| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Inspekcja pracy > Kiedy i w jakich sprawach pracownik może zgłaszać się do Państwowej Inspekcji Pracy

Kiedy i w jakich sprawach pracownik może zgłaszać się do Państwowej Inspekcji Pracy

Często pracownik w obawie przed utratą pracy boi się zgłosić do Państwowej Inspekcji Pracy, niepotrzebnie bowiem może on uzyskać od Państwowej Inspekcji Pracy bezpłatną i fachową pomoc prawną.

Porady prawne udzielane przez PIP są bezpłatne i mogą być udzielane telefonicznie, poprzez korespondencję elektroniczną lub na miejscu w okręgowych inspektoratach pracy, a także w oddziałach terenowych.

Pracownik może na stronie internetowej PIP –www.pip.gov.pl za pomocą formularza zadać pytanie dotyczące prawa pracy i bezpłatnie otrzymać poradę prawną.

• urlopów,
• uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem,
• równego traktowania w pracy,
• lobbingu,
• wypadków,
zatrudniania osób niepełnosprawnych,
• naruszenia zasad legalności zatrudnienia,
• pracy „na czarno”,
wynagrodzenia za pracę oraz innych świadczeń pieniężnych wynikających ze stosunku pracy,
• nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy,
• warunków pracy,
• zatrudniania młodocianych.

Zobacz również serwis: Rozwiązanie umowy

Wszelkie informacje dotyczące Państwowej Inspekcji pracy, adresy i telefony Okręgowych inspektoratów pracy można znaleźć na w/w stronie PIP.

Zobacz także serwis: Pracownik przed sądem

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych R. Ptak i Wspólnicy sp.k.

Obsługa prawna przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »