Kategorie

Rynek konsumencki

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Porozumienia ograniczające konkurencję to porozumienia, których celem lub skutkiem jest wyeliminowanie, ograniczenie lub naruszenie w inny sposób konkurencji na rynku właściwym.

Konkurencja

Termin na określenie sytuacji, w której podmioty gospodarcze rywalizują ze sobą w celu zawarcia transakcji. Proces ten może się odbywać tylko w warunkach wolnego rynku.
Kupno - sprzedaż to jedna z najpopularniejszych umów zawieranych na rynku. Ze względu na to jaki jest jej cel i charakter może być ona uregulowana innymi przepisami. Ze sprzedażą konsumencką mamy do czynienia, gdy stronami są przedsiębiorca i konsument.
Często mamy wrażenie, że każdy kto nabywa jakieś dobra materialne, jest stroną umowy cywilnoprawnej, powinien nazywać się konsumentem. Niestety nie wszyscy uczestnicy rynku konsumenckiego mają takie same prawa i obowiązki.