| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: administracja publiczna

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu administracja publiczna. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące administracja publiczna.

Co NIK skontroluje w 2018 roku?

Aktualizacja: 11.01.2018

Rok 2018 będzie czasem intensywnych kontroli Najwyższej Izby Kontroli (NIK). Kontrolerzy zbadają m.in. poprawność realizacji programu 500+, bezpieczeństwo teleinformatyczne Polski czy też funkcjonowanie systemu ratownictwa medycznego. »

Wysokość opłaty od sprzeciwu od decyzji – 2018 r.

Aktualizacja: 14.12.2017

Rada Ministrów w drodze rozporządzenia określiła wysokość opłaty od sprzeciwu od decyzji organu odwoławczego wydanego na podstawie art. 138 § 2 kpa. W 2018 r. wysokość wpisu od tego środka zaskarżenia wyniesie 100 zł. Osobom, które zapłaciły więcej nadpłata zostanie zwrócona. »

Nowelizacja KPA w 2017 r.

Aktualizacja: 29.05.2017

1 czerwca 2017 r. w życie wchodzi nowelizacja KPA. Głównym celem ustawy zmieniającej jest przyspieszenie postępowania administracyjnego. Ustawa wprowadza również zasadę przyjaznej interpretacji przepisów – „w razie wątpliwości co do treści normy prawnej, należy rozstrzygnąć na korzyść strony”. »

Standaryzacja pism urzędowych

Aktualizacja: 03.11.2014

W dniu 25 grudnia 2014 roku wchodzą w życie nowe przepisy wprowadzające wzory pism stosowanych w procedurach administracyjnych. Standaryzacja pism ma na celu ułatwienie, m. in. uzyskania wpisów w odpowiednim rejestrze czy wydanie zezwolenia. Czas pokaże czy rzeczywiście nowe przepisy uproszczą życie przeciętnego Kowalskiego czy po raz kolejny wprowadzą wyłącznie chaos i okażą się czczymi obietnicami. »

Urząd „papierowy” czy „elektroniczny” – nowa instrukcja kancelaryjna

Aktualizacja: 08.03.2011

Postępowanie z dokumentacją elektroniczną, wymagania organizacyjne i techniczne systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, uporządkowanie postępowania z dokumentacją papierową, nowy sposób znakowania spraw – to treść nowej instrukcji kancelaryjnej dla dokumentacji powstającej i napływającej do urzędów. »

Warto dobrze przygotować się do pracy urzędnika

Aktualizacja: 21.12.2010

Służba przygotowawcza jest integralnym elementem kultury organizacyjnej i systemu rozwoju zawodowego pracowników administracji publicznej. Doświadczenia z funkcjonowania tej zasady doskonale sprawdzają się w administracji samorządowej. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Dawid Tomaszewski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK