Odwołanie lotu
REKLAMA
REKLAMA
Przykład:
REKLAMA
W listopadzie ubiegłego roku zamówiłam lot z Belfastu do Gdańska oraz lot powrotny na tej samej trasie. Obie rezerwacje dokonane zostały na miesiąc lipiec bieżącego roku, czyli z 8-miesięcznym wyprzedzeniem. Rezerwacje zostały zaakceptowane i potwierdzone. W połowie marca poinformowano mnie drogą e-mailową, iż loty zostają odwołane. Jednak dopiero moment otrzymania w maju ponownej, e-mailowej, informacji z potwierdzeniem zamówienia, a także - w miesiąc później - listu o odwołaniu lotu spowodował moją całkowitą dezorientację. Moje pytanie brzmi: czy firma przewozowa miała prawo odwołać lot, jeżeli rezerwacja została przyjęta? Dodam, iż sytuacja była naprawdę wyjątkowa, dlatego też musiałam skorzystać z usług innych linii, które oferowały ten sam przelot, jednak już w dwukrotnie wyższej cenie. Proszę o poradę, co należy zrobić oraz czy należy mi się odszkodowanie.
W przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotu pasażer ma prawo do zwrotu kosztów biletu lub skorzystania z innego, alternatywnego połączenia z docelowym punktem podróży. Linie lotnicze mają prawo odwołać lot, muszą jednak odpowiednio wcześniej powiadomić o tym pasażera oraz ponieść związane z tym konsekwencje finansowe (zwrócić cenę biletu lub zaproponować lot alternatywny). W myśl prawa UE zatem, powinna Pani zostać poinformowana o zmianach co najmniej 2 tygodnie przed planowanym czasem odlotu . Zatem gdyby zawiadomienie o zaistniałej sytuacji okazało się zbyt późne, miałaby Pani pełne prawo dochodzić odszkodowania od linii lotniczych. W obecnej sytuacji jednak Pani roszczenia okazują się bezpodstawne.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat