| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Wiadomości > Prezes UTK na pomoc pasażerom

Prezes UTK na pomoc pasażerom

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego będzie musiał zadbać o przestrzeganie praw pasażerów – wynika ze zmian w ustawie o transporcie kolejowym, które weszły w życie 31 grudnia 2009 r.

Niezadowoleni pasażerowie będą mogli zgłaszać skargi na przewoźników kolejowych do prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Wcześniej jednak, aby wnieść skargę będą musieli zwrócić się z zastrzeżeniami bezpośrednio do przewoźnika. Jeżeli ten nie podejmie stosownych działań - wtedy do akcji wkroczy Urząd.

Dla pasażerów jest to znaczne udogodnienie. Wcześniej przy wobec bezczynności przewoźnika jedynym możliwym sposobem dochodzenia roszczeń była czasochłonna droga sądowa. Nowe przepisy mają w zamierzeniu poprawić ochronę praw konsumenta w transporcie kolejowym.

Czytaj także

Narzędzia

POLECANE

Artykuł partnerski

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Anna Sosnowska Kancelaria Radcy Prawnego

radca prawny, ekspert prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »