Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odwołanie lotu

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiele turystycznych polis ubezpieczeniowych wyklucza wypłatę ubezpieczenia w przypadku odwołania lub opóźnień lotu z powodu strajków.
Protest Ryanair w Hiszpanii ma się odbyć jeszcze w czerwcu. Pracownicy żądają zwiększenia liczby pracowników. Z kolei przewoźnik zapowiada, że nie ugnie się pod groźbą protestów.
Ponad połowa Polaków miała kłopoty w czasie wakacji. Jakie problemy są najczęstsze? Czego obawiają się urlopowicze?
Czy przewoźnik powinien zwrócić koszt biletu lotniczego, jeżeli lot się nie odbędzie? Co z ewentualnym odszkodowaniem?
W maju 2022 r. przewidywany jest paraliż ruchu lotniczego nad Polską. Wszystko to za sprawą sporu zbiorowego PAŻP z ZZKRL i odejściem większości kontrolerów ruchu lotniczego z pracy.
W maju 2022 roku będą problemy z lotami samolotem. Paraliż na lotniskach będzie wywołany brakiem kontrolerów ruchu lotniczego. Można spodziewać się opóźnień w rozkładzie lotów, a nawet braku możliwości startu czy lądowania na Okęciu i Modlinie.
Zakaz lotów międzynarodowych do końca 2020 r. obejmuje dziewięć państw. Które państwa zostały wyłączone z zakazu?
Od 25 listopada 2020 r. obowiązuje zakaz lotów międzynarodowych do dziewięciu państw. Do kiedy będą obowiązywały restrykcje? Jakie państwa obejmują?
Zakaz międzynarodowych lotów cywilnych do 10 państw będzie obowiązywał od środy 11 listopada 2020 r. Do kiedy będzie obowiązywał zakaz? Jakie państwa obejmie?
Przedłużenie ograniczeń w lotach pasażerskich do 24 listopada 2020 r. przewiduje projekt rozporządzenia, który znalazł się w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów. Od kiedy miałoby obowiązywać nowe rozporządzenie? Jakie państwa zostaną wyłączone z zakazu?
Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przypomina o tym, jak skutecznie składać reklamację, jeżeli wakacje odbiegną od naszych oczekiwań. Podsumowuje też liczbę skarg, które złożyli konsumenci. Jakie problemy mieliśmy podczas wakacji 2020?
Większa dostępność połączeń lotniczych i atrakcyjne oferty tanich przewoźników powodują, że częściej jako środek transportu wybieramy samolot. Niestety czasami z różnych przyczyn lot jest opóźniony albo odwołany. Warto wiedzieć jakie prawa przysługują pasażerowi i kiedy może ubiegać się o odszkodowanie.
Konsumenci często nie wiedzą co robić w przypadku problemów z linią lotniczą. Kiedy można zrezygnować z lotu, a kiedy uzyskać odszkodowanie?
W przypadku odwołania lotu pasażerowie mogą domagać się odszkodowania. Linie lotnicze ponoszą również odpowiedzialność za uszkodzony bagaż. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak wygląda procedura reklamacyjna krok po kroku.
Pasażerom linii lotniczych przysługuje wiele praw m. in. odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. W takich sprawach bezpłatnie pomaga sieć Europejskich Centrów Konsumenckich.
Warto wiedzieć, że za opóźniony, odwołany lot lub zgubiony bagaż przysługuje odszkodowanie. Występuje o nie jedynie 1 proc. uprawnionych do tego Polaków.
Kwestie świadczeń dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotu lub opóźnienia lotu reguluje Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r., ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.
Trybunał Sprawiedliwości UE stwierdził, że to przewoźnik a nie biuro podróży powinno wypłacić pasażerowi odszkodowanie za odwołany lot jeśli nie poinformował ich o tym odpowiednio wcześnie.
Co zrobić, gdy w czasie wakacji zagubiliśmy bagaż, a wybrany obiekt nie spełniał wymogów czterogwiazdkowego hotelu? Pamiętajmy, że w wielu przypadkach przysługuje nam reklamacja.
Korzystanie z transportu lotniczego jest dość powszechną formą przemieszczania się. Zazwyczaj planujemy podróż z dużym wyprzedzeniem. Wtedy też kupujemy bilety. Co zrobić jeżeli odwołano nam lot? Czy przysługuje nam odszkodowanie z tego tytułu?