REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koszt rebrandingu TP szacowany na 100 mln zł

Subskrybuj nas na Youtube
fot. tp sa
fot. tp sa

REKLAMA

REKLAMA

Koszt rebrandingu Telekomunikacji Polskiej na Orange może wynieść ok. 100 mln zł - szacują eksperci. Wskazują też, że nie wpłynie on na wyniki spółki, bo poniesiony zostanie przez France Telecom.

Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej prezes TP Maciej Witucki poinformował, że Telekomunikacja Polska od 16 kwietnia wprowadziła markę Orange, jako główną markę handlową, a rebranding usług stacjonarnych na Orange nie wpłynie na wyniki finansowe Grupy TP w 2012 roku. "W tej chwili wszystkie salony TP zostają zmienione na Orange (...). Wszystkie koszty bezpośrednie rebrandingu (...) są ponoszone w ramach umowy licencyjnej przez Orange Brand Services i są bez wpływu na dane finansowe spółki " - powiedział Witucki.

REKLAMA

Analityk UniCredit Przemysław Sawala-Uryasz uważa, że koszt rebrandingu powinien zamknąć się w kwocie ok. 100 mln zł. "T-Mobile przeprowadził rebranding za ok. 100 mln zł. Dotyczyło to jednak usług mobilnych, a rebranding TP sprowadza się przede wszystkim do usług internetowych, a więc neostrady. W skład tych kosztów wejdzie też przemalowanie salonów. Do tego dochodzą koszty kampanii marketingu oraz reklam" - powiedział PAP.

Zdaniem analityka Banco Espirito Santo de Investimento Konrada Księżopolskiego, koszt rebrandingu wyniesie ok. 100 mln zł. "Z punktu widzenia akcjonariuszy to nie są koszty, które będą obciążały wyniki finansowe TP SA. To będą francuskie koszty. Rebranding będzie wspierany przez to, że Orange jest głównym sponsorem Euro 2012. Moment na ten proces nie jest przypadkowy - mówimy o mocnej kampanii w mediach. Spodziewam się, że będą to podobne koszty jak w przypadku T-Mobile" - powiedział PAP.

REKLAMA

Zdaniem analityka DM BZ WBK Pawła Puchalskiego, od dłuższego czasu było wiadomo, że wcześniej czy później decyzja o rebrandingu zostanie podjęta. "Jeśli TP może przy tym wykorzystać tak dużą imprezę, jaką jest Euro 2012, to tylko z korzyścią dla siebie. To całkowicie racjonalne" - zaznaczył. Dodał, że pojawia się pytanie o to, czy TP na tym rebrandingu zyska. "Ta oferta w mojej ocenia pomoże bronić spółce swojej pozycji na rynku. Oczywiście jest to dobra decyzja, ale trzeba zadać sobie pytanie, czy już wkrótce usługa internetu stacjonarnego nie będzie równie przestarzała, jak dziś jest usługa telefonii stacjonarnej - nie wierzę, że marka Orange przełoży się na istotne zwiększenie bazy klientów" - zaznaczył.

Przed końcem maja wszystkie salony własne TP mają zostać zmienione na Orange. "5,5 mln klientów TP stacjonarnej i 14,6 mln klientów Orange to teraz 20,1 mln klientów nowego Orange" - powiedział na konferencji Witucki. Grupa TP ma ok. 1 200 salonów sprzedaży, z czego ok. 225 salonów to salony własne TP.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wcześniej TP informowała, że wprowadzi markę Orange, jako główną markę handlową do 30 czerwca 2012 roku, a opłaty licencyjne wyniosą 1,6 proc. przychodów objętych rebrandingiem, z wyłączeniem części hurtowej i mniejszą opłatą dla głosowej telefonii stacjonarnej dla klientów indywidualnych. Orange Brand Services Limited pokryje 100 proc. kosztów związanych ze zmianą marki.

W czerwcu ub.r. PTC zmieniła markę Era na T-Mobile. Koszty tej operacji wyniósł ok. 100 mln zł.

Wszystkie zmiany prawa w jednym miejscu > www.zmianyprawa.infor.pl

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Autyzm lub ADHD przemilczany w rekrutacji. Dlaczego kandydaci o tym nie mówią

Osoby z autyzmem, ADHD czy inną formą neuroatypową nie mówią o tym fakcie podczas procesu rekrutacyjnego. Dlaczego? Okazuje się, że większy odsetek osób neuroatypowych częściej szuka pracy niż osób neuronormatywnych.

Niekorzystna specustawa dla wcześniejszych emerytów - pozorne wykonanie wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. Zadowolone będą osoby nieobjęte tymi przepisami

Po opublikowaniu w dniu 3 marca 2025 r. założeń projektu ustawy o ustalaniu wysokości emerytur z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych dla osób, które do 6 czerwca 2012 r. przeszły na emerytury wcześniejsze na stronach Rządowego Centrum Legislacji ukazał się długo oczekiwany projekt tej ustawy datowany na 4 czerwca 2025 r.

Firmy chcą zatrudniać księgowych, ale… nie mają kogo! Brakuje ekspertów z doświadczeniem

Mimo stabilnej sytuacji kadrowej i rosnących wynagrodzeń, aż 84% księgowych przyznaje: znalezienie doświadczonego specjalisty to dziś prawdziwe wyzwanie. Barometr nastrojów 2025 pokazuje, że firmy częściej planują rekrutację niż redukcje – ale idealny kandydat musi dziś mieć znacznie więcej niż tylko znajomość Excela.

Polacy zaciskają pasa. Najnowszy raport pokazuje, na czym oszczędzamy najczęściej

Aż 37,2% Polaków deklaruje ograniczenie wydatków na elektronikę – wynika z najnowszego raportu. W czołówce oszczędzanych kategorii znalazły się też meble, odzież i materiały budowlane. Eksperci wskazują na wysokie ceny, niską częstotliwość zakupów oraz zmieniające się priorytety konsumenckie.

REKLAMA

Wysokość opłat za krew i jej składniki w 2026 r. [PROJEKT RESORTU ZDROWIA z 3 czerwca 2025 r.]

6 czerwca 2025 r. do uzgodnień i konsultacji publicznych trafił projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie określenia wysokości opłat za krew i jej składniki w 2026 r. Resort zdrowia ma czas na określenie tych opłat do 30 czerwca 2025 r.

Nawet 185 tys. zł na samochód dla osoby z niepełnosprawnością. Rusza druga tura naboru wniosków PFRON 2025

Druga i zarazem ostatnia w tym roku tura naboru wniosków w programie "Samodzielność – Aktywność – Mobilność!" rozpocznie się 1 sierpnia 2025 r. To szansa na uzyskanie nawet 85 proc. dopłaty do zakupu samochodu przystosowanego do potrzeb osoby z niepełnosprawnością ruchową. Sprawdź limity, warunki i checklistę, która ułatwi Ci wypełnienie elektronicznego wniosku w systemie SOW.

Pozew o zachowek. Co powinien zawierać i gdzie złożyć dokumenty?

Jak napisać pozew o zachowek, by uniknąć błędów, które mogą spowolnić lub utrudnić dochodzenie należności? To ważne informacje dla osób, które zostały pominięte w testamencie lub otrzymały mniej niż im się należało.

Podwyżki pracowników samorządowych z wyrównaniem od 1 marca 2025 r. Rozporządzenie w Dzienniku Ustaw [STAWKI]

30 maja 2025 r. w Dzienniku Ustaw RP zostało opublikowane rozporządzenie podwyższające kwoty minimalnego miesięcznego poziomu wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Rozporządzenie koryguje także katalog stanowisk.

REKLAMA

Bez księgowych ani rusz. Przedsiębiorcy doceniają ich nie tylko za rachunki, ale i za wsparcie strategiczne

Aż 75% przedsiębiorców w Polsce darzy swoje księgowe i księgowych dużym zaufaniem, a 71% uważa, że ich wiedza realnie wpływa na sukces firmy – wynika z najnowszego badania. Księgowi stają się dziś nie tylko strażnikami finansów, ale i partnerami w rozwoju biznesu.

Prezydent Andrzej Duda podpisał ważną ustawę. Prosiła go o to ministra z rządu Tuska

Prezydent Andrej Duda podpisał ustawę o jawności cen mieszkań, po wcześniejszym spotkaniu z minister Katarzyną Pełczyńską–Nałęcz. Nowe regulacje nakładają na deweloperów obowiązek prowadzenia stron internetowych, na których podawane mają być ceny mieszkań od początku sprzedaży do jej zakończenia.

REKLAMA