REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak stworzyć dobrą stronę internetową

REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu strony www były prawie zawsze traktowane jako wizytówki firm: poza nazwą, profilem działalności, adresem i numerem telefonu nie zawierały innych informacji. Dziś liczą się strony funkcjonalne, ciekawe, o dużej zawartości aktualnych treści. Pamiętajmy, że stronę tworzymy nie dla siebie, a dla klienta.

Część stron – przeżytków przetrwała do dziś. Są bardzo słabo punktowane przez wyszukiwarki internetowe – znajdują się na szarym końcu wyników (średnio przeglądamy pierwszą 30). Jednak stworzenie dobrej strony internetowej jest zadaniem trudnym. Należy ciągle dbać o aktualną treść i śledzić rozwiązania internetowe, bo tylko w ten sposób zachęcimy klienta, by do nas stale powracał.
Jak stworzyć stronę, którą nasz klient łatwo znajdzie? Jak sprawić, by treści w niej zawarte były łatwo przyswajalne? Co, poza treścią, powinno się znaleźć na naszej stronie w internecie? Oto kilka podpowiedzi:

Częste aktualizacje

Dbając o użytkowników powracających na naszą stronę (to bardzo dobry miernik jakości umieszczonych tam informacji), musimy dokonywać częstych aktualizacji. Jeśli działamy w branży szybko rozwijającej się, nawet co kilka dni.

Szukaj

Pamiętajmy, że nasza strona to nie tylko treść. Jeśli jednak zawiera o­na naprawdę dużo treści, warto umożliwić czytelnikowi szybkie dotarcie do interesującego go tematu. Umieszczenie modułu „SZUKAJ” po zadanym słowie kluczowym pokaże odbiorcy wszystkie nasze podstrony zawierające szukane słowo.

Kontakt

Umieszczając na stronie tylko numer telefonu, narażamy się na duże obciążenie linii telefonicznej. Podając adres mailowy, musimy pamiętać o segregowaniu poczty. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie formularza, który pozwoli na napisanie wiadomości (np. ograniczonej do 1000 znaków) dopiero po odpowiedzi na kilka prostych pytań. Teraz mail trafi od razu do osoby kompetentnej, bez krążenia po firmie.

Lista pytań (FAQ)

Sporządźmy listę najczęściej zadawanych pytań docierających do nas. Podając na naszej stronie www odpowiedzi na takie pytania, wpłyniemy na ich znaczne ograniczenie.

Przekazywanie nagłówków

Jest to metoda przekazywania samych nagłówków wiadomości lub ich streszczeń. W porozumieniu z innym serwisem internetowym możemy na własnej stronie zamieścić tylko krótkie streszczenie artykułu, a resztę użytkowik przeczyta po przekierowaniu do serwisu autorskiego. Jest to wielkie odciążenie dla redaktora naszego serwisu, ale wiąże się z reklamowaniem innych stron www.

Newsletter

Sprawdza się jako forma odświeżenia pamięci użytkownika o naszym istnieniu. Jest to cyklicznie wysyłany mail do klientów o treści związanej z naszą działalnością. Pamiętajmy, że źle napisany newsletter (mało ciekawy, zbyt reklamowy) może spowodować, że nasz mail zostanie sklasyfikowany przez użytkownika jako spam, czyli niechciana poczta.

Forum dyskusyjne

Bardzo popularna forma wymiany zdań pomiędzy użytkownikami naszej strony. Odpowiednio zorganizowany i moderowany powoduje zwiększenie liczby użytkowników powracających (budowanie społeczności). Forum dyskusyjne musi tętnić życiem – odpowiedzi na zadawane pytania muszą być udzielane szybko, a ilość nowych wątków powinna być jak największa. Rozwiązanie to sprawdzi się bardziej w wortalu (portal tematyczny) niż na stronie firmowej (tutaj lepszym rozwiązaniem może być czat).

Czat

To rodzaj rozmowy na żywo z konsultantem. W okienku wpisujemy treść, która od razu pojawia się po stronie eksperta (i na odwrót). Taka tekstowa rozmowa wymaga zatrudnienia osób odpowiedzialnych za tę obsługę – odpowiedź po czasie dłuższym niż minuta powoduje irytację pytającego.

Sklep internetowy

Istnieje kilka rodzajów sklepów internetowych – od prostego katalogu z cenami aż do „wrzucania” produktów do koszyka i płacenia kartą. Jeśli mamy dużą płynność produktową i odpowiedni program magazynowy, można na stronie umieścić informację o dostępności produktu lub czasie ewentualnej dostawy. Informacja o dostępności musi być bezwzględnie aktualna (marny nasz los, jeśli sprzedamy miejsce w samolocie kilku osobom jednocześnie).

Personalizacja

Nasz stały klient poczuje się dowartościowany, gdy po zalogowaniu się do swojej spersonalizowanej zakładki powitamy go z imienia i nazwiska, a po dokonaniu zamówienia jego koszyk zostanie automatycznie zliczony z uwzględnieniem wszelkich przysługujących mu opustów czy rabatów.

Oprawa graficzna

Grafika powinna być dodatkiem do funkcjonalności i treści, a nie na odwrót. Zbyt skomplikowana lub źle zrobiona oprawa graficzna może spowodować, że strona będzie otwierała się bardzo wolno. Statystyki mówią, że czekamy do ośmiu sekund na otwarcie strony, a wbrew pozorom użytkowników „wolnego” internetu nie ubywa (niektóre usługi dostępu przez telefonię komórkową). Z grafiką strony związana jest nawigacja – skomplikowana potrafi pogrążyć nawet dobry serwis www. Jeśli włożymy masę pracy i pieniędzy w nasz sklep internetowy, a jego ikona będzie mała i umieszczona w złym miejscu, to ilość odwiedzin w sklepie będzie znikoma.

