Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu umowa. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące umowa.
Co zrobić, gdy organizator wycieczki nie dotrzymuje umowy?
Aktualizacja: 08.10.2013
Konsument, który uzna, że organizator danej imprezy turystycznej nie dotrzymuje postanowień umowy albo jakość usług znacznie odbiega od przewidzianej oferty, może żądać obniżenia ceny, odstąpić od umowy oraz żądać naprawienia szkody. »
Gość hotelowy, czyli strona umowy
Aktualizacja: 30.06.2010
Umowa hotelowa jest umową odpłatną, zawsze ma charakter umowy wzajemnej, niezależnie od zasad płatności. Umowa ta ma z natury rzeczy charakter konsensualny. Może być zawarta w dowolniej formie przez podmiot nazywany zwykle hotelarzem. »
Czy umowa hotelowa zawsze jest hotelowa?
Aktualizacja: 30.06.2010
Hotele oraz innego rodzaju zakłady hotelarskie zobowiązują się świadczyć za odpłatnością usługi hotelarskie na podstawie umowy, którą zwykle określa się mianem umowa hotelowa. Zawierana umowa ma kompleksowy charakter i nie da się zakwalifikować ją jako jeden z typów umów unormowanych przez prawo cywilne. »
Co powinno znajdować się w umowie o świadczenie usług turystycznych
Aktualizacja: 13.01.2010
Zanim podejmiemy decyzję o zawarciu umowy z konkretnym biurem podróży należy dokładnie przeczytać umowę. Trzeba pamiętać, że powinny się w niej znajdować szczegółowe dane odnośnie organizatora turystyki oraz programu wycieczki. »
Zgłoszenie reklamacji imprezy turystycznej
Aktualizacja: 03.08.2011
Zmiana programu zwiedzania czy miejsca zakwaterowania, opóźniony wyjazd lub powrót do kraju, mniejsza, niż przewidziana w umowie, ilość posiłków to często zdarzające się w praktyce sytuacje. Aby uzyskać odszkodowanie trzeba zgłosić reklamację imprezy turystycznej. »