REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Powolne odchodzenie od rabatów

REKLAMA

Przychody reklamowe mediów wzrosną w tym roku o 8,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Ubiegły rok zakończył się wzrostem rynku reklamowego na poziomie 12,5 proc. Wzrost wydatków reklamowych o 12,5 proc. przekłada się na przychody netto z tytułu reklamy na poziomie 4,7 mld zł, wynika z raportu CR Media. Po raz pierwszy od lat zostały przekroczone przychody, jakie media osiągnęły w 2000 roku, i jest to pierwszy znaczący wzrost tego rynku od czasów recesji w latach 2001-2002.
W ubiegłym roku najwięcej zarobiła telewizja, której przychody wzrosły o 15,4 proc., najmniejszy wzrost odnotowała prasa – o 8,9 proc. Radio zwiększyło swoje przychody o 10,3 proc. Według przedstawionych w raporcie szacunków na koniec tego roku wydatki reklamowe netto wzrosną o 8,5 proc. i wyniosą ponad 5,1 mld zł. Największym beneficjentem tych wzrostów będzie radio, którego przychody zwiększą się o ok. 13 proc. Wolniej niż dotychczas będzie się rozwijać natomiast telewizja, dla której tegoroczny wzrost przychodów reklamowych szacuje się na 8,4 proc., a w 2006 r. – 3,1 proc. Jak tłumaczy Tomasz Brzeziński z CR Media telewizję, ze względu na prawne ograniczenia dotyczące oferowania czasu reklamowego, czeka spadek dostępnego czasu reklamowego o ok. 10-20 proc. Nasycenie reklamami powoduje, że niektóre stacje telewizyjne odmawiają przyjmowania reklam. Budżety, które nie znajdą się w telewizji, trafią więc prawdopodobnie do radia. Konsekwencją tej sytuacji jest zapowiedź podniesienia realnych cen reklam o ok. 10 proc. przez telewizję publiczną. Zdaniem ekspertów CR Media wojna rabatowa, jaka trwała na rynku od 2001 roku, została zakończona i obecnie widoczny jest powrót do poziomu normalności w poziomie oferowanych rabatów. Mimo wojny rabatowej, która spowodowała, że poziom rabatów w polskich mediach sięga średnio ok. 50 proc. pod względem oferowanych upustów, prześcigają nas Włochy, gdzie rabaty wynoszą nawet 90 proc. Z danych przedstawionych przez CR Media można szacować, że zapowiadana przez media obniżka rabatów będzie dość powolna. W tym roku średni poziom rabatów utrzyma się nadal na poziomie 50 proc., a spadku poniżej 50 proc. można się spodziewać dopiero w 2006 r.
Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Julita Wróbel


REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wybory do europarlamentu 2024. Osoby niepełnosprawne powinny pamiętać o tych terminach

Wybory do Parlamentu Europejskiego odbędą się 9 czerwca 2024 r. Wyborcy niepełnosprawni i seniorzy muszą jednak wcześniej dopełnić niezbędnych formalności, jeśli chcą skorzystać z przysługujących im uprawnień. Mają na to kilka najbliższych dni.

Płace nauczycieli. Jest nowy tekst jednolity

Ile wynoszą minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli obowiązujące od 1 stycznia 2024 r.? 

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Gdzie Polacy spędzą czerwcówkę? Sprawdź, zanim wybierzesz kierunek

Po długiej i ciepłej majówce przyszedł czas na kolejny przedłużony weekend. Gdzie Polacy najchętniej wyjadą na wypoczynek?

REKLAMA

QUIZ Najsłynniejsze legendy miejskie. Pamiętasz je?
Miejskie legendy miewają różne wersje, niektóre powracają po latach i na nowo wywołują przerażenie, inne tylko wzbudzają uśmiech politowania. Znasz te najbardziej popularne?
Kredyt "Na start" zagrożony. Co to oznacza dla rynku mieszkaniowego?

Program "Na start" stanowi flagowy projekt rządu w dziedzinie mieszkaniowej. Jednak obecnie jego przyszłość jest niepewna, a prace nad nim utykają. Dlaczego program jest zagrożony, jakie są konsekwencje jego ewentualnego braku oraz jakie rozwiązania mogą pomóc w zrównoważeniu rynku mieszkaniowego.

Dodatek do bonu energetycznego 300-600 zł. Senat obniża jedną z 4 opłat za prąd. Obniżka dla rodziny od 15,96 zł do 89,4 zł

Oszczędność dla rodziny od 15,96 zł do 89,4 zł dotyczy okresu od 1 lipca 2024 r. do końca grudnia 2024 r. I wynika z zawieszenia opłaty mocowej. Taka propozycja powstała w Senacie. Będzie niedługo głosowana.

6 tys. zł za miesiąc szkolenia wojskowego. MON podało trzy wakacyjne terminy, pierwszy rusza już od 10 czerwca

6 tys. zł za miesiąc szkolenia wojskowego. Wojsko Polskie zaplanowało trzy terminy szkoleń w ramach programu „Wakacje z wojskiem”. Każdy termin obejmuje 27 dni. Pierwsze szkolenia MON zaplanowało w terminie od 10 czerwca do 6 lipca. Kto może skorzystać z tego szkolenia wojskowego, jak się zgłosić?

REKLAMA

Polacy na potęgę kupują mieszkania za granicą. Lubują się w wielkich apartamentach

W pierwszym kwartale 2024 roku Polacy zakupili aż 800 domów i apartamentów na Półwyspie Iberyjskim – wynika z danych podanych przez Registradores de Espana. To nie tylko o 21% więcej niż w poprzednim kwartale, ale także trzykrotnie więcej niż w przedpandemicznym pierwszym kwartale 2019 roku.

Dziemianowicz-Bąk: Proponujemy, żeby minimalne wynagrodzenie wynosiło 60 proc. przeciętnego wynagrodzenia. Ustalanie wysokości wynagrodzenia minimalnego na nowych zasadach

Zmienią się zasady ustalania wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę. Zmiana będzie zgodna z dyrektywą unijną w sprawie adekwatnych wynagrodzeń minimalnych w Unii Europejskiej.

REKLAMA