Jak bezpiecznie kupować na wyprzedażach
REKLAMA
REKLAMA
Zanim dokonamy zakupu, zastanówmy się czy na pewno trafiliśmy na okazję. Sprzedawcy bardzo często stosują różne zabiegi mające przyciągnąć klientów. Zdarza się, że dany produkt wcale nie jest objęty promocją a sugerowana pierwotna wyższa cena w rzeczywistości nigdy nie obowiązywała. Podobnym zabiegiem jest dołączanie do produktów tzw. "gratisów", które teoretycznie mają być prezentem a faktycznie wliczane są do jego ceny. Może się wówczas okazać, że zakup produktu bez gratisu jest dużo bardziej opłacalny.
REKLAMA
Towar bez wady nie podlega zwrotowi
Kupując daną rzecz powinniśmy być zdecydowani i przekonani o tym, że jest ona na dla nas niezbędna. Mogą to być oczywiście względy wyłącznie estetyczne, problem jednak powstaje wówczas, gdy po powrocie do domu okazuje się, że wcale jej nie chcemy i zastanawiamy się co nas podkusiło do jej zakupu. W takiej sytuacji co do zasady pozostaje nam pogodzenie się z "zakupową porażką", jako że sprzedawcy nie mają obowiązku przyjęcia towaru bez wad i zwrotu pieniędzy bądź wymiany rzeczy na inną. Wyjątkiem jest praktyka niektórych sieci, które zabiegając o klientów, dopuszczają możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny, o czym zostaniemy poinformowani dokonując zapłaty. Podstawą dochodzenia roszczeń w każdym przypadku jest zawsze paragon.
Zobacz również serwis: Konsument w sieci
Nie oznacza to jednak, że jesteśmy pozbawieni prawa reklamacji produktu wadliwego, dlatego miejmy na uwadze, iż wszelkie tabliczki, zamieszczane przez sprzedawców przy kasach informujące jakoby towar przeceniony nie podlegał reklamacji, są niezgodne z prawem. Sprzedawca odpowiada za zgodność towaru z umową aż 2 lata od jego zakupu i to do niego możemy w tym okresie skierować, najlepiej pisemną, reklamację. Jeżeli do produktu dołączona jest gwarancja, roszczeń możemy dochodzić bezpośrednio od gwaranta, którym najczęściej jest producent lub dystrybutor.
Zobacz również serwis: Twoje prawa
Bezpłatne poradnictwo konsumenckie
Konsumenci, których prawa zostały naruszone, np. przez odrzucenie reklamacji, bądź mają jakiekolwiek wątpliwości w kwestii przysługujących im uprawnień mogą skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów, Federacji Konsumentów albo Stowarzyszenia Konsumentów Polskich (nr tel. 800 800 008).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat