| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: prawa konsumenta

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu prawa konsumenta. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące prawa konsumenta.

Prawo do bycia zapomnianym w Internecie

Aktualizacja: 15.05.2014

Prawo do bycia zapomnianym w Internecie zostało potwierdzone przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TS UE). W orzeczeniu z dnia 13 maja 2014 roku (C-131/12) TS UE przyznał każdej osobie prawo żądania usunięcia jej imienia i nazwiska z wyszukiwarki (prawo do bycia zapomnianym). »

Jak odstąpić od umowy zawartej przez telefon?

Aktualizacja: 12.06.2014

Umowa zawarta przez telefon należy do katalogu umów zawieranych na odległość. Zatem konsumentowi zawierającemu umowę przez telefon przysługuje szereg dodatkowych i preferencyjnych uprawnień. Ma on prawo by odstąpić od umowy zawartej przez telefon bez konieczności podawania przyczyny. »

Umowa zawarta przez telefon w 2015 roku

Aktualizacja: 14.05.2014

Umowa zawarta przez telefon stanowi przykład ustnej umowy zawieranej na odległość (zdalnie). Co do zasady jest to umowa skutecznie zawarta. Jaka będzie konstrukcja umów zawieranych telefonicznie w 2015 roku? »

Wyeksponowane ceny towarów

Aktualizacja: 14.05.2014

Bardziej wyeksponowane ceny towarów to efekt prac Sejmu podczas 67 posiedzenia. Uchwalono m.in.: ustawę o informowaniu o cenach towarów i usług. Ustawa ma na celu wyeliminowanie obciążeń przedsiębiorców, uproszczenie i uporządkowanie przepisów. »

Eksponowanie cen towarów

Aktualizacja: 24.04.2014

W Sejmie trwają prace nad rządowym projektem ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług. Projekt m.in. wprowadza pojęcie "eksponowania cen", znosi obowiązek tzw. metkowania, czyli oznaczania ceną każdej sztuki towaru oraz zobowiązuje do informowania o przyczynie przeceny towaru. »

Jak prawidłowo czytać etykiety energetyczne?

Aktualizacja: 14.04.2014

Etykiety energetyczne to krótkie informacje zawierające cenne dane o parametrach technicznych sprzętów gospodarstwa domowego. Czy warto je czytać? Jak prawidłowo odczytać informacje zwarte w etykiecie energetycznej, by ocenić i porównać właściwości produktów? »

E-handel nowe regulacje

Aktualizacja: 14.05.2014

Zmiany proponowane w e-handlu wynikają z konieczności wdrożenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE. E-handel, czyli zakupy dokonywane za pośrednictwem sieci internetowej, przewidują możliwość zwrotu towaru w ciągu 14 dni od jego otrzymania. Jakie inne uprawnienia ma konsument korzystający z e-handlu? »

Jak zwrócić towar kupiony na aukcji? - dyskusja z forum

Aktualizacja: 14.05.2014

Aukcja internetowa stanowi jedną z form sprzedaży towarów za pośrednictwem sieci. Charakteryzuje się ustalaniem przez nabywców, poprzez licytację, ceny oferowanego towaru. Prawo do dokonania zakupu przysługuje podmiotowi, który wylicytował najwyższą kwotę. Czy mamy możliwość zwrotu towaru kupionego na aukcji internetowej? »

Lepsza ochrona praw konsumenta

Aktualizacja: 07.08.2014

Wdrożenie do prawa polskiego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie praw konsumenta, uporządkowanie i zintegrowanie przepisów dotyczących odpowiedzialności, za jakość rzeczy sprzedanej w szczególności przepisów stanowiących transpozycję dyrektywy o sprzedaży konsumenckiej, wdrożonej do polskiego porządku prawnego ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - to główny cel przyjętego dzisiaj przez Radę Ministrów projektu ustawy o prawach konsumenta. »

Konsumenci dyskryminowani przez e-przedsiębiorców

Aktualizacja: 10.12.2013

Jak wskazuje raport sieci Europejskich Centrów Konsumenckich europejscy konsumenci są dyskryminowani w sieci. Czy kiedykolwiek miałeś problem z zakupem usługi bądź produktu ze względu na miejsce Twojego zamieszkania? Czy zagraniczny e-przedsiębiorca odmówił Ci kiedyś dostarczenia towaru? »

Zmiany w e – sklepach od 2014 r.

Aktualizacja: 07.08.2014

Od 25 grudnia 2014 r. na zwrot zakupionego towaru w sieci konsument będzie miał czternaście dni zamiast dziesięciu. Wprowadzone zostaną również ułatwienia w reklamacji wadliwego towaru. Właściciele e-sklepów będą zobowiązani do wprowadzenia zmian w systemie informacyjnym, regulaminach i procedurach sprzedaży. »

Ubezpieczenie NNW dla studentów

Aktualizacja: 07.10.2013

Całoroczne ubezpieczenia NNW zwykle, wraz z ubezpieczeniem kosztów leczenia, dodawane są do kart młodzieżowych, popularnych szczególnie wśród studentów wyższych uczelni, którzy podróżują. Ubezpieczenia te bowiem najczęściej obejmują terytorium całego świata. »

Korzystne dla konsumentów zmiany w funkcjonowaniu e-sklepów w 2014 roku

Aktualizacja: 07.08.2014

Pod koniec roku roku zaczną obowiązywać znowelizowane przepisy ustawy o prawach konsumenta. Czternaście dni zamiast dziesięciu na zwrot zakupionego w sieci towaru, łatwiejsza reklamacja wadliwego produktu, nowe możliwości dochodzenia swoich praw – to najważniejsze dla konsumentów e-sklepów zmiany w nowelizacji ustawy. »

Profilowanie i śledzenie w Internecie

Aktualizacja: 26.09.2013

Profilowanie, śledzenie w sieci (ang. web tracking), edukacja cyfrowa oraz jawność praktyk w zakresie ochrony danych osobowych to najważniejsze tematy rezolucji przyjętych przez rzeczników ochrony danych osobowych podczas 35. Międzynarodowej Konferencji Rzeczników Ochrony Danych i Prywatności. »

Reklamacje po powrocie z wycieczki

Aktualizacja: 24.09.2013

Jak napisać reklamacje po powrocie z wycieczki? Czego może ona dotyczyć? Europejskie Centrum Konsumenckie radzi niezadowolonym klientom. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Cymerman

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »