| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Przedwczesny odjazd autobusu

Przedwczesny odjazd autobusu

Kupiłam wczoraj bilet autobusowy na trasę Warszawa - Szczecin. Gdy przybyłam na przystanek autobusowy, okazało się, że autobus odjechał 15 minut przed planowaną godziną odjazdu. Musiałam szukać innego połączenia i w ostateczności byłam zmuszona wybrać droższy bilet na pociąg. Czy mogę teraz żądać zwroty pieniędzy za bilet autobusowy?

Tak. Pasażer ma prawo żądać od przewoźnika naprawienia szkody wynikłej z wcześniejszego odjazdu autobusu. Zgodnie z przepisami, przewoźnik odpowiada za szkodę, jaką podróżny poniósł wskutek przedwczesnego odjazdu środka transportowego. Oznacza to, iż można zwrócić się do przewoźnika m.in. o zwrot zapłaconej ceny biletu oraz pokrycie innych, wynikłych z tej sytuacji szkód.

Zobacz również: Jakie prawa przysługują pasażerowi

Należy jednak pamiętać, że szkody poniesione przez pasażera powinny mieć bezpośredni związek z przedwczesnym odjazdem autobusu. W przedstawionej sytuacji szkodą będą koszty jakie podróżny poniósł w związku z zakupem nowego biletu.

Zobacz również: Niedozwolone klauzule w regulaminie przewoźnika

Podstawa prawna:

art. 62 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r., nr 50, poz. 601 z późn. zm.).

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Przewoźnik odpowiada za szkodę, jaką poniósł podróżny wskutek wcześniejszego odjazdu autobusu.
Przewoźnik odpowiada za szkodę, jaką poniósł podróżny wskutek wcześniejszego odjazdu autobusu.

Klasyfikacja budżetowa 2017 (książka)128.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Olszewski

Elektrofarm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »