| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy karne > Prawo karne > Ciekawostki > Co grozi za reklamę wyrobów tytoniowych?

Co grozi za reklamę wyrobów tytoniowych?

Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, wprowadza zakaz ich reklamy i promocji. W czym przejawia się ten zakaz? Jaka kara grozi za jego naruszenie?

Reklama wyrobów tytoniowych polega na rozpowszechnianiu komunikatów, wizerunków marek wyrobów tytoniowych lub symboli z nimi związanych (w tym także nazw i symboli graficznych firm produkujący wyroby tytoniowe).

1. publiczne rozdawanie wyrobów lub rekwizytów tytoniowych,
2. organizowanie degustacji,
3. organizowanie premiowanej sprzedaży wyrobów tytoniowych,
4. oferowanie wyrobów tytoniowych po obniżonej cenie w stosunku do ceny wydrukowanej na opakowaniu,
5. organizowanie konkursów opartych na zakupie wyrobów lub rekwizytów tytoniowych;
6. inne formy publicznego zachęcania do nabywania lub używania wyrobów tytoniowych (bez względu na formę dotarcia do adresata).

Zobacz serwis: Sprawy karne

Ustawa przewiduje, że reklama i promocja wyrobów tytoniowych, rekwizytów tytoniowych (w tym także produkty imitujące) jest zabroniona, w szczególności:

1. w telewizji, radiu, kinach, zakładach opieki zdrowotnej, szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych, w prasie (w tym szczególnie dziecięcej i młodzieżowej), na terenie obiektów sportowo-rekreacyjnych i innych miejscach publicznych;
2. na plakatach, w tym wielkoformatowych (np. billboardy) ;
3. w środkach usług informatycznych.

Zabronione jest również sponsorowanie przez firmy tytoniowe działalności sportowej, kulturalnej, oświatowej, zdrowotnej i społeczno-politycznej. Zabrania się ponadto eksponowania w punktach sprzedaży przedmiotów imitujących opakowania wyrobów tytoniowych.

Zobacz serwis: Łączenie kar

Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych przewiduje bardzo surową karę za naruszenie przepisów o zakazie reklamy i promocji wyrobów tytoniowych. Zgodnie z treścią przepisów zawartych w art. 12 tej ustawy, grozi za to kara grzywny do 200 tysięcy złotych lub kara ograniczenia wolności, a nawet obie te kary łącznie.

Zobacz portal: Prawnik.pl

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna "Świeca i Wspólnicy"

Kancelaria Prawna „Świeca i Wspólnicy” Sp. k. jest podmiotem intensywnie rozwijającym się na polskim oraz międzynarodowym rynku usług prawnych. Wyróżnia się przede wszystkim postępowym działaniem, które ma na celu zapewnienie kompleksowego wsparcia prawnego oraz biznesowego zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »