| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Praca > Zarobki > Zarobki w Polsce > Brand manager (branża FMCG) - zarobki 2019

Brand manager (branża FMCG) - zarobki 2019

Brand manager branży FMCG opracowuje strategię i kampanie reklamowe dla swoich linii produktów. Jakie inne obowiązki należą do pracowników działów marketingu? Ile w 2019 r. zarabia brand manager? Na jakie premie może liczyć?

Brand Manager

Brand Manager to stanowisko o bardzo szerokim spektrum obowiązków uzależnionych od potrzeb danej firmy, a także stopnia doświadczenia kandydata. Zadaniem osób pracujących w działach marketingu jest opracowanie strategii i kampanii reklamowych dla swoich linii produktów. Docierają one do odpowiedniej grupy odbiorców, wykorzystując dedykowane kanały informacyjne, zachęcają do kupowania określonych produktów lub korzystania z oferowanych usług, odpowiadają też za rotację asortymentu. Brand Manager opracowuje również szeroko rozumiane treści reklamowe oraz promocyjne, współtworzy strategię budowania przewagi konkurencyjnej, odpowiada za analizy rynkowe i przewidywanie trendów. Stanowisko może być zarówno samodzielne, jak też liderskie z odpowiedzialnością za zespół specjalistów.

Zakres obowiązków

  • współpraca przy tworzeniu strategii marketingowych dla danych produktów lub usług
  • realizacja działań marketingowych wspierających sprzedaż
  • współpraca z agencjami i firmami zewnętrznymi
  • monitorowanie skuteczności prowadzonych działań marketingowych
  • kreowanie i dbanie o pozytywny wizerunek firmy
  • opracowywanie materiałów promocyjnych (zarówno graficznych, jak i tekstów promocyjnych)
  • prowadzenie działań marketingowych w serwisach społecznościowych
  • inicjowanie i wdrażanie zmian w portfolio asortymentowym

Polecamy: INFORAKADEMIA - 6 modułów w cenie jednego

Zarobki Brand Managera w 2019 r. (branża FMCG)

Brand Manager branża FMCG zarobki 2019.

Autor: Goldman Recruitment

Profil

Od kandydata na stanowisko Brand Managera oczekuje się wykształcenia wyższego na takich kierunkach jak marketing czy PR. Ważna jest też dobra znajomość rynku i nieustające monitorowanie działań konkurencji. Dobry Brand Manager zna najnowsze metody pomiaru skuteczności prowadzonych działań i bardzo dobrze posługuje się językiem angielskim. Z jednej strony od kandydata na to stanowisko oczekuje się kreatywności i pomysłowości, z drugiej – analitycznego myślenia i bardzo dobrej organizacji pracy. 

Perspektywy rozwoju

Brand Manager może bezpośrednio awansować na Marketing Managera, który pełni funkcję team leadera. Kolejnym krokiem w karierze może być stanowisko dyrektora ds. marketingu. Ponieważ działy marketingu w dużych firmach tworzą podzespoły wyspecjalizowane w brand marketingu, trade marketingu itd., awansem może być także przejście do działu pokrewnego, który jest zaangażowany w bardziej przekrojowe projekty w organizacji.

Źródło: Raport płacowy Goldman Recruitment

Czytaj także

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Józef Edmund Nowicki

CONEXIS Kancelaria Zamówień Publicznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »