REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak reklamować się w Google

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

W 2006 r. w Wielkiej Brytanii i Szwecji po raz pierwszy w historii udział internetu w całym rynku reklamowym przekroczy 10%. W Polsce na reklamę w internecie przedsiębiorcy wydają obecnie około 200 mln zł rocznie. Eksperci szacują jednak, że już w przyszłym roku wartość ta może wzrosnąć do ponad 400 mln zł
 
Warto więc poznać zasady reklamowania się za pomocą tego skutecznego medium. Poniżej omawiamy zasady umieszczania reklam za pośrednictwem najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej – Google. W kolejnych artykułach przedstawimy ofertę reklamową największych polskich portali internetowych.
Poza olbrzymią liczbą osób, które obejrzą reklamę w Google, największą jej zaletą jest to, że łatwo ją stworzyć. Nie potrzeba tu agencji reklamowej. Przedsiębiorca może przeprowadzić kampanię reklamową samodzielnie, kontrolując jej budżet. W każdej chwili może ją rozszerzyć lub zakończyć.

Co to jest link sponsorowany
Podstawową formą reklamy w Google jest link sponsorowany (program AdWords). Jest to reklama tekstowa. Zawiera: tytuł, dwa wiersze tekstu i wyświetlany adres www reklamowanej strony. Przykładowy link reklamujący „BRif” może wyglądać następująco:
Treść linku sponsorowanego jest tworzona przez reklamodawcę. Po kliknięciu na tytuł reklamy (w przykładzie: „Rachunkowość i Finanse”) internauta zostanie przekierowany na wyświetlony adres www (tu: www.brif.infor.pl). Taka konstrukcja sprawia, że internauta jeszcze przed wejściem na stronę widzi jej adres, co zwiększa jego zaufanie i pewność, że nie zostanie skierowany na nieznaną, „podejrzaną” stronę internetową. Poniżej przykład stworzenia linku dla „BRif”
Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Linki sponsorowane wyświetlane są na stronie www.google.pl. Ściślej mówiąc – reklama znajduje się obok okna wyszukiwarki, za pomocą którego internauta próbuje znaleźć w internecie różne informacje.
Link sponsorowany pojawi się również, gdy w oknie wyszukiwarki internauta wpisze słowa, które wcześniej reklamodawca przypisał do swojej reklamy. Są to tzw. słowa kluczowe.
UWAGA!
Właściwy dobór słów kluczowych to podstawa sukcesu reklamy w internecie.
Poprzez słowa kluczowe reklamodawca wybiera właściwą grupę docelową reklamy. Słowa kluczowe wybiera się już podczas tworzenia konta AdWords, które jest niezbędnym elementem kampanii reklamowej w Google. Po skonfigurowaniu konta można również dodawać nowe słowa kluczowe lub edytować i usuwać wybrane wcześniej słowa-klucze. Dla linku sponsorowanego stworzenie zbioru podstawowych haseł kluczowych może wyglądać następująco:
Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Link sponsorowany umieszczany jest obok wyników wyszukiwania. To, jak wysoko będzie o­n umieszczony, zależy nie tylko od trafnego wyboru słów kluczowych, ale i od ilości pieniędzy przeznaczonych na reklamę. Google AdWords pobiera jednorazową opłatę aktywacyjną (20 zł). Potem płaci się już tylko za kliknięcia w reklamę. Minimalna cena za jedno kliknięcie to 3 grosze. W przypadku reklamy kierującej na stronę www płaci się za to, ile razy ktoś obejrzał tę stronę. Minimalna cena za 1000 wyświetleń to 75 groszy. Wysokość budżetu zależy wyłącznie od reklamodawców. Warto określić budżet planując wydatki miesięczne na reklamę. System Google automatycznie wyświetla bowiem reklamy tak często, jak to możliwe przy danym budżecie. System rozkłada wyświetlanie reklam równomiernie w ciągu miesiąca.
Przykład
Przy budżecie miesięcznym w wysokości 270 zł Google będzie wydawać z budżetu około 9 zł dziennie przez 30 dni. Budżet ten można w każdej chwili zwiększyć lub zmniejszyć.

Jak stworzyć konto w Google
Konto pozwala zarządzać kampanią reklamową. Zakładając konto w serwisie reklamowym Google należy najpierw podjąć decyzję, czy będzie to wersja uproszczona, czy pełna. Konto uproszczone nie pozwala np. na reklamowanie własnej strony www przy pomocy wielu słów kluczowych powiązanych z różną treścią reklam.
Tabela. Porównanie konta Google dla reklamodawców w wersji starter i standard
Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Jak umieścić reklamę na obcych stronach www
Za pomocą funkcji „kierowania na witryny” możemy wybrać strony z sieci Google, na których będą wyświetlane nasze reklamy. Możemy np. umieścić reklamę na wybranej, międzynarodowej stronie internetowej. Możemy też umieścić naszą reklamę na wielu, tematycznie posegregowanych stronach. Możemy „ręcznie” określać profil pożądanych odbiorców reklamy itp.
W kampanii nakierowanej na strony www najpierw wymienia się nazwy stron, na których ma być umieszczona reklama. Można też podać listę słów opisujących stronę www reklamodawcy. Przykładowo, dla stron kwiaciarni internetowych mogą to być słowa: „kwiaty”, „kwiaciarnia” „róża” „dzień matki”, „8 marca” itp. System AdWords stworzy na tej podstawie listę dostępnych stron z sieci Google. Możemy więc wybrać te, na których chcemy umieścić reklamę.
Prowadząc akcję reklamową za pomocą Google reklamodawca konkuruje o miejsce na interesującej go stronie internetowej z innymi reklamodawcami. Jeśli wybierze bardzo popularne i często odwiedzane strony, to aby umieścić na niej reklamę będzie musiał zaoferować wyższą cenę. Koszty tej formy reklamy oblicza się za tysiąc wyświetleń (CPM). Reklamodawca sam ustala cenę, jaką chciałby płacić za każde 1000 wyświetleń jego reklamy. Nie ma tu natomiast opłat za same „kliknięcia”. Dlatego też reklamy kierowane mogą być (przy trafnym wyborze miejsca umieszczenia reklamy) tańsze niż np. linki sponsorowane, których koszt zależy od liczby kliknięć.
Kampania nakierowana na witryny odbywa się według następującego schematu:
Krok 1. Reklamodawca loguje się na konto AdWords pod adresem: http://adwords.google.com
Krok 2. Na stronie podsumowania kampanii należy kliknąć link Utwórz nową kampanię skierowaną na strony oraz wykonać prostą instrukcję instalatora, aby utworzyć kampanię.

Co to jest strona w „sieci Google”
Jeśli strona znajduje się w sieci Google, to znaczy, że jej właściciel zgodził się na umieszczanie na niej reklam Google. Reklamodawca nie musi załatwiać formalności związanych z uzyskaniem zgody na zamieszczenie reklamy ani negocjować ceny reklamy.
Tabela.
Porównanie kampanii opartej na skierowaniu na witryny i na słowach kluczowych
Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Jak zapłacić za reklamę w Google
Google oferuje dwie podstawowe formy płatności za reklamę w internecie. Pierwsza polega na pobieraniu pieniędzy przez Google co 30 dni po wyświetleniu reklam. Druga metoda to zapłata przed skorzystaniem z kampanii. Według informacji Google, wśród klientów najbardziej rozpowszechnione są płatności międzynarodowymi kartami kredytowymi (MasterCard i Visa) oraz kartami debetowymi. Oferowana jest także opcja płatności za pomocą polecenia zapłaty lub transferu bankowego.
Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Opcja płatności z dołu za obsługę konta AdWords jest preferowana przez Google. Wspiera ją bowiem kredyt kupiecki. Początkowy limit kredytu w wysokości 200 zł jest stopniowo zwiększany za każdym razem, gdy konto przekroczy ten limit przed upływem 30 dni. Premiowani są w tym zakresie reklamodawcy agresywnie promujący się w sieci. Limit kredytu podniesiony zostaje za pierwszym razem do 800 zł, potem do 1200 zł, a następnie do 2000 zł. Kwota na rachunku może nawet nieco przekraczać limit kredytu w sytuacji dynamicznego narastania opłat na rzecz Google.
Wybierając metodę płatności (karta czy przelew) warto się dobrze zastanowić. Obecnie nie można bowiem zmienić raz wybranej metody płatności (np. rezygnując z karty na rzecz przelewu bankowego). Jeżeli klient płaci kartą kredytową, może jedynie zmienić jej typ (na przykład MasterCard na Visa). Na zasadzie wyjątku Google może zmienić system płatności na indywidualny wniosek reklamodawcy, ale procedura ta jest długotrwała i skomplikowana. Analogiczny wymóg dotyczy waluty płatności. Aby zmienić walutę, trzeba zamknąć swoje dotychczasowe konto i utworzyć nowe. Wymóg zamknięcia poprzedniego konta wynika z warunków umowy programu AdWords. Ma to chronić Google przed reklamodawcami, którzy nie płacąc za reklamy zakładają co 30 dni kolejne konta.
Tomasz Król
ekspert w zakresie podatków i prawa gospodarczego

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rewolucja w urlopach: im więcej dzieci (i to nie tylko własnych) – tym więcej dni wolnych, a dla pracodawców, którzy nie będą się stosować – 30 tys. zł kary

Na 1 dziecko – 2 dni wolnego, na 2 dzieci – 3 dni wolnego, na 3 dzieci – 4 dni wolnego, a na 4 i więcej – 5 dni wolnego, z zachowaniem prawa do pełnego wynagrodzenia, a za odmowę zwolnienia od pracy w ramach ww. puli – 30 tys. zł kary dla pracodawcy. O zmianę art. 188 kodeksu pracy – w dniu 12 kwietnia br., zawnioskowały do Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Rzeczniczka Praw Dziecka i Okręgowa Rada Adwokacka, powołując się m.in. na naruszenie przez ww. przepis konstytucyjnej zasady równości. Czy położy to kres absurdowi tylko 2 dni zwolnienia od pracy na wszystkie dzieci i obojga rodziców?

Kwalifikacje nauczycieli do zmiany. Związkowcy wyliczają poważne wady projektu

MEN zmienia przepisy dotyczące kwalifikacji nauczycieli. Związkowcy z KSOiW NSZZ "Solidarność" uważają, że projekt rozporządzenia budzi poważne wątpliwości i niesie "istotne zagrożenia dla jakości kształcenia oraz sytuacji kadrowej w polskim systemie oświaty". Apelują o przeprowadzenie szerokich konsultacji społecznych, aby "uniknąć negatywnych skutków dla systemu edukacji".

UWAGA: maturę można zdawać w domu. Jest komunikat CKE

Wprawdzie nie doszło jeszcze do tego, że maturę można zdawać zdalnie (na szczęście), ale okazuje się, że można ją zdawać w domu. Są na to przepisy, jest specjalny wniosek, a poszczególne Okręgowe Komisje Egzaminacyjne wydają w tym zakresie wytyczne.

Zmiany w wypłatach 800 plus. ZUS przesuwa w maju terminy przelewów. Kiedy pieniądze trafią do rodziców?

Jak to jest z tym przelewaniem 800 plus na konta rodziców? Wedle harmonogramu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, pieniądze wypłacane są w dziesięciu określonych terminach. Bywa, że z powodu takiego a nie innego ułożenia dat, przelewy robione są wcześniej. Tak właśnie będzie w maju.

REKLAMA

Czy 04.05.2025 r. to niedziela handlowa, handel bez zakazu, zakupy w Lidlu i Biedronce, w galeriach, wszystkie sklepy otwarte czy tylko Żabka

Długi weekend, święto w czwartek 1 maja i w sobotę 3 maja to mocno ograniczone możliwości zakupowe. Zarówno w czwartek jak i w sobotę sklepy nieczynne. W sobotę 03.05.2025 r. można je zrobić tylko w małych sklepach osiedlowych, a z sieciowych głównie w Żabce. A jak będzie w niedzielę 04.05.2025 r. - można wybrać się do Lidla lub Biedronki albo wręcz do galerii handlowej na duże tygodniowe zakupy?

MRPiPS: nowe rozwiązania na rzecz osób z niepełnosprawnościami i przebudowa modelu orzekania o niepełnosprawności. Termin do 20 maja 2025 r. na składanie dokumentów

Rok 2025 jest wyjątkowo obfitujący w zmiany prawa czy też projekty zmian w zakresie uprawnień dla osób z niepełnosprawnościami i ogólnie dla całego systemu orzecznictwa. Ale to nie koniec! Idą kolejne zmiany i to na z góry określone lata: na 2026, 2027 a nawet 2028 r. Perspektywa odległa - to fakt, ale takie działania jak zapowiada resort pracy wymagają długiej perspektywy. Udało się dotrzeć do informacji, z których wynika, że MRPiPS ogłasza program: "Przebudowa modelu orzekania o niepełnosprawności". Co będzie obejmował program, do kogo jest skierowany i co można zyskać?

Jakie dokumenty trzeba mieć przy sobie na maturze?

Egzaminy maturalne 2025 rozpoczną się już niebawem. Główna sesja egzaminacyjna zaplanowana jest na okres od 5 do 22 maja 2025 r. Jakie dokumenty trzeba mieć przy sobie na maturze? Co w przypadku, gdy zapomni się dokumentów?

Znieważenie flagi państwowej – co grozi za obrazę symboli narodowych?

Flaga państwowa to jeden z najważniejszych symboli każdego kraju – wyraża tożsamość narodową, suwerenność, a także dumę z historii i wspólnoty obywatelskiej. W Polsce ochrona flagi jest zagwarantowana przepisami prawa, a jej znieważenie jest przestępstwem. Warto więc wiedzieć, czym jest znieważenie flagi Rzeczypospolitej Polskiej, jakie formy może przybrać oraz jakie sankcje grożą za tego rodzaju działanie.

REKLAMA

2610,72 zł w maju z ZUS dla prawie 130 tys. osób [NOWE ŚWIADCZENIE]. Dodatkowo wyrównanie od stycznia 2025

2610,72 zł w maju z ZUS dla prawie 130 tys. osób. Co istotne osoby, który mają prawo do tego nowe dodatku dostaną również wyrównanie od 1 stycznia 2025 r. Wysokość dodatku wynosiła w styczniu i lutym 2025 r. 2520 zł, a od marca jest to 2610,72 zł. Na konta świadczeniobiorców wpłyną więc w maju spore pieniądze.

Co najmniej 2074 zł brutto za pracę w majówkę?

Związek Zawodowy „Związkowa Alternatywa” apeluje do rządu o wprowadzenie wyższego wynagrodzenia dla pracowników wykonujących swoje obowiązki w trakcie dni świątecznych w majówkę. W opublikowanym komunikacie związkowcy proponują, by za trzy dni pracy (1,3 i 4 maja) wypłacana była kwota nie niższa niż 2074 zł brutto.

REKLAMA