| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Wiadomości > „DGP”: można żądać odszkodowania także za opóźniony lot

„DGP”: można żądać odszkodowania także za opóźniony lot

Spóźnienie samolotu pasażerskiego o ponad trzy godziny uprawnia pasażerów do odszkodowanie w takiej samej wysokości jak za odwołany rejs – pisze w środę "Dziennik Gazeta Prawna".

Pasażerom samolotów z kilkugodzinnym opóźnieniem należy się odszkodowanie tak samo jak pasażerom lotów odwołanych. Tak zadecydował Europejski Trybunał Sprawiedliwości jeszcze pod koniec 2009 r.

Do czasu wydania wyroku przez ETS pasażerowie, którzy dolecieli na miejsce kilka godzin później, niż przewiduje rozkład, byli traktowani gorzej niż pasażerowie lotów odwołanych. Unijne rozporządzenie regulujące kwestie odszkodowania w takich wypadkach nie przewidywało w ogóle możliwości odszkodowania za opóźniony lot.

Sytuacja uległa zmianie po wyroku ETS. Dotyczy to jednak sytuacji, gdy opóźnienie jest stosunkowo duże. W przypadku lotów do 1,5 tys. km musi ono wynosić więcej niż dwie godziny, a w przypadku dłuższych lotów – więcej niż trzy godziny. Natomiast zwrot pełnego kosztu biletu po cenie, za jaką został kupiony, przysługuje dopiero, gdy opóźnienie wynosi co najmniej pięć godzin.

Zobacz również serwis: Konsument - usługi

Zobacz również: Prawa pasażera

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Bernard Waszczyk

Analityk rynku funduszy inwestycyjnych Open Finance.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »