| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Terminy > Kiedy można złożyć reklamację do sprzedawcy

Kiedy można złożyć reklamację do sprzedawcy

Za niezgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca. Jeżeli zauważymy w naszym towarze jakieś usterki można złożyć na niego reklamacje. O tym wiedzą prawie wszyscy. Lecz rzadko mamy świadomość, że w przypadku składania reklamacji konieczne jest przestrzeganie pewnych terminów. Mamy dwa miesiące na poinformowanie sprzedawcy o wadzie.

Sprzedawca odpowiada za towar niezgodny z umową przez 2 lata od momentu jego wydania. Jednak gdy zauważymy, że towar, który zakupiliśmy w sklepie jest wadliwy należy poinformować o tym sprzedawcę w ciągu 2 miesięcy od momentu stwierdzenia niezgodności towaru z umową.

Zobacz również: Kiedy odstąpienie od umowy z tytułu niezgodności towaru z umową jest możliwe

Poinformowanie o stwierdzeniu wady

Informacja powinna być złożona na piśmie. Można ją wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru albo dostarczyć do sklepu w dwóch egzemplarzach i poprosić o potwierdzenie otrzymania. Samo zgłoszenie tego faktu ustnie w sklepie może nie wystarczyć, w przypadku gdy powstałby spór między konsumentem a przedsiębiorcą. Trudniej byłoby to udowodnić. Trzeba jednak pamiętać, że mamy na to tylko 2 miesiące.

Jeżeli chcielibyśmy złożyć reklamację do sklepu dopiero 3 miesiące po tym jak zauważyliśmy, że nasz pralka przestał działać, to nie będzie ona uwzględniona. Nie dochowanie 2 miesięcznego terminu powoduje, że tracimy wszelkie uprawnienie. To znaczy nie przysługuje nam już żądanie naprawy, wymiany, obniżenia ceny albo odstąpienie od umowy.

Pani Alicji popsuła się wersalka. Ponieważ planowała wyjazd na 4 miesiące to stwierdziła, że reklamację do sklepu zgłosi po powrocie. Teraz z wersalki i tak nie będzie korzystać. Po przyjeździe poszła do sklepu, zażądała naprawy i w odpowiedzi usłyszała, że po takim terminie reklamacja jej nie przysługuje. Czy sprzedawca miał racje? W tym przypadku sprzedawca miał racje. Jeżeli reklamacja niezgodności towaru z umową została złożona do sklepu po czterech miesiącach od momentu kiedy stwierdzono wadę, to sprzedawca może jej nie uznać. Konsument powinien to zrobić w terminie dwóch miesięcy.

Zobacz również: Reklamacja: czy czas wniesienia reklamacji ma znaczenie?

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Kobyliński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »