REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak pozycjonować strony www

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Pozycjonowanie stron www polega na takim ich ustawieniu, żeby najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe pokazywały je użytkownikowi przed innymi, informującymi o podobnych sprawach.
Pozycjonowanie stron www (Search Engine Optimization) jest pracą dość skomplikowaną i czasochłonną. Wymaga dobrej znajomości zasad działania poszczególnych wyszukiwarek. Dlatego najczęściej wykonywane jest przez fachowców zewnętrznych (na zasadzie outsourcingu). Działa już wiele firm oferujących taką usługę. Dominują mali przedsiębiorcy lub specjaliści pracujący na zlecenie. W gąszczu ofert trudno jest jednak wybrać najkorzystniejszą dla zamawiającego. Dlatego warto poznać podstawowe kryteria oceny specjalistów, którym zostanie zlecone wypozycjonowanie serwisu oraz niezbędne działania poza jego obrębem.

Gdzie pozycjonować

Tak jak w przypadku innych form marketingu wyszukiwarkowego (SEM – search engine marketing), o sukcesie, jakim jest wzrost oglądalności serwisu, decyduje właściwy dobór wyszukiwarek i kluczowych słów.
W Polsce liczą się właściwie tylko trzy wyszukiwarki: Google oraz podobne serwisy w portalach o­netu i Wirtualnej Polski. Pierwsza posiada ponad 70 proc. zasięg, a WP i o­net po ok. 30 proc. zasięgu w rynku wyszukiwań. Dlatego trzeba znaleźć firmę pozycjonującą we wszystkich trzech serwisach. Unikać należy firm oferujących pozycjonowanie tylko w WP i o­necie lub pobierających dodatkową opłatę za Google, ponieważ działanie w polskich serwisach jest stosunkowo łatwe i nie wymaga tak dużego nakładu pracy jak google, a specjaliści, którzy ograniczają usługę, starają się zapewnić sobie szybki zysk.

Słowa kluczowe

Kolejnym elementem weryfikacji jakości usług są słowa kluczowe lub frazy zaproponowane jako podstawa promocji. Muszą o­ne być zgodne z profilem działalności i asortymentem zamawiającego, a także popularne wśród internautów. Popularność przekłada się na oglądalność serwisu. Z drugiej strony najczęściej używane hasła są już zajęte. A w pozycjonowaniu im więcej słów kluczowych i fraz, tym trudniejsza promocja serwisu. Jest to o tyle ważne, że wielu usługodawców poszukuje słów pozwalających łatwo wypozycjonować serwis zamiast takich, które zapewnią mu dużą oglądalność.

Kiedy efekty

Efekty pozycjonowania widoczne są najwcześniej po kilku tygodniach. Często trzeba na nie czekać dwa lub trzy miesiące. Dlatego warto unikać firm oferujących natychmiastowe rezultaty.
Z rezerwą należy podchodzić również do gwarancji uzyskania czołowych pozycji i ich utrzymania. Efekty pozycjonowania zależą bowiem od bardzo wielu czynników, często niezależnych od pozycjonujących. Poza tym każdego dnia powstaje wiele serwisów WWW, a na rynku działa wiele firm zajmujących się pozycjonowaniem, więc zawsze istnieje niebezpieczeństwo, że inna strona zostanie lepiej wypozycjonowana. Nie ma też możliwości, by raz osiągnięta pozycja była niezmienna.

Zmiany w treści strony

Pozycjonowanie polega m.in. na zmianach w kodzie HTML (po angielsku: hyper text markup language, czyli hipertekstowy język znaczników stosowany do pisania stron www). Często obejmuje również warstwę tekstowo-graficzną serwisu, żeby została nasycona właściwymi słowami kluczowymi. Grafiki, odsyłacze, elementy interaktywne, menu i in. także muszą być nastawione na działanie wyszukiwarek. Dlatego nie można ufać firmom, które oferują pozycjonowanie bez jakichkolwiek zmian w kodzie HTML serwisu.

Warunki cenowe

Istotnym czynnikiem wpływającym na wybór oferty jest cena. Firma pozycjonująca może zażądać: opłaty jednorazowej lub wykupienia abonamentu. Choć to drugie rozwiązanie w wielu przypadkach jest droższe, to lepiej zabezpiecza interesy zleceniodawcy. Przez czas umowy firma pozycjonująca dba o to, aby serwis zajmował najlepsze możliwe pozycje. W umowie można zawrzeć także klauzulę ograniczającą pozycjonowanie serwisów konkurencji. Jednokrotna opłata nie zapewnia tego i niesie ryzyko, że już w kilka tygodni po osiągnięciu wysokiej pozycji serwis spadnie w rankingach, np. w efekcie działań promocyjnych konkurencji.

Cena zależna od wyników

Ostateczna cena pozycjonowania musi być uzależniona od efektów, czyli koszt powinien wynikać z pozycji, jaką zajęła promowana strona. W umowie warto wyraźnie wskazać, jaką pozycję strona musi osiągnąć przy użyciu konkretnego hasła, by firma pozycjonująca dostała wynagrodzenie. Konieczne też jest ustalenie progów pozycji i przypisanie im konkretnych kwot. Za pozycje od 1 do 5 płaci się np. najwyższą stawkę od hasła, a za pozycje od 6 do 10 nieco niższą. Wszystkie te pozycje znajdują się zwykle na pierwszej stronie wynikowej. Pozycje od 11 do 20 wynagradzane mogą być najniższą przewidzianą stawką. Jest to druga strona wyników, której wielu użytkowników już wcale nie ogląda. Jeszcze większa liczba interanautów nie przegląda dalszych stron z wynikami wyszukiwania, czyli za osiągnięcie pozycji od 30 w dół nie powinna przysługiwać firmie opłata.

Usługi dodatkowe w cenie

Zwykle w standardowej cenie wliczone są takie usługi, jak przygotowanie wstępnego raportu wskazującego na pozycje stron konkurencji, przygotowanie planu działań i potencjalnych haseł, miesięczne raporty dotyczące osiągniętych pozycji dla poszczególnych haseł oraz dodanie serwisu do określonej liczby katalogów stron WWW. Ten ostatni czynnik szczególnie dużo mówi o fachowości firmy pozycjonującej. Jeśli firma żąda dodatkowej opłaty za dodanie stron do katalogów dużych portali, to nieuczciwie podchodzi do klienta. Obecność w dużej liczbie katalogów jest jednym z podstawowych wymogów dobrego pozycjonowania.
O nieuczciwości może świadczyć także próba rozbicia opłaty na kwotę za optymalizację oraz za samo pozycjonowanie. Niektórzy tłumaczą to tym, że zoptymalizowanie serwisu wymaga dużego nakładu specjalistów. Tymczasem oznacza to tylko, że firma boi się o końcowy efekt i pragnie zabezpieczyć swoje dochody. A pamiętać trzeba, że optymalizacja jest tylko jednym z elementów pozycjonowania i sama w sobie nie gwarantuje wysokiej pozycji serwisu.
Poszukując wykonawcy pozycjonowania, warto też obejrzeć portfolio wykonanych zleceń, które najczęściej jest dostępne na żądanie klienta. Ta lista pozwala poznać efekty pracy potencjalnego partnera.

ZAKAZANE TECHNIKI POZYCJONOWANIA
Dostrzegając problem stosowania nieetycznych technik mających na celu zdobycie wysokich pozycji w rankingach wyszukiwarek, Interactive Advertising Bureau Polska w porozumieniu z o­netem, Wirtualną Polską, Netsprintem oraz firmą Digital o­ne opracowały kodeks etyczny, który powinien obowiązywać wszystkie firmy zajmujące się marketingiem wyszukiwarkowym. Wraz z tym kodeksem opublikowano listę technik zakazanych w pozycjonowaniu, których stosowanie karane będzie usunięciem strony wyszukiwarki. Przed podpisaniem umowy dotyczącej pozycjonowania warto więc zapoznać się z tymi dokumentami, by sprawdzić, czy dana firma w swojej ofercie nie zaplanowała niedozwolonych technik.
Patrz: http://www.iab.com.pl

Daniel Kotyras
gp@infor.pl


Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MOPS a umiarkowany stopień niepełnosprawności – świadczenia i prawa w 2025 roku

Masz orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności? W 2025 roku możesz liczyć na wsparcie z MOPS i PCPR, od zasiłków, przez usługi opiekuńcze, aż po dofinansowania z PFRON. Sprawdź, jakie prawa Ci przysługują, ile wynoszą świadczenia i w jakich sytuacjach opiekun może ubiegać się o pomoc finansową. Dzięki aktualnym przepisom osoby z umiarkowanym stopniem nie muszą obawiać się braku wsparci, system oferuje realną pomoc finansową i organizacyjną, która ułatwia codzienne życie i zwiększa samodzielność.

Główny Inspektor Pracy: Nie będziemy likwidować wszystkich umów cywilnoprawnych

Nowe uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy budzą obawy wielu pracodawców. Inspektorzy zyskają m.in. dostęp do danych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Krajowej Administracji Skarbowej oraz możliwość prowadzenia kontroli zdalnie. Najważniejsza z planowanych zmian dotyczy przekształcania umów cywilnoprawnych w umowy o pracę. Na jakich zasadach będzie się to odbywało?

Nowelizacja ustawy o dochodach JST: dokładniejsze naliczanie PIT i CIT dla samorządów od 2026 roku [Projekt]

Do opiniowania trafił projekt ustawy o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Nr w wykazie prac UD304). Projekt nowelizacji ma na celu dokładniejsze dopasowanie dochodów osiąganych przez poszczególnych podatników do właściwej jednostki samorządu terytorialnego (JST).

Podlaski Bon Turystyczny. Czy w 2026 roku będzie kontynuacja popularnego programu?

Zarząd województwa podlaskiego chce, by w budżecie na 2026 rok znalazły się środku na kontynuację programu Podlaski Bon Turystyczny. W trzech turach popularnego programu turyści wygenerowali 13 tys. 921 bonów. Najchętniej korzystali z tego mieszkańcy województw: mazowieckiego, łódzkiego i śląskiego.

REKLAMA

Świadczenie pracy podczas zwolnienia lekarskiego a wynagrodzenie chorobowe

Tylko lekarz może skrócić zwolnienie lekarskie. Jeśli taka sytuacja nie miała miejsca, a pracownik w okresie orzeczonej niezdolności do pracy z powodu choroby świadczył pracę, to nie ma prawa do wynagrodzenia chorobowego za cały okres zwolnienia lekarskiego.

Przeprowadzka dla niższych podatków? Możesz nieświadomie zmienić prawo spadkowe i narazić rodzinę na kłopoty

Coraz więcej Polaków wybiera Cypr, Maltę czy Dubaj, by obniżyć podatki. Ale mało kto zdaje sobie sprawę, że taka decyzja może diametralnie zmienić zasady dziedziczenia majątku. Różnica między rezydencją podatkową a miejscem zwykłego pobytu w prawie spadkowym sprawia, że nieprzemyślana zmiana może kosztować rodzinę lata sporów i ogromne pieniądze.

208 chorób dających bezterminowe orzeczenie o niepełnosprawności 2025 – pełna lista i zasady

Nie każda choroba daje prawo do orzeczenia o niepełnosprawności na stałe. W 2025 roku lista 208 jednostek schorzeń została podzielona na dwie grupy: część daje bezterminowe orzeczenie automatycznie, inne jedynie wskazania do rehabilitacji lub wsparcia czasowego. Sprawdź, jakie są różnice i co zrobić, aby nie stracić prawa do świadczeń.

Znalazłeś pracę, ale ją straciłeś? Nowe przepisy pozwalają bezrobotnym wrócić do zasiłku

1 czerwca 2025 roku weszła w życie nowa ustawa o rynku pracy, która wprowadza zmiany dotyczące powrotu do zasiłku dla bezrobotnych. Zgodnie z nowymi przepisami, osoba bezrobotna, która podjęła pracę lub rozpoczęła działalność gospodarczą, będzie mogła ponownie ubiegać się o zasiłek, jeśli spełni ustalone kryteria. Jakie? Oto szczegóły.

REKLAMA

Samorządy zyskają więcej kompetencji. Są założenia nowej ustawy

W wykazie prac legislacyjnych rządu opublikowano informację o projekcie ustawy o likwidacji barier utrudniających funkcjonowanie jednostek samorządu terytorialnego. Nowe przepisy mają wdrożyć kompetencje, które w ostatnich latach zostały utracone przez samorządy i poprawić jakość usług publicznych.

Nowe świadczenie-wynagrodzenie dla każdej kobiety za urodzenie dziecka: od 2 333 do nawet 9 332 zł miesięcznie, które w przyszłości zagwarantuje również emeryturę – na biurku Prezydenta

Od 2 333 zł za urodzenie jednego dziecka do nawet 9 332 zł miesięcznie za urodzenie czworga dzieci – tyle miałoby wynieść nowe świadczenie-wynagrodzenie dla kobiety, która wyda na świat potomstwo, w przyszłości stanowiąc również podstawę jej emerytury. Jest to postulat petycji, która w dniu 11 sierpnia 2025 r. trafiła na biurko Prezydenta i która ma stanowić rozwiązanie problemu spadku dzietności w Polsce.

REKLAMA