Co oznacza zatrudnienie B2B?
- Artykuł sponsorowany

REKLAMA
REKLAMA
Zatrudnienie na zasadzie B2B - business to business
Zatrudnienie na zasadzie B2B w Polsce i na świecie nie jest niczym nowym. Do tego od jakiegoś czasu zyskuje na coraz większej popularności. Co kryje się pod tą nazwą? Jest to współpraca pomiędzy dwiema firmami (w języku angielskim: business to business). Gdy dostrzegasz wymóg B2B w ogłoszeniu o pracę na Pracuj.pl lub innym portalu, nie aplikuj, jeśli nie masz własnej działalności gospodarczej. Pracodawca z pewnością nie będzie zainteresowany nawiązaniem kooperacji, jeśli nie możesz wystawiać faktur za sprzedane produkty lub wyświadczone usługi.
REKLAMA
B2B - w jakich branżach?
B2B bardzo często oznacza też współpracę na zasadzie franczyzy. Polega ona na tym, że jedna firma udostępnia swoje know-how, wiedzę, bazę klientów oraz kontakty do dostawców, a druga strona (franczyzobiorca) realizuje określone cele marketingowo-sprzedażowe, bazując na gotowych strategiach biznesowych. W modelu franczyzowym B2B działają głównie przedsiębiorstwa branży spożywczej, nieruchomości, farmaceutycznej, fashion, agencje marketingowe oraz placówki edukacyjne. Model ten sprawdza się też w przypadku lokali gastronomicznych, salonów urody i firm, działających w sektorze bankowym. Franczyzę chętnie wybierają ci inwestorzy, którzy nie chcą budować od podstaw biznesowej marki.
Dodatkowo dla wielu pracodawców taki model rozliczania się jest wygodniejszy i szybszy.
B2B i B2C - czy oba pojęcia znaczą to samo?
B2C to skrót z jęz. angielskiego, który oznacza: Business to Consumer, czyli biznes ukierunkowany na klientów docelowych. Czym różni się B2B od B2C? B2B jest modelem współpracy biznesowej, a B2C oznacza rodzaj relacji pomiędzy firmą a klientem indywidualnym. Zatem jeśli w ogłoszeniu pojawi się taki skrót, oznacza to że Twoim zadaniem będzie nawiązywanie współpracy z klientem indywidualnym.
Zadania, związane z obsługą B2C realizują zwykle menedżerowie, kadra kierownicza, specjaliści do spraw marketingu i sprzedaży oraz osoby, zajmujące się kluczowymi klientami. Bezpośredni kontakt z klientami mają również kierowcy, dostawcy, telemarketerzy.
REKLAMA
REKLAMA