| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy urzędowe > Gmina > Działalność gospodarcza > Kiedy dochodzi do naruszenia znaków towarowych w Internecie?

Kiedy dochodzi do naruszenia znaków towarowych w Internecie?

W jaki sposób może dojść do naruszenia znaków towarowych w Internecie? Z jakimi przypadkami wykorzystywania cudzych znaków towarowych można się spotkać w Internecie?

Przykładowo może to być:

1/ użycie znaku towarowego w nazwie domeny – może to być użycie znaku towarowego słownego, jego fragmentu albo wyrazu lub zbitki wyrazów podobnych do znaku towarowego;

2/ użycie znaku towarowego jako elementu treści strony internetowej, na przykład do opisania reklamowanych bądź oferowanych towarów i usług;

3/ cybersquatting – czyli rejestrowanie lub korzystanie ze znaków, jeśli rejestrowane są cudze znaki z wyprzedzeniem w celu blokowania dostępu do adresu domenowego lub tworzenia strony www przez uprawnionego do znaku towarowego;

4/ linking - który polega na korzystaniu z cudzych znaków towarowych w celu przekierowania użytkowników na własne strony. Linki są umieszczone na stronie www jako wyróżniony tekst lub rysunek.

5/ framing – pozwala na wyodrębnienie na jednej stronie www kilku odrębnych części, które działają niezależnie od siebie , ale które są wyświetlane na ekranie użytkownika jednocześnie. Ramki te są widoczne pomimo tego, że internauta przechodzi na inną stronę. Mimo odesłania do innej witryny widoczne są oznaczenia, logo serwisu , bannery reklamowe serwisu, w którym znajdował się link.

Więcej na Blogu o ochronie własności przemysłowej www.ZnakiTowarowe.net

Zobacz również: Jakie roszczenia za naruszenie znaku towarowego w Internecie?

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »