| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Konsument - turystyka

Podwyższenie ceny imprezy turystycznej

Aktualizacja: 22.02.2010

Wzrastająca z roku na rok liczba osób korzystających z usług organizatorów turystyki i pośredników turystycznych spowodowały wzrost zainteresowania wszelkiego rodzaju zagadnieniami związanymi ze specyfiką „umowy o imprezę turystyczną”. Jednym z takich zagadnień jest możliwość dokonywania zmiany ceny imprezy po zawarciu umowy. »

Co zrobić, gdy zmieni się program wycieczki

Aktualizacja: 08.02.2010

Jadąc na wycieczkę nie zawsze mamy pewność, że wszystko przebiegnie bez problemów. Nadzwyczajne okoliczności mogą sprawić, że program wycieczki nie może być w pełni zrealizowany. Zmiany takie nie muszą wynikać z błędów organizatora. Sprawdź jakie w tej sytuacji przysługują ci prawa. »

Ile czasu na rozpatrzenie reklamacji ma biuro podróży

Aktualizacja: 31.01.2011

Brałem udział w wycieczce, jednak okazało się, że nie wszystko było zgodne z zawartą z biurem podróży umową. Nie mogłem uczestniczyć we wskazywanych wcześniej wycieczkach. Hotel był niższej klasy od wskazywanej w umowie. Trzy tygodnie po powrocie postanowiłem złożyć reklamację. W odpowiedzi usłyszałem, że nie może być ona przyjęta, bo termin na składanie reklamacji wynosi dwa tygodnie. Czy faktycznie reklamacja mi już nie przysługuje?  »

Czy możemy wierzyć w reklamy biur podróży

Aktualizacja: 04.08.2010

W folderze reklamowym biura podróży oferowano mi super warunki w hotelu. W podpisanej umowie zauważyłem, że nie są one już takie same. Organizator powiedział, że umowa może zawierać odmienne postanowienia niż broszura. Czy to prawda? »

Dlaczego warto przeczytać umowę o usługi turystyczne

Aktualizacja: 08.02.2010

Jeżeli jadąc na wycieczkę korzystasz z usług biura podróży, najpierw przeczytaj umowę. W niej mogą się znaleźć zapisy dotyczące obowiązków, które musisz wypełnić, by później móc domagać się odszkodowania. »

Jakiego żądać odszkodowania przy reklamacji wycieczki

Aktualizacja: 08.02.2010

Wyjeżdżając na zimowy urlop możemy oczekiwać, że zapewnienia organizatora zostaną spełnione. Jeżeli miejsce naszego kwaterunku nie wygląda tak, jak to opisywał organizator, możemy domagać się odszkodowania. »

Last minute także podlega reklamacji

Aktualizacja: 08.02.2010

„Chętnie skorzystałbym z oferty last minute, niestety jest to ryzykowne, ponieważ nie podlega ona reklamacji”. To błędne przekonanie często pokutuje pośród turystów. »

Czy biuro podróży odpowiada za przewoźnika

Aktualizacja: 10.02.2011

Nabywając wycieczkę po Hiszpanii, kupiłem jednocześnie w biurze podróży bilet lotniczy na samolot do Madrytu. Niestety rejs został odwołany, przez co musiałem skorzystać z innych linii lotniczych. W biurze powiedziano mi, że odszkodowania mogę domagać się tylko od przewoźnika. Czy to prawda? »

Ukryte opłaty w cenie biletu lotniczego

Aktualizacja: 25.07.2012

Na etapie rezerwacji podróży lotniczej pasażer powinien znać nie tylko ostateczną cenę biletu, ale powinien wiedzieć za co płaci. UOKIK alarmuje, że nie wszyscy przewoźnicy udostępniają pasażerom informację o należnościach, które zawierają się w cenie biletu. »

Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków

Aktualizacja: 18.01.2010

Gdy wypoczywamy mogą nas spotkać nieoczekiwane i nieprzyjemne zdarzenia, możemy spowodować u innych osób uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia czy też uszkodzenia lub zniszczenia należącego do nich sprzętu. Należy pamiętać o dobrach, które są narażone na uszczerbek w związku z wyjazdem, czy amatorskim uprawianiem sportów. »

Odpowiedzialność hotelarza za rzeczy wniesione do hotelu

Aktualizacja: 16.03.2011

Korzystając z usług hotelowych sprawdźmy, jaki to rodzaj obiektu i jaką ma kategorię oraz w jakim zakresie świadczy usługi. »

Wynajem samochodów za granicą

Aktualizacja: 18.01.2010

Chętnie korzystamy z wypożyczalni samochodów za granicą, gdyż można więcej zobaczyć, samochodem dociera się łatwiej i wygodniej, nie ma ograniczeń charakterystycznych dla wycieczki, można zatrzymać się w dowolnym miejscu. Wynajmując samochód warto znać kilka reguł. »

Kiedy biuro podróży może zmienić cenę wycieczki

Aktualizacja: 13.01.2010

Za miesiąc wyjeżdżam na urlop do Włoch. Wycieczkę opłaciłam już kilka miesięcy temu. Wczoraj otrzymałam od biura podróży list z informacją, że ze względu na wzrost kursu euro cena uległa zmianie i muszę dopłacić aż 800 zł. Z tego co pamiętam w okresie, w którym płaciłam za wyjazd kurs euro był zbliżony do obecnego. Czy biuro ma prawo podnieść tak znacznie cenę imprezy? »

Zanim podpiszemy umowę z biurem podróży

Aktualizacja: 13.01.2010

Zanim podpiszemy umowę z biurem podróży zbierzmy jak najwięcej informacji na jego temat, a także przyjrzyjmy się dokładnie ofercie. Ustalmy czy biuro występuje w charakterze organizatora, pośrednika, czy agenta, ponieważ odpowiedzialność za realizację wycieczki spoczywa właśnie na organizatorze, a nie na agencie. W praktyce biura często sprzedają zarówno własną ofertę, jak też oferty innych usługodawców. Poza tym sprawdźmy jak długo biuro działa na rynku i jaką cieszy się renomą. »

Opóźniony lot

Aktualizacja: 25.07.2012

Nieterminowy odlot samolotu to duża niedogodność dla podróżujących. Jeśli opóźnienie jest znaczne przewoźnik ma szereg obowiązków względem pasażerów. Sprawdź czego możesz się domagać, gdy start twojego samolotu opóźnia się. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

KPMG

Firma Doradcza KPMG

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK