| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Rekrutacja > Rozmowa e-mailowa z przyszłym pracodawcą

Rozmowa e-mailowa z przyszłym pracodawcą

Obecny postęp technologii informatycznych wymusza na kandydatach poszukujących zatrudnienia korzystanie z Internetu jako głównego źródła ofert pracy. Powstają coraz to nowe portale, na których można znaleźć oferty na zapotrzebowanie pracowników na lokalnym rynku pracy, w obrębie danego kraju czy za granicą. Każda osoba, która posługuje się tym narzędziem doskonale zna jego plusy.

W treści listu powinniśmy napisać, na jakie ogłoszenie odpowiadamy, numer oferty, gdzie ogłoszenie znaleźliśmy, datę, kiedy zostało zamieszczone.
Przykład: w odpowiedzi na Państwa ofertę pracy nr 158746 z dnia 01.01.2009r. dla przedstawiciela handlowego zamieszczonej w portalu praca.szukaj.pl chciałbym przedstawić swoją kandydaturę.

Oprócz tego można bardzo krótko przedstawić swoją osobę, ale tak, aby nie powtarzać informacji już umieszczonych w CV czy liście motywacyjnym. Nie piszemy zatem, jakie mamy wykształcenie, doświadczenie, ponieważ takie dane są już w załącznikach. Jeśli nie ma takich informacji, które chcemy napisać, to wystarczy tylko dodać, że wymagane dokumenty zostają przesłane w załączniku, a dodatkowe zaświadczenia można przedstawić podczas rozmowy kwalifikacyjnej (dyplomy, certyfikaty itd.).

Zobacz: Bezpłatna porada prawna

Korzystając z elektronicznej formy wysyłania aplikacji zostaje wyeliminowany problem nieczytelnego charakteru pisma – chociaż już odchodzi się od ręcznego pisania – jednak treść listu nie może być chaotyczna w przekazie. Należy unikać ozdobnych czcionek, a rozmiar nie powinien przekraczać 16. Niekorzystnie wygląda również cała treść napisana tylko WIELKIMI lub tylko małymi literami. Nie należy także używać pogrubienia i/lub kursywy. Całość ma wyglądać jak najbardziej prosto.

Jeśli pracodawca nam odpowie, to należy wysłać maila zwrotnego. Nie stosujemy opcji ”odpowiedz nadawcy” tak, aby w tytule pojawiło się „Re:”. Należy wpisać samodzielnie tytuł kolejnego maila, np.: „odpowiedź na pytanie”. Jeśli pracodawca wysłał maila tylko z podziękowaniem za przesłanie dokumentów i poinformuje nas o dalszym przebiegu rekrutacji, to również należy odpowiedzieć, np.: dziękuję za informację itp.

Kolejnym elementem, który jest niezwykle istotny to adres e – mailowy, z którego wysyłamy wiadomość. Na własny użytek często korzystamy z adresu: agus43@xx.pl, chaosumyslu@xx.pl, misiaczek@buziaczek.pl. Żaden pracodawca nie będzie kandydata postrzegał jako profesjonalisty, kiedy dostanie wiadomość z podobnego adresu. Dlatego, jeśli nie mamy, to należy założyć sobie go na potrzeby poszukiwania pracy, który będzie neutralny tzn. będzie zawierał nasze imię i nazwisko lub pierwszą literę imienia i nazwisko, np. jan.kowalski@xx.pl, j.kowalski@xx.pl, j.kowalski2@xx.pl.

Zobacz serwis: Praca

Chociaż korespondencja mailowa wydaje się bardzo powszechna i prosta, to należy pamiętać, że jest to tylko narzędzie, a treść w niej zawarta trafia do żywego człowieka. To od nas zależy, w jaki sposób się zaprezentujemy i jaki stworzymy wizerunek siebie jako kandydata do pracy, nawet przez kilka krótkich wiadomości.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jeśli przesyłamy przyszłemu pracodawcy załączniki, dobrze, aby miały one odpowiednie tytuły.
Jeśli przesyłamy przyszłemu pracodawcy załączniki, dobrze, aby miały one odpowiednie tytuły.

Personel i Zarządzanie 2/201742.90 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Biuro Rachunkowe BMGM Spółka z o.o.

Usługi księgowe i doradztwo biznesowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »