| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Rekrutacja > Rozmowa e-mailowa z przyszłym pracodawcą

Rozmowa e-mailowa z przyszłym pracodawcą

Obecny postęp technologii informatycznych wymusza na kandydatach poszukujących zatrudnienia korzystanie z Internetu jako głównego źródła ofert pracy. Powstają coraz to nowe portale, na których można znaleźć oferty na zapotrzebowanie pracowników na lokalnym rynku pracy, w obrębie danego kraju czy za granicą. Każda osoba, która posługuje się tym narzędziem doskonale zna jego plusy.

Pracodawcy mogą w szybki sposób zamieszczać swoje oferty i na bieżąco monitorować liczbę osób, która jest zainteresowana pracą w danej firmie. Dla osoby poszukującej pracy jest to również wielkie udogodnienie. Nie odrywając się od komputera ma dostęp do bardzo dużej liczby ofert pracy. Można systematycznie sprawdzać, które ogłoszenia są już nieaktualne, a które dopiero co się pojawiły. Można swobodnie wysłać swoje dokumenty aplikacyjne drogą mailową. Nie traci się w ten sposób czasu na dojazd do każdego miejsca, ani pieniędzy na kolejne druki CV i listu motywacyjnego. Każdy dokument można na bieżąco modyfikować zgodnie z zaleceniem pracodawcy – jest to bardzo szybkie i wygodne rozwiązanie.

Taka forma korespondencji z pracodawcą również ma swoje zasady, do których warto się stosować, aby być spostrzeganym jako odpowiedni kandydat do pracy.
Jeśli decydujemy się na napisanie listu elektronicznego do pracodawcy, to należy pamiętać o wpisanie tematu wiadomości. Nie wystarczy napisać tylko „odpowiedź na ofertę pracy”, ponieważ może się zdarzyć, że pracodawca zamieścił kilka lub kilkanaście ogłoszeń i mogą one dotyczyć różnych stanowisk lub tych samych stanowisk, lecz w różnych miastach – jeśli jest to pracodawca działający na terenie całego kraju. Aby mieć pewność, że wiadomość zostanie dobrze klasyfikowana, warto zamieścić w temacie stanowisko o jakie aplikujemy oraz miasto, w którym pracodawca poszukuje pracownika.

Do listu należy zazwyczaj dołączyć CV oraz list motywacyjny. Czasem zdarza się, że pracodawca zamieszcza kwestionariusz osobowy, który jest wymagany jako załącznik do dokumentów.

Zobacz: Stres po zwolnieniu z pracy

Jeśli przesyłamy załączniki, dobrze, aby miały one odpowiednie tytuły, np. CV – Jan Kowalski, list motywacyjny – Paweł Nowak. Zdarza się bowiem, że na własne potrzeby zapisujemy dokumenty o bardzo różnych nazwach, np.: misiek2, CV poprawione, list motywacyjny do roboty, qwerty itp. Nie wolno dopuścić, aby tego typu zapisy były przesłane do pracodawcy. Należy bardzo dokładnie całą treść listu sprawdzić, aby przez nieuwagę nie dopuścić się podobnej gafy.

Należy również pamiętać, aby nie pozostawić treści listu „bez treści”. Nie wystarczy, że prześlemy załączniki. Należy również napisać kilka słów do pracodawcy.
I tu obowiązują zasady właściwej korespondencji. Należy pamiętać, aby list był krótki, zawierał podstawowe informacje, które zamierzamy przekazać. Nie spoufalamy się z pracodawcą używając zwrotów: witam, pozdrawiam, do zobaczenia, odpisz, hej, nie mówiąc już o bardziej niestosowanych – bo i takie się zdarzają – hejka, na razie, całusy. Pomimo faktu, że komunikujemy się drogą mailową, to nie znaczy, że forma korespondencji może być luźna i niezobowiązująca. Z pewnością należy pamiętać o takich zwrotach jak: Dzień Dobry, Z poważaniem.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

PROMAG S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »