| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Umowy > Praca > Umowa o łączne powierzenie pracownikom mienia - WZÓR UMOWY

Umowa o łączne powierzenie pracownikom mienia - WZÓR UMOWY

Pracodawca może powierzyć łącznie pracownikom mienie, z obowiązkiem zwrotu. Przepisy Kodeksu pracy wymagają jednak zawarcia określonej umowy. Pobierze bezpłatny wzór umowy.


UMOWA O ŁĄCZNE POWIERZENIE PRACOWNIKOM MIENIA Z OBOWIĄZKIM WYLICZENIA

zawarta pomiędzy


_____________________ z siedzibą w _________ reprezentowana przez ______________________ zwanego dalej Pracodawcą

a

1.

2.

3.
zwanymi dalej Pracownikami

§ 1

Pracodawca powierza łącznie Pracownikom mienie znajdujące się w _______________, stanowiące narzędzia pracy oraz środki ochrony indywidualnej, w rodzaju i liczbie określonej w spisie sporządzonym przy udziale Pracowników, stanowiącym załącznik do niniejszej umowy.

§ 2

Pracownicy podejmują się łącznie pieczy nad powierzonym im mieniem określonym w § 1 i przyjmują wspólną odpowiedzialność materialną za powierzone mienie.

§ 3

Pracownicy ponoszący wspólną odpowiedzialność materialną odpowiadają w częściach równych za szkody spowodowane powstaniem niedoboru w powierzonym im mieniu.

§ 4

W razie stwierdzenia, że niedobór w całości lub w części został spowodowany przez niektórych Pracowników, za całość niedoboru lub określoną jego część odpowiadają tylko sprawcy szkody.

§ 5

Każda zmiana w składzie Pracowników, będących strona umowy, wymaga zawarcia nowej umowy o wspólnej odpowiedzialności materialnej.

§ 6

Nieobecność Pracownika przez okres dłuższy niż siedem dni nie ma wpływu na zakres jego odpowiedzialności.

§ 7

Pracodawca zobowiązuje się umożliwić Pracownikom sprawowanie osobistego nadzoru nad powierzonym mieniem w czasie wykonywania pracy.

§ 8

Pracownicy maja prawo osobiście uczestniczyć w inwentaryzacji mienia. W razie niemożności osobistego uczestnictwa w inwentaryzacji mienia Pracownik ma prawo wskazać na piśmie osobę upoważnioną do udziału w inwentaryzacji.

§ 9

Pracownik ma prawo, w razie stwierdzenia błędów w sprawowaniu osobistego nadzoru nad powierzonym mieniem przez innych Pracowników, zgłosić Pracodawcy żądanie przeprowadzenia inwentaryzacji.

§ 10

Strony zgodnie ustalają, iż nieobecność Pracownika przez okres dłuższy niż 5 (pięć) dni nie ma wpływu na zakres odpowiedzialności zarówno tego Pracownika, jak i pozostałych Pracowników ponoszących wspólną odpowiedzialność materialną.

§ 11

W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa pracy.

§ 12

Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.



Podpisy:

POBIERZ BEZPŁATNY WZÓR: Umowa o łączne powierzenie pracownikom mienia

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kosy

Ekspert, trener, konsultant, wykładowca uniwersytecki. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów doktoranckich w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej. Doradztwem w zarządzaniu zasobami ludzkimi zajmuje się od ponad 15 lat, realizując różnorodne projekty z zakresu HR. Ma za sobą długoletnie doświadczenie zdobyte w międzynarodowych firmach doradczych: Capgemini Ernst & Young, SHL Ireland, Hudson Global Resources, PWC. Zrealizował różnorodne projekty dla wiodących organizacji działających w Polsce, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii (m.in. Accenture, Aer Rianta, AIB, Bank of Ireland, Dairygold, Lafarge, Oriflame, Sulzer, Ulster Bank). Autor artykułów publikowanych w Serwis HR, Personel i Zarządzanie oraz Rzeczpospolitej, a także pozycji naukowych i książkowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK