reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Co nowego > Szybsze przeniesienie numeru

Szybsze przeniesienie numeru

Resort infrastruktury chce usprawnić i przyspieszyć procedury przeniesienia numeru. Między operatorami komórkowymi okres ten miałby wynosić jeden dzień . W sieciach stacjonarnych okres ma skrócić się do siedmiu dni.

Użytkownicy usług telekomunikacyjnych chcący przenieść swój dotychczasowy numer telefonu do innego operatora mogą czuć się zadowoleni. Zgodnie z przygotowanym przez ministerstwo infrastruktury projektem zmiany rozporządzenia w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych procedura ta ma zostać skrócona.

Siedem dni dla telefonów stacjonarnych i jeden dzień dla komórek

Nowe wytyczne wskazują, że czas, jaki jest niezbędny do przeniesienie numeru w sieci stacjonarnej może na życzenie abonenta zostać skrócony do 7 dni Abonenci sieci komórkowych będą czekać jeszcze krócej, bowiem tylko 1 dzień. Taki sam rygor dotyczy usługi przepłaconej, czyli tzw. usługi pre-paid.

Czy przeniesienie numeru zawsze jest możliwe?

Odmowa zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru może być udzielona abonentowi wyłącznie w przypadku braku możliwości technicznych, stwierdzona decyzją Prezesa UKE oraz gdy lokalizacja abonenta znajduje się:

  • poza obszarem sieci telekomunikacyjnej operatora, do którego zapewnia przyłączenie nowy dostawca,
  • w strefie numeracyjnej innej niż lokalizacja, w której przydzielono abonentowi numer geograficzny.

Przerwa w świadczeniu usług

W związku ze zmianami technicznymi jakie zachodzą podczas przenoszenia numeru abonenta mogą nastąpić przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych. Projekt rozporządzenia przewiduje, że nie mogą one być dłuższe niż 24 godziny w przypadku telefonów stacjonarnych. Natomiast użytkownik sieci komórkowej powinien liczyć się z przerwą nie dłuższą niż 3 godziny w porze nocnej pomiędzy godzina 0:00 a 3:00. W obu przypadkach przerwa w świadczeniu usług telekomunikacyjnych może trwać dłużej tylko jeżeli użytkownik wyraził na to zgodę.

Umowy zawarte na czas określony a przeniesienie numeru

Aby prawo do przeniesienia numeru zostało zrealizowane konsument musi najpierw złożyć w formie pisemnej wniosek o potwierdzenie możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru do nowego dostawcy usług. Nie ma tutaj rozróżnienia na abonentów, którzy mają zawartą umowę na czas nieokreślony i określony. W obu przypadkach użytkownik składa razem z wnioskiem oświadczenie, że został poinformowany o kosztach związanych z przeniesieniem numeru.

Jednakże w przypadku umów terminowych dotychczasowy operator dodatkowo musi poinformować abonenta o możliwości pobrania przez dotychczasowego dostawce usług opłat z tytułu wcześniejszego rozwiązania dotychczasowej umowy.

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Obecnie abonenci mogą przenieść numer do innej sieci w zaledwie 1dzień.
Obecnie abonenci mogą przenieść numer do innej sieci w zaledwie 1dzień.

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców51.75 zł
reklama

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Łatwe podatki

Portal „Łatwe podatki” pozwala zrozumieć trudne zagadnienia związane z podatkami (takimi jak np. VAT, CIT czy PIT) w sposób stosunkowo przystępny, podparty ciekawymi przykładami.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama