| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy karne > Prawo karne > Adwokatura > Zakaz reklamy adwokatów

Zakaz reklamy adwokatów

Ograniczenia dotyczące reklamy w działalności adwokatów wynikają ze Zbioru Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu, uchwalony przez Naczelną Radę Adwokacką 10 października 1998r.

Od reklamy adwokatów trzeba odróżnić informację o adwokacie. Jakkolwiek zakaz reklamy jest bezwzględny, to § 23 zbioru zasad dopuszcza zamieszczenie informacji o adwokacie. Jednakże reguła ta doznaje szeregu ograniczeń.

Dopuszczalne jest zamieszczenie jednorazowej informacji w prasie o rozpoczęciu działalności zawodowej przez adwokata, zmianie jego siedziby, czy nazwiska.
Dopuszczalne jest także umieszczanie szyldów na budynku – siedzibie adwokata oraz informacja w książce telefonicznej – ale tylko wtedy, gdy wielkość i treść odpowiadają szczegółowo określonym wymaganiom przyjętym przez właściwą radę adwokacką. Adwokaci mają także prawo posługiwania się tytułami naukowymi.

Kodeks etyki adwokackiej pozwala, by informacja dotycząca adwokata zawierała także dane dotyczące preferencji zawodowych i możliwości obsługi prawniczej w obcych językach. Zakazane jest natomiast publikowanie informacji o wynikach swojej pracy (zwłaszcza wygranych sprawach), miejscach zajętych w rankingach prawniczych, publikacjach na swój temat lub o swojej kancelarii.

Zobacz również serwis: Sprawy karne

Informacja zawierająca oceny jakości świadczonych usług jest traktowane jako reklama – a więc jest zabroniona. Jednak z miejsc zamieszczania informacji o adwokacie wyłączone zostały środki masowego przekazu – z wyjątkiem jednorazowej informacji w prasie o rozpoczęciu działalności, zmianie nazwiska lub siedziby.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Lege Artis

Ekspert wieszjak.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »