| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy karne > Prawo karne > Ciekawostki > Co grozi za reklamę wyrobów tytoniowych?

Co grozi za reklamę wyrobów tytoniowych?

Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, wprowadza zakaz ich reklamy i promocji. W czym przejawia się ten zakaz? Jaka kara grozi za jego naruszenie?

Reklama wyrobów tytoniowych polega na rozpowszechnianiu komunikatów, wizerunków marek wyrobów tytoniowych lub symboli z nimi związanych (w tym także nazw i symboli graficznych firm produkujący wyroby tytoniowe).

1. publiczne rozdawanie wyrobów lub rekwizytów tytoniowych,
2. organizowanie degustacji,
3. organizowanie premiowanej sprzedaży wyrobów tytoniowych,
4. oferowanie wyrobów tytoniowych po obniżonej cenie w stosunku do ceny wydrukowanej na opakowaniu,
5. organizowanie konkursów opartych na zakupie wyrobów lub rekwizytów tytoniowych;
6. inne formy publicznego zachęcania do nabywania lub używania wyrobów tytoniowych (bez względu na formę dotarcia do adresata).

Zobacz serwis: Sprawy karne

Ustawa przewiduje, że reklama i promocja wyrobów tytoniowych, rekwizytów tytoniowych (w tym także produkty imitujące) jest zabroniona, w szczególności:

1. w telewizji, radiu, kinach, zakładach opieki zdrowotnej, szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych, w prasie (w tym szczególnie dziecięcej i młodzieżowej), na terenie obiektów sportowo-rekreacyjnych i innych miejscach publicznych;
2. na plakatach, w tym wielkoformatowych (np. billboardy) ;
3. w środkach usług informatycznych.

Zabronione jest również sponsorowanie przez firmy tytoniowe działalności sportowej, kulturalnej, oświatowej, zdrowotnej i społeczno-politycznej. Zabrania się ponadto eksponowania w punktach sprzedaży przedmiotów imitujących opakowania wyrobów tytoniowych.

Zobacz serwis: Łączenie kar

Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych przewiduje bardzo surową karę za naruszenie przepisów o zakazie reklamy i promocji wyrobów tytoniowych. Zgodnie z treścią przepisów zawartych w art. 12 tej ustawy, grozi za to kara grzywny do 200 tysięcy złotych lub kara ograniczenia wolności, a nawet obie te kary łącznie.

Zobacz portal: Prawnik.pl

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

FPA Group

Outsourcing księgowości, kadr i płac oraz usługi prawne i konsultingowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »