| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Nie każda zmiana regulaminu uprawnia do rozwiązania umowy

Nie każda zmiana regulaminu uprawnia do rozwiązania umowy

Od 6 lipca nie każda zmiana regulaminu operatora sieci będzie pozwalała abonentowi rozwiązać umowę bez żadnych konsekwencji. Dobrą zmianą jest natomiast zlikwidowanie opłaty za przejście do innej sieci.

W Dzienniku Ustaw Nr 85, poz. 716 z 5 czerwca 2009 r. została opublikowana nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego z 24 kwietnia 2009 r.. Wchodzi ona w życie 6 lipca 2009 r.

Zasadniczym celem nowelizacji jest usprawnienie rynku telekomunikacyjnego oraz dostosowanie przepisów polskiego Prawa telekomunikacyjnego do prawa europejskiego.

W przypadku abonentów, jaki i użytkowników telefonów na kartę (pre-paid), nowelizacja likwiduje jednorazową opłatę za przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie operatora ruchomej publicznej sieci telefonicznej.

Korzystną zmianą jest też to, że w przypadku jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu ustalonego w umowie - abonent powinien zwrócić równowartość przyznanej ulgi na dzień rozwiązania umowy. Dotychczas zwracał równowartość przyznanej ulgi na dzień jej podpisania.

Ponadto z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca 2009 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnien w publicznych sieciach telefonicznych wynika, że:

A. Przeniesienie numeru, na wyrazne żądanie abonenta następuje nie później niż w terminie:
1) 1 dnia roboczego – w przypadku abonentów bedacych strona umowy z dostawca usług zapewniającym przyłaczenie do ruchomej publicznej sieci telefonicznej lub
2) 7 dni roboczych – w przypadku abonentów bedacych strona umowy z dostawca usług zapewniającym przyłaczenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej
- od dnia zawarcia umowy, o której mowa w ust. 5, albo w pózniejszym terminie w trakcie trwania dotychczasowej umowy wskazanym przez abonenta.

B. Przeniesienie przydzielonego numeru nie może powodowac przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych dłuższej niż:
1) 3 godziny w porze nocnej pomiedzy godzina 0:00 a 3:00 – w przypadku abonentów bedacych strona umowy z dostawca usług zapewniajacym przyłaczenie do ruchomej publicznej sieci telefonicznej lub
2) 24 godziny, liczone od okreslonego w umowie, o której mowa w ust. 5, dnia rozpoczecia swiadczenia tych usług – w przypadku abonentów bedacych strona
umowy z dostawca usług zapewniajacym przyłaczenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej
- chyba że abonent wyraził w umowie zgode na dłuższa przerwe, okreslajac czas jej trwania.

Konsumenci nie będą natomiast zadowoleni ze zmiany, zgodnie z którą nie będą mogli wypowiedzieć umowy bez negatywnych konsekwencji (czyli bez zwracania ulgi i wypłaty odszkodowania) w przypadku gdy zmiana regulaminu będzie konieczna z uwagi na zmianę przepisów prawa albo potrzebę usunięcia niedozwolonych postanowień umownych.

Pełna treść nowelizacji

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Cymcyk

Menedżer Komunikacji Inwestycyjnej ING TFI S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »