| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Konsument - turystyka

Odpowiedzialność przewoźników lotniczych za utratę bagażu

Aktualizacja: 25.07.2012

W maju Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, iż całkowita odpowiedzialność przewoźników lotniczych za utratę bagażu ograniczona jest do wartości około 1134,71 Euro. ETS podkreślił przy tym, że z uwagi na interpretację pojęcia „szkoda” w konwencji o ujednoliceniu niektórych zasad dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego, zawartej w Montrealu w dniu 28 maja 1999 r., w kwocie tej mieści się zarówno szkoda, jak i krzywda poniesiona przez pasażera z tytułu utraty bagażu. »

Zadośćuczynienie za zmarnowany urlop

Aktualizacja: 14.05.2010

Organizator turystyki odpowiada nie tylko za szkody majątkowe powstałe w wyniku nieprawidłowego wykonania lub niewykonania umowy, lecz również za zmarnowane wakacje. »

Czy przewoźnicy zapłacą odszkodowania za odwołane loty

Aktualizacja: 25.07.2012

Eksplozja wulkanu na Islandii uziemiła na jakiś czas pasażerów na większości europejskich lotnisk. Jak w takiej sytuacji wyglądają prawa pasażera i czy można ubiegać się o odszkodowanie? »

Co to jest impreza turystyczna

Aktualizacja: 01.04.2010

Impreza turystyczna to co najmniej dwie usługi turystyczne objęte wspólnym programem oraz ceną i trwające ponad dobę. Przedsiębiorcy świadczący usługi w ramach imprezy turystycznej podlegają wpisowi do rejestru organizatorów turystyki. »

UOKiK przypomina: turysto pamiętaj o swoich prawach

Aktualizacja: 01.03.2010

Powoli zbliża się sezon wakacyjny, a w ofercie biur podróży zaczynają królować letnie oferty first minute. Decydując się już teraz na wykup letniej wycieczki pamiętajmy o swoich prawach – przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »

Podwyższenie ceny imprezy turystycznej

Aktualizacja: 22.02.2010

Wzrastająca z roku na rok liczba osób korzystających z usług organizatorów turystyki i pośredników turystycznych spowodowały wzrost zainteresowania wszelkiego rodzaju zagadnieniami związanymi ze specyfiką „umowy o imprezę turystyczną”. Jednym z takich zagadnień jest możliwość dokonywania zmiany ceny imprezy po zawarciu umowy. »

Co zrobić, gdy zmieni się program wycieczki

Aktualizacja: 08.02.2010

Jadąc na wycieczkę nie zawsze mamy pewność, że wszystko przebiegnie bez problemów. Nadzwyczajne okoliczności mogą sprawić, że program wycieczki nie może być w pełni zrealizowany. Zmiany takie nie muszą wynikać z błędów organizatora. Sprawdź jakie w tej sytuacji przysługują ci prawa. »

Ile czasu na rozpatrzenie reklamacji ma biuro podróży

Aktualizacja: 31.01.2011

Brałem udział w wycieczce, jednak okazało się, że nie wszystko było zgodne z zawartą z biurem podróży umową. Nie mogłem uczestniczyć we wskazywanych wcześniej wycieczkach. Hotel był niższej klasy od wskazywanej w umowie. Trzy tygodnie po powrocie postanowiłem złożyć reklamację. W odpowiedzi usłyszałem, że nie może być ona przyjęta, bo termin na składanie reklamacji wynosi dwa tygodnie. Czy faktycznie reklamacja mi już nie przysługuje?  »

Czy możemy wierzyć w reklamy biur podróży

Aktualizacja: 04.08.2010

W folderze reklamowym biura podróży oferowano mi super warunki w hotelu. W podpisanej umowie zauważyłem, że nie są one już takie same. Organizator powiedział, że umowa może zawierać odmienne postanowienia niż broszura. Czy to prawda? »

Dlaczego warto przeczytać umowę o usługi turystyczne

Aktualizacja: 08.02.2010

Jeżeli jadąc na wycieczkę korzystasz z usług biura podróży, najpierw przeczytaj umowę. W niej mogą się znaleźć zapisy dotyczące obowiązków, które musisz wypełnić, by później móc domagać się odszkodowania. »

Jakiego żądać odszkodowania przy reklamacji wycieczki

Aktualizacja: 08.02.2010

Wyjeżdżając na zimowy urlop możemy oczekiwać, że zapewnienia organizatora zostaną spełnione. Jeżeli miejsce naszego kwaterunku nie wygląda tak, jak to opisywał organizator, możemy domagać się odszkodowania. »

Last minute także podlega reklamacji

Aktualizacja: 08.02.2010

„Chętnie skorzystałbym z oferty last minute, niestety jest to ryzykowne, ponieważ nie podlega ona reklamacji”. To błędne przekonanie często pokutuje pośród turystów. »

Czy biuro podróży odpowiada za przewoźnika

Aktualizacja: 10.02.2011

Nabywając wycieczkę po Hiszpanii, kupiłem jednocześnie w biurze podróży bilet lotniczy na samolot do Madrytu. Niestety rejs został odwołany, przez co musiałem skorzystać z innych linii lotniczych. W biurze powiedziano mi, że odszkodowania mogę domagać się tylko od przewoźnika. Czy to prawda? »

Ukryte opłaty w cenie biletu lotniczego

Aktualizacja: 25.07.2012

Na etapie rezerwacji podróży lotniczej pasażer powinien znać nie tylko ostateczną cenę biletu, ale powinien wiedzieć za co płaci. UOKIK alarmuje, że nie wszyscy przewoźnicy udostępniają pasażerom informację o należnościach, które zawierają się w cenie biletu. »

Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków

Aktualizacja: 18.01.2010

Gdy wypoczywamy mogą nas spotkać nieoczekiwane i nieprzyjemne zdarzenia, możemy spowodować u innych osób uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia czy też uszkodzenia lub zniszczenia należącego do nich sprzętu. Należy pamiętać o dobrach, które są narażone na uszczerbek w związku z wyjazdem, czy amatorskim uprawianiem sportów. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Rödl & Partner

Doradztwo podatkowe, prawne, biznesowe, audyt, księgowość

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK