| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Reklamacja > Gdzie złożyć reklamacje niedziałającej komórki

Gdzie złożyć reklamacje niedziałającej komórki

Pól roku temu kupiłem telefon komórkowy w promocji z przysłowiową złotówkę. Oczywiście pod warunkiem zawarcia umowy na okres 2 lat. Niestety telefon się popsuł. Złożyłam reklamacje w punkcie, w którym podpisywałam umowę, ale otrzymałam odpowiedź, że muszę zgłosić się do producenta telefonu, ponieważ operator nie odpowiada za niego.

Należy zdać sobie sprawę tego, że najczęściej zawieramy dwie umowy z operatorem telekomunikacyjnym. Jedna dotyczy świadczenia usług telekomunikacyjnych, czyli samej możliwości wykonywania i odbierania połączeń oraz innych usług dodatkowo wykupionych. Natomiast druga umowa dotyczy sprzedaży telefonu. 

Jeżeli usterki dotyczą braku zasięgu, jakości połączeń, to powinniśmy złożyć reklamacje do operatora telefonii komórkowej. Jeżeli natomiast usterki tkwią w samym telefonie, to najprawdopodobniej mamy do czynienia z towarem niezgodnym z umową. W związku z tym reklamacje należy kierować do sprzedawcy. 

Innym rozwiązaniem jest skorzystanie z gwarancji i złożenie reklamacji do serwisu producenta. O ile oczywiście gwarancje takową otrzymaliśmy. Należy również zwrócić uwagę na jej zapisy. Na przykład jak długo ona trwa. Czego możemy żądać od gwaranta w przypadku powstania usterki, czy tylko naprawy, czy w również wymiany, w jakich okolicznościach, jak długo naprawa może trwać. 

Niekiedy ustawowa odpowiedzialność sprzedawcy jest korzystniejsza dla konsumenta. Przewiduje np. możliwość odstąpienia od umowy, oczywiście w ściśle określonych przypadkach takich jak:

  • naprawa ani wymiana okazała się niemożliwa albo
  • jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub
  • gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności,

oraz gdy niezgodność towaru z umowa jest istotna

W postanowieniach gwarancji niezwykle rzadko można doszukać się możliwości zwrotu wadliwego towaru z jednoczesnym zwrotem ceny. Poza tym łatwiej jest wyegzekwować naprawę, jeżeli nie jest ona wykonywana w określonym czasie.

Dla konsumenta znaczące jest również zapis ustawy przewidujący, że nie ustosunkowanie się do żądania naprawy albo wymiany w ciągu 14 dni oznacza uznanie roszczenia. Niestety w przypadku gwarancji często zdarza się tak, ze po terminie przeznaczonym do naprawy sprzętu, wskazanym w gwarancji, uzyskujemy odpowiedź, że sprzęt jest sprawny i nie będzie naprawiany albo że wada jest przyczyna złego użytkowania.

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Izabela Żurkowska-Mróz

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »