REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pionierski zapał daje efekty

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Wrocław był pierwszym miastem w Polsce, w którym powstało lokalne biuro promocji kongresów o nazwie Convention Bureau Wrocław. Funkcjonuje o­no jako fundacja i organizacja non profit, która zaprasza organizatorów konferencji, kongresów i innych spotkań biznesowych do zainteresowania się tym miastem, oferując im fachową pomoc oraz bezpłatne doradztwo przy organizacji konferencji, kongresów i podróży motywacyjnych.
Misja i działalność Fundacji są oparte na priorytetach Wrocławia i Dolnego Śląska, przede wszystkim na wzmacnianiu atrakcyjności i konkurencyjności ekonomicznej regionu poprzez promocję turystyki biznesowej. Fundacja została powołana z inicjatywy władz miejskich – przez gminę Wrocław oraz Wrocławskie Przedsiębiorstwo Hala Ludowa sp. z o.o. Chodziło o to, by wykorzystać istniejący potencjał Wrocławia, jego atrakcyjność i możliwości. Szczególną okazją do zaprezentowania miasta jako międzynarodowego centrum spotkań i miasta o szerokich możliwościach inwestycyjnych będzie zorganizowanie we Wrocławiu Międzynarodowego Forum Gospodarczego FUTURALLIA w 2006 roku – wyjaśnia Małgorzata Golak, dyrektor CBW.
Bezpłatna i fachowa pomoc CBW
Działania doradcze i organizacyjne Convention Bureau Wrocław w zakresie organizacji imprez biznesowych we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku są bezpłatne. Biuro zapewnia przygotowanie wstępnego planu imprezy i imprez towarzyszących, programu rekreacyjnego, wstępnego budżetu, rezerwację hoteli wysokiej klasy z zapleczem restauracyjnym i konferencyjnym lub obiektu konferencyjnego (możliwość imprezy w zespołach pałacowych), rezerwację miejsca imprezy (Hala Ludowa). Po za tym pomaga w wyborze personelu obsługującego (sekretariat, hostessy, tłumacze) o wysokich kompetencjach, a także zaplecza i obsługi technicznej konferencji. CBW może wziąć na siebie także promocję imprezy: przygotowanie materiałów promocyjnych czy zorganizowanie konferencji prasowych. Do usług, jakie dodatkowo oferuje biuro kongresów, należy przygotowywanie wniosków o dofinansowania, przygotowanie raportów i statystyk dotyczących udziału w wydarzeniu oraz wszelkie inne działania realizowane na życzenie zleceniodawcy imprezy. – Współpraca z nami pozwala organizatorom kongresu czy konferencji skupić się na wartościach merytorycznych wydarzenia biznesowego bez troski o sprawy organizacyjne, które są powierzane profesjonalistom. – dodaje M. Golak. Według autorów raportu o turystyce biznesowej w Polsce, dla władz miasta dobre i mające rozbudowane kontakty w branży spotkań biznesowych biuro konferencji i kongresów to prawdziwy skarb i źródło potencjalnych dochodów. Gość biznesowy przynosi średnio 500 – 700 proc. wpływów w stosunku do wpływów od przeciętnego turysty, dlatego budżet każdego convention bureau powinien być taki, żeby biuro mogło sprostać wszystkim przyjętym zadaniom. Do tej pory fundacja zrealizowała kilkadziesiąt zadań związanych z promocją Wrocławia na rynku spotkań, z których najważniejsze to zorganizowanie misji zagranicznych polskich przedsiębiorstw na Forum FUTURALLIA 2003 i 2004 oraz szeroka promocja tego forum (liczba uczestników wzrasta z roku na rok), wydanie katalogów obrazujących bazę obiektów i usług konferencyjnych oraz ich dystrybucja do ściśle określonej grupy klientów, m.in. na targach branżowych za granicą zorganizowanie we Wrocławiu wizyt studyjnych organizatorów kongresów i podróży motywacyjnych z Europy. Przeprowadzone zostały akcje promocyjno-informacyjne wśród międzynarodowych potencjalnych zleceniodawców imprez (tzw. hosted buyers). Od 2003 roku CBW jest członkiem międzynarodowego stowarzyszenia ICCA (International Congress & Convention Association), dzięki czemu posiada dostęp do bazy ponad 9 tys. zleceniodawców imprez biznesowych z całego świata. Od ub.r. CBW prowadzi statystyki imprez biznesowych (tzw. MICE) zgodne z kryteriami przyjętymi przez ICCA. Są o­ne bardziej restrykcyjne i pozwalają na zaliczenie do kongresów tylko takich imprez, w których wzięło udział ponad 250 osób z co najmniej trzech krajów, a do konferencji tylko imprezy do 250 uczestników. Dlatego statystyki za 2004 rok wskazują nieco mniejszą liczbę odbytych we Wrocławiu spotkań w porównaniu z 2003 rokiem, kiedy na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród hoteli i obiektów naliczono się ponad 600 spotkań biznesowych.
Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Plan działań na 2005 rok
– W trakcie przygotowań do Europejskiego Szczytu Regionów i Miast, który odbędzie się we Wrocławiu w maju br., a także podejmując działania zmierzające do organizacji we Wrocławiu w czerwcu 2006 roku Międzynarodowego Forum Przedsiębiorców FUTURALLIA, będziemy ściśle współpracować z gminnymi biurami zajmującymi się promocją miasta na arenie międzynarodowej. Celem jest optymalizacja efektów przy jednoczesnej minimalizacji kosztów – tłumaczy Małgorzata Golak z Convention Bureau Wrocław (CBW). W planach na ten rok są warsztaty i wizyty studyjne dla organizatorów turystyki biznesowej z Europy Zachodniej z wykorzystaniem informacji o nowym połączeniu lotniczym Wrocław – Londyn. Od tego roku chcemy tworzyć i promować oferty typu incentive (podróże motywacyjne) charakterystyczne dla Wrocławia (regionalizacja oferty dla Dolnego Śląska). Z informacji podanych przez CBW wynika, że rozbudowany zostanie portal internetowy zawierający bazę obiektów i usług konferencyjnych oraz kalendarz wydarzeń wrocławskich. Poza tym kontynuowany będzie „Program Ambasadorów Konferencji i Kongresów” we Wrocławiu polegający na współpracy z kołami naukowymi i organizacjami przedsiębiorców. Planowane są też prezentacje miasta na zagranicznych targach turystyki biznesowej w Europie oraz promocja wrocławskiej oferty kongresowo-konferencyjnej w międzynarodowych biuletynach i magazynach branżowych.
Przygotowania do Forum FUTURALLIA
Gros działań, które będą podejmowane przez CBW w 2005 roku, jest związane z przygotowaniami do zorganizowania we Wrocławiu XI edycji Międzynarodowego Forum Przedsiębiorców FUTURALLIA 2006, których pomysłodawcą jest Izba Przemysłu i Handlu la Vienne. Fundacja Convention Bureau Wrocław została powołana przez Urząd Miejski pierwotnie do obsługi tego przedsięwzięcia, dlatego od 2003 roku jest w Polsce głównym partnerem w organizacji misji. Forum to wydarzenie unikatowe, polegające na tym, że w ciągu dwóch dni 700–800 przedsiębiorstw z 30 krajów spotyka się w systemie „face to face”. Każdy uczestnik otrzymuje harmonogram 12 indywidualnych półgodzinnych spotkań zaplanowanych według jego sugestii, na podstawie wyboru rozmówców z katalogu zawierającego opis profilu działalności i możliwości współpracy uczestniczących firm. Każda edycja FUTURALLIA to ponad 8000 indywidualnych spotkań biznesowych. Ponadto uczestnicy mogą nieodpłatnie korzystać z pomocy specjalistów ds. rozwoju przedsiębiorstw, radców prawnych i ekspertów finansowych, ułatwiających kontakty między firmami. Wrocław będzie pierwszym miastem w Europie Środkowo-Wschodniej, któremu zostanie przyznany status organizatora tego przedsięwzięcia w 2006 roku. Doceniły to polskie środowiska gospodarcze i za tę inicjatywę Wrocław został w 2004 roku laureatem IV edycji konkursu Europrodukt w kategorii Euroinicjatywa. Dotychczasowe edycje tego forum odbywały się we Francji i w Kanadzie, a polskie firmy brały w nich udział. Misje wyjazdowe polskich przedsiębiorców objęte zostały programem dofinansowań Ministerstwa Gospodarki i Pracy. Fundacja i władze miasta są zaangażowane w przygotowania do przeprowadzenia w stolicy Dolnego Śląska w 2006 roku kolejnej edycji forum, którego prestiż i światowy charakter mają przynieść rozgłos Wrocławiowi, nadać mu rangę atrakcyjnego miasta kongresowego i pomóc przyciągać w przyszłości więcej takich spotkań oraz inwestorów do Wrocławia.
Anita Skiba


Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Autyzm lub ADHD przemilczany w rekrutacji. Dlaczego kandydaci o tym nie mówią

Osoby z autyzmem, ADHD czy inną formą neuroatypową nie mówią o tym fakcie podczas procesu rekrutacyjnego. Dlaczego? Okazuje się, że większy odsetek osób neuroatypowych częściej szuka pracy niż osób neuronormatywnych.

Specustawa niekorzystna dla wcześniejszych emerytów - pozorne wykonanie wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. Zadowolone będą tylko osoby nieobjęte tymi przepisami

Po opublikowaniu w dniu 3 marca 2025 r. założeń projektu ustawy o ustalaniu wysokości emerytur z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych dla osób, które do 6 czerwca 2012 r. przeszły na emerytury wcześniejsze na stronach Rządowego Centrum Legislacji ukazał się długo oczekiwany projekt tej ustawy datowany na 4 czerwca 2025 r.

Firmy chcą zatrudniać księgowych, ale… nie mają kogo! Brakuje ekspertów z doświadczeniem

Mimo stabilnej sytuacji kadrowej i rosnących wynagrodzeń, aż 84% księgowych przyznaje: znalezienie doświadczonego specjalisty to dziś prawdziwe wyzwanie. Barometr nastrojów 2025 pokazuje, że firmy częściej planują rekrutację niż redukcje – ale idealny kandydat musi dziś mieć znacznie więcej niż tylko znajomość Excela.

Polacy zaciskają pasa. Najnowszy raport pokazuje, na czym oszczędzamy najczęściej

Aż 37,2% Polaków deklaruje ograniczenie wydatków na elektronikę – wynika z najnowszego raportu. W czołówce oszczędzanych kategorii znalazły się też meble, odzież i materiały budowlane. Eksperci wskazują na wysokie ceny, niską częstotliwość zakupów oraz zmieniające się priorytety konsumenckie.

REKLAMA

Wysokość opłat za krew i jej składniki w 2026 r. [PROJEKT RESORTU ZDROWIA z 3 czerwca 2025 r.]

6 czerwca 2025 r. do uzgodnień i konsultacji publicznych trafił projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie określenia wysokości opłat za krew i jej składniki w 2026 r. Resort zdrowia ma czas na określenie tych opłat do 30 czerwca 2025 r.

Nawet 185 tys. zł na samochód dla osoby z niepełnosprawnością. Rusza druga tura naboru wniosków PFRON 2025

Druga i zarazem ostatnia w tym roku tura naboru wniosków w programie "Samodzielność – Aktywność – Mobilność!" rozpocznie się 1 sierpnia 2025 r. To szansa na uzyskanie nawet 85 proc. dopłaty do zakupu samochodu przystosowanego do potrzeb osoby z niepełnosprawnością ruchową. Sprawdź limity, warunki i checklistę, która ułatwi Ci wypełnienie elektronicznego wniosku w systemie SOW.

Pozew o zachowek. Co powinien zawierać i gdzie złożyć dokumenty?

Jak napisać pozew o zachowek, by uniknąć błędów, które mogą spowolnić lub utrudnić dochodzenie należności? To ważne informacje dla osób, które zostały pominięte w testamencie lub otrzymały mniej niż im się należało.

Podwyżki pracowników samorządowych z wyrównaniem od 1 marca 2025 r. Rozporządzenie w Dzienniku Ustaw [STAWKI]

30 maja 2025 r. w Dzienniku Ustaw RP zostało opublikowane rozporządzenie podwyższające kwoty minimalnego miesięcznego poziomu wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Rozporządzenie koryguje także katalog stanowisk.

REKLAMA

Bez księgowych ani rusz. Przedsiębiorcy doceniają ich nie tylko za rachunki, ale i za wsparcie strategiczne

Aż 75% przedsiębiorców w Polsce darzy swoje księgowe i księgowych dużym zaufaniem, a 71% uważa, że ich wiedza realnie wpływa na sukces firmy – wynika z najnowszego badania. Księgowi stają się dziś nie tylko strażnikami finansów, ale i partnerami w rozwoju biznesu.

Prezydent Andrzej Duda podpisał ważną ustawę. Prosiła go o to ministra z rządu Tuska

Prezydent Andrej Duda podpisał ustawę o jawności cen mieszkań, po wcześniejszym spotkaniu z minister Katarzyną Pełczyńską–Nałęcz. Nowe regulacje nakładają na deweloperów obowiązek prowadzenia stron internetowych, na których podawane mają być ceny mieszkań od początku sprzedaży do jej zakończenia.

REKLAMA