Gdy sprzedaż objęta jest gwarancją, na kupującym ciąży jedynie konieczność wykazania istnienia wady, bez udowadniania, że wada powstała z przyczyn tkwiących w rzeczy. To na sprzedającym będzie spoczywał ciężar udowodnienia, że tak nie jest – orzekł w wyroku z 16 października 2019 r. Sąd Okręgowy w Łodzi, XIII Wydział Gospodarczy Odwoławczy (sygn. akt XIII Ga 1418/18). Z powyższego wyroku płynie również ważne ostrzeżenie, że przedsiębiorcy mogą sami pogorszyć swoją sytuację prawną, zawierając w umowach zapisy wyłączające zastosowanie bardziej korzystnych dla siebie przepisów ustawowych.
Efektywność sprzedaży zależy od wielu czynników zewnętrznych jak sam produkt czy usługa, koniunktura, popyt w danym czasie oraz wewnętrznych jak strategia marketingowa, wsparcie w punkcie sprzedaży, tempo ofertowania. Mimo tych i wielu jeszcze innych składowych, czynnik ludzki waży najwięcej. Pozyskanie, rozwój i utrzymanie handlowców, którzy każdą minutę swojej pracy przeznaczą na czynności, które w największym stopniu przełożą się na wyniki jest zadaniem, z którego może wywiązać się menedżer sprzedaży, dzięki wsparciu profesjonalnego handlowca.
Od 1 stycznia 2020 r. wiele grup zawodowych może liczyć na podwyżkę wynagrodzenia. Wzrost płac czeka żołnierzy, nauczycieli, urzędników, pracowników sądów i prokuratur, inspekcji sanitarnej, policjantów, strażaków i służbę graniczną. W związku ze wzrostem minimalnego wynagrodzenia za pracę wyższe pensje otrzymają najmniej zarabiający. Podwyżka świadczenia w 2020 r. dotyczy również emerytów i rencistów.
Od listopada 2019 r. pracownicy instytucji kultury na Podlasiu mają otrzymać podwyżki. Dotyczy to pracowników następujących instytucji: Teatr Dramatyczny w Białymstoku, Teatr Wierszalin w Supraślu, Operę i Filharmonię Podlaską, Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury, Ośrodek Pogranicze, Książnicę Podlaską, Muzeum Podlaskie, Muzeum Rolnictwa w Ciechanowcu oraz Podlaskie Muzeum Kultury Ludowej.
Relacje z klientami stają się coraz mniej bezpośrednie. Niektóre sektory, takie jak bankowy, większość wpływów osiągają poprzez sprzedaż konsultacyjną. W którym kierunku rozwijać biznes, jeśli klienci unikają zakupów w placówkach firm oraz chcielibyśmy korzystać ze zdobyczy digitalizacji? Rozwiązaniem jest zwrot ku większej personalizacji oraz wielokanałowości doświadczeń klientów. Jednak, by platforma dostarczała pozytywnych doświadczeń, muszą być one dostępne nie tylko za pośrednictwem dowolnego punktu styku, ale także być ciągłe i spójne.