| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Co nowego > Karta Ochrony Praw Konsumenta

Karta Ochrony Praw Konsumenta

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed firmami, które oferują przedsiębiorcom tzw. Karty Ochrony Praw Konsumenta.

W polskim prawie nie istnieje taka instytucja jak Karta Ochrony Praw Konsumenta - oświadczył UOKiK w piątkowym komunikacie.

"Z posiadanych przez UOKiK danych wynika, że przedsiębiorcy są informowani, jakoby wystawienie Karty kosztowało 1500 zł, a cena im proponowana objęta jest promocją" - podano w komunikacie.

Jednocześnie - jak ostrzegł Urząd - przedsiębiorcy wprowadzani są w błąd, że wystawienie Karty w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów kosztuje więcej niż usługa oferowana w promocji. Ponadto przedsiębiorcy informowani są o rzekomych karach, które może nałożyć Urząd za brak Karty.

Zobacz serwis: Konsument i umowy

Karta przedstawiana jest także jako obowiązkowy dokument wprowadzony na mocy przepisów ustawy o prawach konsumenta.

UOKiK podkreślił, że ustawa o prawach konsumenta nie nakłada obowiązku posiadania Karty Ochrony Praw Konsumenta, ani jakiegokolwiek innego dokumentu potwierdzającego dostosowanie się do przepisów, w szczególności wystawianego przez UOKiK.

"W przypadku oferowania takiej usługi zawsze należy sprawdzić wiarygodność dzwoniącej osoby, przedstawianych ofert, a w przypadku wątpliwości zawiadomić odpowiednie instytucje – Policję lub Prokuraturę" - wskazał UOKiK.

Źródło: PAP

Czytaj także

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Eksperci portalu infor.pl

Grupa ECDP

Jedna z wiodących grup konsultingowych w Polsce

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »