski Nowy Świat jest najdroższą ulicą handlową w Polsce i 45 na świecie - tak wynika z raportu firmy doradczej Cushman & Wakefield.

Niedozwolone klauzule w umowie – co robić?

Niedozwolone klauzule umowne są z natury niekorzystne dla konsumentów. Co zrobić, gdy uznamy, że w umowie którą zawarliśmy, znajduje się postanowienie tożsame z klauzulą wpisaną do rejestru klauzul niedozwolonych?

Odszkodowanie za opóźnienie pociągu spowodowane siłą wyższą

Śnieżyca czy huragan nie mogą wyłączyć odpowiedzialności przewoźnika za opóźnienie pociągu. Trybunał Sprawiedliwości UE potwierdził, że pasażerowie, których pociąg spóźnia się z powodu działania siły wyższej, mają prawo do odszkodowania w postaci częściowego zwrotu pieniędzy za bilet. Jeśli opóźnienie przekracza godzinę, pasażerowi należy się 25 proc. ceny, w przypadku ponad 120-minutowego opóźnienia – 50 proc. ceny biletu.

Problem z wakacjami

Sezon urlopowy dobiega końca. Wracający z zagranicznych wyjazdów turyści przywożą zdjęcia, wspomnienia i pamiątki. Niestety, niektórzy konsumenci wracają do domu również z kłopotami. Jeśli kupiony produkt okazał się wadliwy, linia lotnicza zniszczyła bagaż, a w pokoju hotelowym nie było klimatyzacji można napisać reklamację i w ten sposób egzekwować swoje prawa.

Prezenty dla przedstawicieli handlowych kontrahenta - rozliczenie PIT i CIT

W celach promocyjnych lub zwiększenia sprzedaży podatnicy niekiedy przekazują swoim kontrahentom prezenty w postaci swoich produktów, bonów podarunkowych lub innych gratyfikacji. Niekiedy prezenty nie są przekazywane bezpośrednio kontrahentom, ale pracownikom kontrahenta, którzy bezpośrednio odpowiadają za sprzedaż. Działanie takie ma swój wymiar podatkowy - nie tylko z punktu widzenia przekazującego, ale także kontrahenta i jego pracownika.

Reprezentacja i reklama obciążają koszty operacyjne

Wydatki, które mają pomóc w zwiększeniu sprzedaży (zarówno reprezentacyjne, jak i reklamowe), mogą być ujmowane na koncie 460 – Pozostałe koszty rodzajowe. W jego zakresie można wyodrębnić szczegółową analitykę, która rozdziela wydatki reprezentacyjne od reklamowych.

Zakupy w Chorwacji

W czasie trwających wakacji, Polacy chętnie wybierają jako miejsce swojego wypoczynku ciepłą Chorwację. Modne podczas letnich urlopów są zakupy w miejscowych sklepach. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało wskazówki, dla konsumentów w Chorwacji.

Czy obiad z kontrahentem można zaliczyć do kosztów

Zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na obiady z kontrahentami może zostać zakwestionowane przez organy podatkowe. Waro więc pomyśleć o tym, aby się zabezpieczyć na wypadek kontroli lub postępowania podatkowego.

Obowiązek producenta do produkowania części zamiennych

Obowiązek producenta do produkowania części zamiennych do wytwarzanych przez siebie towarów nie został wyrażony w przepisach. Dla ochrony praw konsumentów jednak, zostały wprowadzone pewne mechanizmy, które pogarszają sytuacje producentów, gdy ci zaprzestają produkcji części zamiennych do wytwarzanych przez siebie towarów zbyt szybko, zmuszając ich poniekąd do zachowania ciągłości w swojej produkcji.

Nieuczciwa reklama firmy, produktu, usługi

Jednym z czynów nieuczciwej konkurencji jest nieuczciwa lub zakazana reklama. Kiedy reklama jest nieuczciwa?

Google Glass a ochrona naszej prywatności

Google Glass stało się przedmiotem wielu artykułów, które wzbudziły zaniepokojenie dotyczące ochrony prywatności. Rzecznicy ochrony danych osobowych pytają o skutki, które może wywoływać urządzenie noszone przez osobę i wykorzystywane do nagrywania dźwięku i filmowania innych ludzi.

Zakaz reklamy a obowiązek informowania o zakresie i rodzaju świadczeń zdrowotnych

Podmiot wykonujący działalność leczniczą ma obowiązek podawać do wiadomości publicznej informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych. Jednak treść ani forma tych informacji nie mogą mieć cech reklamy.

Pozew zbiorowy przeciwko dużym korporacjom

Pozew zbiorowy to instrument prawny pozwalający na walkę konsumenta z silnymi firmami w dochodzeniu swoich praw. W takim pozwie można domagać się spełnienia określonego świadczenia przez co najmniej 10 osób.

Zakaz reklamy notariuszy

Notariusz jest osobą zaufania publicznego zobowiązaną do przestrzegania podstawowych zasad etyki zawodowej. Osobista reklama notariusza w jakiejkolwiek postaci jest zabroniona i uznana za czyn nieuczciwej konkurencji. Jednakże dozwolone jest zakładanie stron internetowych kancelarii notarialnych oraz umieszczanie tablic informujących o miejscu znajdowania się kancelarii.

Reprezentacja i reklama a podatki

Zgodnie z aktualnym brzmieniem art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT, nie są uważane za koszty uzyskania przychodu koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Oznacza to, że zrezygnowano z limitowania kosztów reprezentacji i niepublicznej reklamy do 0,25% przychodów.

Wydatki na organizację spotkań promocyjnych mogą być kosztem

W trakcie targów spółka organizuje wraz z prezentacją produktów poczęstunek dla osób chcących się zapoznać z ich ofertą. Czy wydatki poniesione na ten poczęstunek można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów ?

Wymagania firm wobec rynku reklamowego

Firmy są ważnym źródłem dochodów dla wydawnictw, firm mediowych i mediów. Głównymi kryteriami dla reklamodawców jest popularność i powszechność przekazu oraz jego marka i reputacja. Jakie są wymagania firm wobec reklamodawców?

Plikostrada czyli klon pobieraczka

W sieci funkcjonuje serwis do pobierania plików o nazwie Plikostrada.pl. Przyglądając się mu można zauważyć duże podobieństwo do ukaranego przez UOKiK serwisu Pobieraczek.pl.

Reklamacje i zwroty prezentów

Czym się różni reklamacja od zwrotu towaru? Poznaj swoje prawa i wynikające z nich możliwości przed zakupem świątecznych prezentów.

Reklama w mediach – zainteresowanie reklamą

W roku 2012 najczęściej wykorzystywane były reklamy banerowe - 50% reklam prezentowanych w Internecie. Wartość ta w obecnym roku maleje, wzrasta znaczenie ilość reklam angażujących czytelnika – reklamy Preroll i Rectangle – zasłaniające treści i przekazy danego portalu.

Wydatki na zakup przedmiotów z logo podatnika – czy są kosztami podatkowymi

Zdaniem organów podatkowych masowe rozdawanie przedmiotów oznakowanych logo podatnika to reklama. Wydatki na reklamę można zaliczyć do kosztów podatkowych. Masowe rozdawanie ma miejsce wtedy, gdy każdy zainteresowany podmiot ma możliwość otrzymania takich przedmiotów, podczas powszechnie stosowanych form promocji (np. degustacje, imprezy sponsorowane, targi). Rozdawanie gadżetów z logo ograniczonej grupie podmiotów, zwłaszcza partnerom handlowym – to reprezentacja. Wydatki na reprezentację nie są kosztem uzyskania przychodu.

Kalendarz dla klientów opatrzony logo firmy a VAT

Dowolnej wartości kalendarze opatrzone logo firmy można przekazywać w ramach reklamy, nie naliczając VAT do końca bieżącego roku. Jednak ulegnie to zmianie jeżeli zostanie przyjęta nowelizacja ustawy VAT. Wówczas nie będzie wystarczało, aby materiał spełniał definicję drukowanego materiału reklamowego lub informacyjnego. Aby nie płacić podatku, przedsiębiorcy będą mogli skorzystać jedynie ze zwolnienia dla prezentów małej wartości, przy czym będą musieli zwracać uwagę na ich wartość, która nie będzie mogła przekraczać 10zł.

Czy kredyt konsumencki można spłacić przed datą określoną w umowie?

Ustawa pozwala Ci zmienić Twoje obowiązki wynikające z umowy i spłacić Twój kredyt konsumencki przed terminem, na jaki została zawarta umowa. Nie musisz nikogo informować o swoim zamiarze, możesz go po prostu spłacić — od razu w całości albo w dowolnej części.

Odstąpienie od umowy kredytu konsumenckiego

Poniżej zamieszczamy informacje, o tym kiedy i w jaki sposób konsument ma prawo odstąpić od umowy kredytu konsumenckiego. Należy zwrócić szczególną uwagę na termin ewentualnego odstąpienia od umowy.

Zawarcie umowy kredytu konsumenckiego

Istnieją ścisłe wymagania dla umów kredytu konsumenckiego. Będąc strona takiej umowy, należy pamiętać o tychże uregulowaniach.

O czym pamiętać zawierając umowę kredytu konsumenckiego?

Zanim podpiszesz umowę, powinieneś mieć pewność, że właśnie z tym, a nie innym podmiotem chcesz ją zawrzeć. Mechanizmy przewidziane w ustawie mają za zadanie zapewnić to, że przedsiębiorcy nie wprowadzą Cię w błąd co do warunków, na jakich kredyt ma zostać udzielony, a zwłaszcza co do kosztów, jakie będziesz musiał ponieść.

Co musisz wiedzieć o kredycie konsumenckim?

Odsetki stałe i zmienne, stopy procentowe, LIBOR i WIBOR, kredyty i pożyczki, zdolność i ryzyko kredytowe... Niewtajemniczonemu trudno połapać się w gąszczu prawniczych i ekonomicznych terminów, okraszonych często jeszcze bankowym slangiem, które atakują nas codziennie z reklam i ogłoszeń i od których roją się umowy podsuwane nam do podpisu. Poniżej zamieszczamy informacje, które ułatwią poruszanie się po rynku kredytów i pożyczek.

Nowelizacja prawa antymonopolowego

Celem przygotowanej przez UOKiK nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów jest przede wszystkim zwiększenie efektywności wykrywania i eliminowania praktyk ograniczających konkurencję oraz usprawnienie postępowań z zakresu kontroli koncentracji.

Jak stworzyć skuteczną reklamę?

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Jednak jest ona tylko jednym z elementów torujących nam drogę do sukcesu. Stworzenie dobrej reklamy nie jest wcale proste, ale łatwość tworzenia nie jest w niej najważniejsza. Rolę nadrzędną odgrywa medium, w którym nasza reklama się ukaże.

Podatek od przychodów z reklam na blogu - ryczałtowa stawka 8,5%

Jeżeli mamy reklamy na swoim blogu niezwiązanym z działalnością gospodarczą, to przychody z tych reklam można opodatkować ryczałtem ewidencjonowanym wg stawki 8,5%.

Reklama aptek – aspekty prawne

W dniu 1 stycznia 2012r. weszła w życie zmiana ustawy Prawo farmaceutyczne, która wprowadziła zakaz reklamy aptek oraz jej działalności. Nowe przepisy wywołują wiele kontrowersji. Ich interpretacja jest niejednolita, co powoduje, iż ciągle trwa zagorzała dyskusja na temat zakresu zakazu oraz dopuszczalnych form działań podejmowanych przez apteki.

Popularność przekazów reklamowych online

Rynek reklamowy jest sposobem na utrzymanie i rozwój sieci wydawniczych. Obok korzyści są widoczne również obciążenia jakie napotykają wydawnictwa przy prowadzeniu akcji reklamowych i marketingowych. Wielu czytelników negatywnie ocenia nadmiar akcji reklamowych. Problemy tego typu są coraz częściej widoczne w sieci www.

Reklamy informujące o wygranej niezgodne z prawem

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, iż agresywne praktyki handlowe przedsiębiorstw, stwarzające u konsumenta fałszywe wrażenie, że wygrał on nagrodę, podczas gdy otrzymanie tej nagrody wiąże się z koniecznością poniesienia przez niego określonych kosztów, są zakazane.

Podatek 8,5% od przychodu z reklam internetowych

Przychody z tytułu udostępnienia powierzchni reklamowej na swojej prywatnej stronie internetowej (reklamy internetowe), niezwiązanej z działalnością gospodarczą właściciela strony, mogą być opodatkowane zryczałtowanym podatkiem według stawki 8,5% przychodu.

Linki sponsorowane a pozycjonowanie

Przedsiębiorcy chcący reklamować swoją firmę w Internecie mogą skorzystać z usługi pozycjonowania stron www lub z kampanii linków sponsorowanych. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze formy reklamy w sieci.

REKLAMA