Statystyka

Mając dobrze skonstruowaną stronę (układ podstron), możemy „wszczepić” do niej moduł zliczający. Dowiemy się, na przykład, które produkty są najczęściej oglądane (i jak długo), z jakiej lokalizacji internauci do nas trafili, przeanalizujemy skuteczność reklamy (m.in. na podstawie ilości odwiedzin).

Łukasz Rutkowski
Autor jest ekspertem Akademii Przedsiębiorczości (www.akademia.biz.pl)


REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zostań urzędnikiem służby cywilnej. Zgłoszenia do 31 maja 2024 r. Niższa opłata i nowe kursy

Do 31 maja 2024 r. można zgłaszać się do postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej. Wysokość opłaty została obniżona. Dodano też nowe kursy w Systemie e-learningowym służby cywilnej.

Płaca minimalna wzrośnie najwyżej o 5 proc. Premier Tusk: w żadnym wypadku nie będzie to wyższy skok

Płaca minimalna wzrośnie najwyżej o 5 proc. - Płaca minimalna będzie podniesiona o tyle, co wymaga ustawa w związku z inflacją, czyli blisko 5 proc., w żadnym wypadku nie będzie to wyższy skok - powiedział premier Donald Tusk. Podkreślił, że w tej chwili państwo musi zadbać o bezpieczeństwo szczególnie małych i średnich firm.

Premier D. Tusk: W 2025 r. pensja minimalna około 4515 zł (brutto). 3407,35 zł (netto). Koniec wysokich podwyżek pensji, emerytur, zasiłków?

I koniec ten wymusza po prostu spadająca inflacja. Ostatnie lata przyzwyczaiły nas do corocznych podwyżek pensji, zasiłków, emerytur. Chyba musimy sobie przypomnieć, że 12% podwyżki pensji hurtem dla wszystkich "rok w rok", nie jest normalne w zrównoważonej gospodarce.

Wiek emerytalny do zmiany czy zrównania: emerytura z ZUS dla kobiet dopiero po ukończeniu 65 roku życia, a dla mężczyzn

Wiek emerytalny kobiet jest do zmiany - to prawie przesądzone. Argumenty są dużej wagi: dyskryminacja - bo mężczyzn dotyczy wiek emerytalny pięć lat wyższy i ekonomiczne - kobiety z tego powodu dostają dużo niższe emerytury. Bardziej dyskusyjna jest kwestia czy ogólnie wiek emerytalny powinien być podwyższony.

REKLAMA

Podatek u źródła (WHT) w świetle nowych technologii

Podatek u źródła (WHT) może stanowić wyzwanie dla branży informatycznej, w kontekście stale rozwijającej się technologii. Z chęci świadczenia kompleksowych usług, przedsiębiorstwa nabywają różnego rodzaju oprogramowania, dostępy do platform, usługi w chmurze, serwery, urządzenia przemysłowe czy usługi niematerialne. Wykorzystanie najnowszej technologii jest niezbędne, aby oferowane usługi pozostały konkurencyjne na rynku. Często dostawcami takich produktów są zagraniczne spółki, co rodzi wątpliwości – czy nabycie tego rodzaju usług wiąże się z ryzykiem w podatku u źródła?

Obligacje skarbowe - czerwiec 2024 r. Zmiana oprocentowania obligacji oszczędnościowych (detalicznych)

Ministerstwo Finansów w komunikacie z 24 kwietnia 2024 r. poinformowało o oprocentowaniu i ofercie obligacji oszczędnościowych Skarbu Państwa nowych emisji, które będą sprzedawane w czerwcu 2024 roku. Oprocentowanie i marże tych obligacji uległy zmianie w porównaniu do oferowanych w maju br. Od 27 maja można nabywać nową emisję obligacji skarbowych w drodze zamiany.

Dzień Matki. Nie wiesz, gdzie świętować? Stolica przygotowała multum atrakcji na ten weekend

W najbliższy weekend mieszkańcy Warszawy będą mogli skorzystać z wielu atrakcji. Na Saskiej Kępie odbędzie się piknik z okazji święta dzielnicy, a nad Wisłą rozpocznie się sezon turystyczny, który uświetni barwna parada łodzi.

Wybory do europarlamentu 2024. Kalendarium wyborcze

4 czerwca upływa ważny termin dla wyborców przebywających za granicą, a 6 czerwca 2024 r. dla tych, którzy chcą zagłosować poza miejscem zamieszkania. O jakich jeszcze terminach warto pamiętać?

REKLAMA

Uwaga! GIS wydał ostrzeżenie dotyczące żywności. Partia produktu wycofana ze sprzedaży

Główny Inspektorat Sanitarny wydał ostrzeżenie w piątek, dotyczące wykrycia białka soi w partii mąki z ciecierzycy. Osoby z alergią na białko soi mogą doświadczyć reakcji alergicznej po spożyciu tego produktu.

QUIZ Wybory do europarlamentu. Sprawdź co o nich wiesz!
Czy wiesz czym zajmuje się Parlament Europejski? Jak wybieramy europosłów? Koniecznie sprawdź się w naszym teście i wybierz jedną z dwóch odpowiedzi: TAK lub NIE

REKLAMA