Masz prawo do mediacji

REKLAMA
REKLAMA
Z badań przeprowadzonych przez Ministerstwo Sprawiedliwości w ramach Programu Operacyjnego „Kapitał Ludzki 2007-2013” wynika, że mediacja i inne metody ADR to zagadnienia słabo znane Polakom.
REKLAMA
REKLAMA
Główną przyczyną braku zainteresowania alternatywnymi sposobami rozwiązywania sporów jest niewystarczająca wiedza na temat ADR zarówno wśród prawników, praktyków wymiaru sprawiedliwości, jak i ogółu społeczeństwa.
- Z braku wystarczającej wiedzy wynika także brak społecznej akceptacji dla pozasądowego rozwiązywania sporów - powiedział Krzysztof Kwiatkowski. - Według respondentów, sąd to najlepsza instytucja, do której należy zgłaszać się w przypadku sporu bądź konfliktu. Na pytanie: „do sądu czy do mediatora” – 57% badanych wybrało drogę sądową. Tylko niespełna co piąta osoba (19%), która słyszała o pozasądowych sposobach rozwiązywania konfliktów, skorzystałaby z usług mediatora. Badania prowadzone przed kilkoma laty ukazały, że słowo „mediacja” znał co piąty respondent, a instytucja ta często utożsamiana była a mediami, medytacją, awiacją – a więc terminami odmiennymi od procedury mediacji – dodał Minister Sprawiedliwości.
Przez następne sześć tygodni, kolejno w TVP, TVN i Polsacie pokazywane będą spoty przybliżające społeczeństwu mediację, a równolegle w Polskim Radiu reporterzy radiowi, wraz z ekspertami Ministerstwa Sprawiedliwości i organizacji społecznych wyemitują audycje, których celem ma być wyjaśnienie zasad oraz przedstawienie korzyści jakie płyną z mediacji. Audycje poświęcone będą: wprowadzeniu do mediacji, mediacji w prawie karnym i prawie nieletnich, mediacji rodzinnej i transgranicznej, następnie cywilnej i ze stosunku pracy, później gospodarczej, a ostatni tydzień zamknie się podsumowaniem wszystkich najciekawszych wątków które ukażą się od początku programu.
REKLAMA
Źródło: Ministerstwo Sprawiedliwości
Zobacz również serwis: Mediacja
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA