REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

E-sklep

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Już co trzeci Polak nie nosi ze sobą portfela z pieniędzmi. Większość wciąż zakupy w tradycyjnych sklepach a nie online, dlaczego

Dwóch na trzech Polaków najpewniej zrezygnuje z zakupu, jeśli nie może zapłacić tak, jak chce. W tym względzie klienci nie idą na kompromisy. W kategorii nowoczesnych sposobów płatności rodacy są liderami. Także w tempo rozwoju e-commerce, choć nadal większość woli sklepy tradycyjne.

Walka o przetrwanie. W ciągu dekady zniknie większość sklepów internetowych

Na rynku e-commerce, który jest niezwykle konkurencyjny, już w pierwszym roku działalności zanika 5% firm. Po upływie dziesięciu lat nadal funkcjonuje jedynie 37% z nich - informuje wtorkowe wydanie "Rzeczpospolitej".

Najtańsze prezenty pod choinkę 2023. Bądź przedsiębiorczy i wykorzystaj siłę złotego – zyski z dobrego kursu złotego przewyższają straty z inflacji

Czy to jest możliwe, skoro inflacja jest wciąż wysoka a ubiegłoroczny grudzień był miesiącem szczególnie drogim? Możliwe, bo rynek to nie tylko inflacja i rosnące ceny towarów, ale także na przykład gra kursów walut. Czasu do układania prezentów pod choinkę jest jeszcze sporo, ale na tyle mało, by decydując się np. na zakup prezentów w zagranicznych sklepach internetowych nie składać zamówienia już teraz.

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce? Top 12 sposobów!

W coraz bardziej konkurencyjnym świecie zakupów cyfrowych istnieją zasady, które należy stosować, aby zachęcić klientów do kupowania produktów w e-sklepie. Procesy te koncentrują się wokół konwersji, która jest najważniejszym wskaźnikiem. Poznaj jej miary i zasady, a także 12 najważniejszych metod optymalizacji konwersji w handlu internetowym.

REKLAMA

Dyrektywa OMNIBUS - zmiany dla firm, zwłaszcza w e-commerce

Dyrektywa OMNIBUS. Od początku 2023 r. obowiązują znowelizowane przepisy o prawach konsumentów stanowiące implementację dyrektywy OMNIBUS. W jej skład wchodzą unijne dyrektywy w sprawie jednolitych wymogów umów zawieranych między przedsiębiorcami a konsumentami, w szczególności o dostarczanie treści i usług cyfrowych oraz na odległość, w tym w przedmiocie rękojmi, czyli odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową. Nowe przepisy są istotne dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w Polsce, nie tylko tych sprzedający online. Szczególnie, że wdrażanym regulacjom towarzyszą wysokie kary finansowe, sięgające nawet 2 000 000 euro.

Platforma do sklepu internetowego. Jak wybrać najlepszą?

Wybór platformy do sprzedaży e-commerce może okazać się jedną z najważniejszych decyzji właściciela sklepu internetowego. Chodzi bowiem o coś, co z perspektywy sprzedawcy stanie się oknem na świat klientów, którym musi przypaść do gustu i nie sprawiać trudności w dokonywaniu transakcji.

Black Friday –promocje czy marketingowe iluzje?

Większość sieci handlowych korzysta z Black Friday. To dzień, kiedy sklepy obniżają ceny. Czy jednak wszystkie promocje są prawdziwą okazją?

Zakupy online w sklepie internetowym – jak bezpiecznie kupować i płacić

Oszuści zadają sobie trud tworzenia stron pozorujących działalność sklepów internetowych, by wyłudzić od nas pieniądze lub dane osobowe. Podpowiadamy, co zrobić, by nie dać się na to nabrać i jak odróżnić przestępcę od rzetelnego sprzedawcy.

REKLAMA

Nowelizacja prawa konsumenckiego a działalność przedsiębiorców

Czy nowelizacja prawa konsumenckiego wpłynie na działalność przedsiębiorców? Na jakie zmiany warto się przygotować?

Unijny Omnibus - wysokie kary na razie nie w Polsce?

28 maja weszła w życie unijna dyrektywa, tzw. Omnibus, na nowo regulująca wiele obszarów e-commerce oraz wzmacniająca pozycję konsumentów wobec e-sklepów. Spośród nowych regulacji, na uwagę zasługuje unormowanie zasad publikowania opinii o sklepach internetowych. Jakie obowiązują teraz zasady? De facto nie można już kupować opinii, co nie ukrywajmy zdarzało się nagminnie. Trzeba będzie też szczegółowo informować o cenach produktów objętych promocją. Za łamanie zasad grożą surowe kary: 2 miliony złotych albo 10% dochodów. Prawo obowiązuje zgodnie z przepisami unijnymi ale w Polsce na razie nie ma instytucji, która może jego stosowanie kontrolować i nakładać kary. W naszym kraju nie dostosowano bowiem prawodawstwa. Nowe przepisy analizuje mec. Robert Szczepanek z kancelarii prawnej Causa Finita.

Omnibus na straży uczciwości opinii konsumenckich - czyli koniec z fake reviews

Omnibus to potoczna nazwa unijnej dyrektywy, którą powinni znać wszyscy prowadzący działalność handlową, a zwłaszcza sprzedający online. Dyrektywa wprowadzi sporo pozytywnego zamieszania. Jej implementacja na poziomie krajowym m.in. podejmie walkę z tzw. fake reviews, czyli fałszywymi opiniami (rekomendacjami) konsumenckimi.

Sklep internetowy - jak wybrać wiarygodny?

W praktyce 98% sklepów internetowych szanuje uprawnienia konsumentów i z zasady uwzględnia reklamacje. Pozostałe 2% to jednak przysłowiowe „czarne owce”. Na co warto zwracócić uwagę podczas zakupów?

Dyrektywa Omnibus od 28 maja 2022 r. Jakie prawa zyskają konsumenci?

Od 28 maja 2022 r. zacznie obowiązywać unijna dyrektywa Omnibus, której celem jest zwiększenie ochrony praw konsumentów w handlu internetowym. Polska wersja tej ustawy na razie jest w powijakach, nie zdejmuje to jednak z polskich przedsiębiorców obowiązku podporządkowania się prawu UE. Niestety dostosowanie e-sklepów do nowych regulacji może kosztować - w zależności od sytuacji wyjściowej i rozmiaru sklepu może to być od tysiąca do nawet ponad 10 tys. zł.

Jak przygotować sklep internetowy do sprzedaży za granicą?

Każdy, kto planuje uruchomić sklep internetowy, albo już działa w branży e-commerce, ale wyłącznie na krajowym rynku, może rozszerzyć swoją działalność na międzynarodową skalę. Dzięki temu zamiast kilku, kilkunastu czy też nawet kilkudziesięciu milionów potencjalnych nabywców oferowanych produktów, może zainteresować nawet kilkaset milionów. Taka inwestycja wymaga wprawdzie dodatkowego zachodu, ale może przełożyć się na większe obroty i zyski.

Nowe zasady wyprzedaży – jakie zmiany w e-commerce (i nie tylko) wprowadzi dyrektywa Omnibus

W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały na szczególnie atrakcyjne. Tegoroczne zimowe wyprzedaże to jednak ostatnie, kiedy konsumenci mogą czuć się zagrożeni takimi nieuczciwymi praktykami. Na ich straży staje Omnibus, czyli unijna dyrektywa z 2019, do której zapisów do 28 maja 2022 muszą dostosować się kraje członkowskie UE. Wprowadza ona zmiany w prezentacji informacji o obniżce, ale także w innym kwestiach związanych z e-commerce.

Design serwisu, a wyniki finansowe e-sklepów

Nawet 231 milionów euro może wynosić utracony przychód sklepów internetowych z powodu barier związanych ze złym doświadczeniem użytkownika na smartfonie. Przeprowadzony przez Google i e-point audyt potwierdził tezę, że nieprawidłowy design serwisu oraz jego powolne działanie może mieć poważny wpływ na wyniki finansowe.

Cyfrowa transformacja w handlu detalicznym

Sprzedawcy detaliczni funkcjonują w coraz bardziej skomplikowanej i szybko zmieniającej się rzeczywistości przez co są zmuszeni błyskawicznie reagować na zmieniające się zachowania oraz oczekiwania klientów. Tradycyjny sposób sprzedaży, oparty na kontakcie z klientem tylko i wyłącznie w sklepie stacjonarnym nie jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Jednak z badań Brother wynika, że nie wszystkie procesy zostały jeszcze zdigitalizowane – dwie trzecie (66%) przedsiębiorców informuje o istnieniu licznych manualnych oraz powolnych procesów, które można zautomatyzować, np. archiwizację dokumentów przyjęcia towaru oraz aktualizację metek i etykiet z cenami. Jednocześnie ponad połowa (57%) małych i średnich przedsiębiorstw handlu detalicznego twierdzi, że niepotrzebnie traci czas na zadania administracyjne, takie jak zbieranie danych, identyfikacja i archiwizacja. Są to procesy, które można zautomatyzować dzięki inteligentnym rozwiązaniom w miejscu pracy. Bez wprowadzenia tego typu rozwiązań aż połowa (51%) respondentów twierdzi, że często powiela swoje zadania w wielu niekompatybilnych ze sobą systemach.

E-commerce. Trendy na 2022

Co czeka e-commerce w nowym roku? Wyjście na zagraniczne rynki, personalizacja produktów, headless e-commerce, wzrost znaczenia omnichannel - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-commerce. Jakie będą trendy w 2022?

Black Friday 2021 - jakie obniżki cen?

Black Friday 2021 - obniżki cen. Najwięcej sprzedawców planuje w swoich sklepach obniżki cen do 30 proc. - wynika z badania przeprowadzonego z okazji Black Friday. Ponad połowa przedsiębiorców zamierza oferować promocje w dniach 26–29 listopada, a nie wyłącznie w piątek.

Fałszywe e-sklepy w pandemii częstym problemem

Na fałszywy e-sklep w pandemii nietrudno się natknąć. Czy potrafimy je rozpoznawać?

Jak sprawdzić czy sklep internetowy naprawdę istnieje?

Czy dany sklep internetowy prowadzi zarejestrowaną działalność? Jak sprawdzić czy naprawdę istnieje? Oto zestawienie rejestrów internetowych w Unii Europejskiej.

Jak sprawdzić wiarygodność e-sklepu?

Nieuczciwe e-sklepy mogą wykorzystać nieuwagę konsumentów. Jak je przechytrzyć? Europejskie Centrum Konsumenckie i CERT Polska radzą, jak szybko sprawdzić wiarygodność sklepu i nie dać się nabrać.

Zakupy w Internecie - wszystko co zechcesz za jednym kliknięciem?

Zakupy w Internecie robi już prawie każdy Polak, który ma dostęp do sieci. Ponad 93% badanych deklaruje, że kupiło coś online chociaż raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jedynie ok. 7% badanych mówi, że nigdy nie zamówiło w e-sklepie.

Jak odzyskać stronę internetową, stronę e-sklepu lub bloga?

Atak hakerski, błąd ludzki, zła wola lub awaria serwera – to cztery częste przyczyny utraty strony, sklepu internetowego czy bloga. Co zrobić, gdy taka sytuacja spotka witrynę, której nikt nie backupował? I kto powinien zajmować się takim backupem? A także, co grozi stronom internetowym w 2018 roku?

6 działań na Facebooku, które wspierają sprzedaż w sklepie internetowym

Social media posiadają coraz więcej funkcji wspierających promocję usług, czy produktów. Obecność biznesu na Facebooku, np. w postaci fanpage'a jest o tyle ważna, że ułatwia potencjalnym klientom kontakt z obsługą, czy chociażby umożliwia wystawianie i sprawdzanie opinii na temat firmy.

Jak wypromować sklep internetowy? Sprawdź skuteczne sposoby

Poniżej kilka skutecznych rozwiązań, które warto zastosować w przypadku prowadzenia e-sklepu. Niektóre z nich można wdrożyć samodzielnie, inne wymagają wsparcia specjalistów. Jedno jest pewne – aby zwiększyć ruch na naszej stronie, który będzie generował sprzedaż, postawmy na kilka źródeł dotarcia do odbiorcy. Oto, co rekomendujemy.

Sprzedaż przez internet - marketing ukierunkowany na kobiety

Obecnie w Polsce z sieci internetowej korzysta 24,82 mln użytkowników, z czego 10,98 mln to kobiety. Połowa internautek wykorzystuje sieć, by dowiedzieć się więcej o markach i cenach, a jedna trzecia – by dokonać zakupu ulubionego produktu kosmetycznego. Dokonując sprzedaży przez internet, na pewno warto prowadzić marketing online ukierunkowany na kobiety.

Nowy obowiązek informacyjny sklepów internetowych 2016

W 2016 r. w polskim prawie pojawią się dwie znaczące zmiany mające na celu propagowanie alternatywnych metod rozwiązywania sporów w tym mediacji. Prócz obowiązku sklepów internetowych i ODR od 1 stycznia 2016 r. zmianie uległo również postępowanie cywilne.

Pierwsza edycja targów E-meeting już na nami. Co o wydarzeniu mówią uczestnicy?

„Liczba i jakość nawiązanych kontaktów przerosła nasze oczekiwania” - tak katowickie targi e-commerce i m-commerce E-meeting komentują wystawcy. Czy zatem targi na stałe zagoszczą na eventowej mapie Polski?

Jak konsumenci szukają i kupują w Internecie?

Zakupy online na dobre już zagościły w naszej codzienności, jak się jednak okazuje sama czynność wcale nie jest tak prostolinijna jak mogłoby się wydawać. W zależności od kategorii z jakiej pochodzi poszukiwany produkt, zachowania klientów i ich ścieżka mogą wyglądać całkowicie inaczej … A to dla marketerów nieoceniona wiedza.

Nowe prawo konsumentów i obowiązki e - sklepów

Już za niecałe 3 miesiące wejdą w życie nowe przepisy o prawach konsumenta. Zmienią się przede wszystkim obowiązki przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe. Wprowadzone zostaną nowe regulaminy i wzory umów. Od grudnia 2014 r. konsument będzie miał 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość.

Czy e-sklep może powołać się na błąd?

Zakupy w sklepie internetowym są formą zawarcia umowy na odległość, która może ułatwić konsumentom wybór towaru i uzyskanie odpowiedniej ceny, lecz także potrafi nieść za sobą sporą dozę ryzyka. Zazwyczaj to kupujący jest bardziej chroniony przez prawo, jednak istnieją sytuacje, gdy e-sklep może nie zrealizować umowy, powołując się na błąd.

Konieczne zmiany w regulaminach e-sklepów

Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. wejdzie w życie dopiero w grudniu 2014 r., gdy jednocześnie straci moc dotychczas obowiązująca Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Ustawodawca przewidział w nowym akcie wiele zmian, z którymi powinien zapoznać się przedsiębiorca prowadzący sprzedaż na odległość.

Optymalizacja działań w kanałach social media

Słowo „optymalizacja” kojarzy się wielu ludziom ze skomplikowanymi obliczeniami matematycznymi i analizą danych. Okazuje się jednak, że sposoby optymalizacji działań marketingowych na podstawowym poziomie są całkiem łatwe. Wszystko polega na stopniowej poprawie uzyskiwanych wyników. Zastosowanie procesu optymalizacji wymaga racjonalnego spojrzenia na obecną sytuację i następnie - poprzez eksperymentowanie i analizę - opracowanie sposobów na to jak zastosować lepsze podejście.

Facebook w marketingu business-to-business

Facebook może się okazać świetną platformą komunikacji w zakresie relacji B2B, jeśli tylko zostanie wykorzystany we właściwy sposób. W tym artykule, znajdziesz cztery wskazówki, które sprawią, że działania marketingowe na Facebooku staną się skuteczniejsze – szczególnie, jeśli działasz na rynku typowo biznesowym.

Obowiązek opracowania i udostępnienia regulaminu w obrocie elektronicznym

Obowiązujące przepisy obligują usługodawcę przed rozpoczęciem świadczenia usług drogą elektroniczną do sporządzenia regulaminu, na podstawie którego będą świadczone usługi oraz do udostępnienia go usługobiorcom (konsumentom i/lub przedsiębiorcom).

Nowe wymagania w regulaminach sklepów internetowych

Przedsiębiorcy prowadzący sklep internetowy mają czas do 13 czerwca 2014 roku na wprowadzenie stosownych zmian w regulaminach oraz systemach sprzedaży stosowanych w swoich sklepach. Chodzi przede wszystkim o większą ochronę konsumenta. O jakich zmianach muszą pamiętać właściciele e-sklepów?

Czy w sklepie internetowym konieczna jest kasa fiskalna?

O konieczności stosowania kasy fiskalnej decyduje limit obrotu. Niektóre rodzaje działalności są zwolnione z rejestrowania sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej. Czy prowadzący sklep internetowy musi korzystać z kasy fiskalnej?

Poziom obsługi klienta – klucz do sukcesu sklepu internetowego

Sukces internetowego biznesu zależy od wielu czynników. Jednym z ważniejszych jest poziom obsługi klienta. Na które elementy w procesie obsługi klienta zwrócić uwagę i jak można je poprawić – podpowiada poniższy artykuł.

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

Regulamin sklepu internetowego powinien obowiązkowo zawierać elementy określone w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Stworzenie regulaminu sklepu internetowego nie jest sprawą łatwą. Na co uważać przy tworzeniu regulaminu sklepu internetowego?

Ujednolicone zasady handlu w Internecie od połowy 2014 roku

Ujednolicone zasady działania sklepów internetowych w całej UE od połowy 2014 roku będą wynikiem wejścia w życie nowej unijnej dyrektywy. Zmienia ona zasadniczo przepisy dotyczące handlu w Internecie.

7 porad na podwojenie sprzedaży świątecznej

Sprzedaż świąteczna to czas wysokich obrotów. Oto 7 punktów, które już dziś pomogą ci ulepszyć twój sklep tobie ułatwiając sprzedaż, a klientom - zakupy.

Obowiązki prawne sklepu internetowego

Obowiązki prawne ciążące na prowadzącym sklep internetowy to podstawowe trudności formalne z jakimi musi zmierzyć się przedsiębiorca. Ekspert podpowiada na co zwrócić uwagę zakładając e-sklep.

Zwrot towaru w ciągu 14 dni w sklepach internetowych

14 dni na zwrot towaru będą mieli klienci sklepów internetowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. To ważna zmiana dla przedsiębiorców i konsumentów. Ekspert wyjaśnia co zmieni się w przepisach dotyczących sprzedaży na odległość.

E-faktura w e-biznesie – jakie są korzyści takiego rozwiązania?

Dla wielu przedsiębiorców, samo słowo VAT przyprawia o zawrót głowy i zwiększa ciśnienie. Niestety w naszym kraju od wielu lat to konieczność. Z punktu widzenia Skarbu Państwa, ten znienawidzony przez wielu VAT jest jednym z najskuteczniejszych źródeł dochodów. Niestety od podatku VAT nie uciekniemy, ale z pewnością możemy usprawnić cała procedurę i co najważniejsze, zmniejszyć związane z nią koszty.

Agencja interaktywna – jak wybrać i na co zwracać uwagę?

Jedną z najważniejszych decyzji, jakie stoją przez każdym przedsiębiorcą internetowym to wybór odpowiedniej agencji interaktywnej. Czym w ogóle zajmuje się taka agencja? Otóż przenosi ona naszą wizję biznesu w świat wirtualny. Jest ona odpowiedzialna za odpowiednią kreację strony, za procesy biznesowe oraz za to, jak będziemy odbierani przez klientów. Jak wybrać taką agencję i na co zwracać uwagę?

Jak wykorzystać treści video w promowaniu sklepu internetowego?

W dzisiejszych czasach treści video w sklepach internetowych to nadal ogromna rzadkość. To właśnie ta tendencja może być naszą wielką zaletą, gdyż zastosowanie video na stronie sklepu może sprawić, że nasza firma w oczach potencjalnych klientów przeobrazi się w bardzo nowoczesne i innowacyjne przedsiębiorstwo. Jak więc wykorzystać video, aby poprawić zyski w sklepie internetowym?

Łamanie bariery przedzakupowej – czy video rozwiąże ten problem?

Pisaliśmy już o zaletach spotów video, reklam w postaci filmów czy spotów instruktażowych. Tego typu treści na stronie internetowej sklepu przyciągają potencjalnych klientów, którzy chętniej kupią konkretny towar. A co zrobić, aby przeprowadzić klienta przez barierę przedzakupową? Co to w ogóle jest?

Jak wypromować się w sieci nie popełniając błędów?

Promocja w Internecie to nie tylko długo planowane kampanie reklamowe, bannery i filmiki. Promocja w Internecie to również kontrolowana plotka i informacja na temat naszej firmy. Coś, co zainteresuje zarówno serwisy internetowe jak i naszych potencjalnych klientów. Jak więc zainteresować innych naszą firmą? Co warto zrobić, a czego unikać?

Jakich błędów nie popełniać w komunikacji z mediami?

Wiemy już, jak ważna jest komunikacja z mediami zarówno dla nowych przedsiębiorstw, jak i prężnie rozwijających się firm o ugruntowanej pozycji. Dobre relacje z mediami mogą bardzo szybko wywindować nową firmę ponad konkurencję, a sprawdzoną markę przez długi czas utrzymywać na fali sukcesu. Niestety popełniane błędy mogą bardzo szybko ten sukces oddalić. Jakich błędów nie popełniać?

REKLAMA