| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Przedwczesny odjazd autobusu

Przedwczesny odjazd autobusu

Kupiłam wczoraj bilet autobusowy na trasę Warszawa - Szczecin. Gdy przybyłam na przystanek autobusowy, okazało się, że autobus odjechał 15 minut przed planowaną godziną odjazdu. Musiałam szukać innego połączenia i w ostateczności byłam zmuszona wybrać droższy bilet na pociąg. Czy mogę teraz żądać zwroty pieniędzy za bilet autobusowy?

Tak. Pasażer ma prawo żądać od przewoźnika naprawienia szkody wynikłej z wcześniejszego odjazdu autobusu. Zgodnie z przepisami, przewoźnik odpowiada za szkodę, jaką podróżny poniósł wskutek przedwczesnego odjazdu środka transportowego. Oznacza to, iż można zwrócić się do przewoźnika m.in. o zwrot zapłaconej ceny biletu oraz pokrycie innych, wynikłych z tej sytuacji szkód.

Zobacz również: Jakie prawa przysługują pasażerowi

Należy jednak pamiętać, że szkody poniesione przez pasażera powinny mieć bezpośredni związek z przedwczesnym odjazdem autobusu. W przedstawionej sytuacji szkodą będą koszty jakie podróżny poniósł w związku z zakupem nowego biletu.

Zobacz również: Niedozwolone klauzule w regulaminie przewoźnika

Podstawa prawna:

art. 62 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r., nr 50, poz. 601 z późn. zm.).

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Admiral Tax Ltd

Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »