| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Urlopy pracownicze > Czy za przesunięty termin urlopu można domagać się zwrotu poniesionych kosztów

Czy za przesunięty termin urlopu można domagać się zwrotu poniesionych kosztów

W styczniu uzgodniłam z szefem termin mojego urlopu wypoczynkowego. Na trzy dni przed planowanym urlopem pracodawca poinformował mnie, że zmuszony jest przesunąć termin urlopu na wrzesień z powodu choroby czterech pracowników. Czy mogę żądać od pracodawcy zwrotów poniesionych kosztów (zaliczka na zakwaterowanie, bilety lotnicze)?

W myśl art. 164 § 2 Kodeksu pracy przesunięcie terminu urlopu jest także dopuszczalne z powodu szczególnych potrzeb pracodawcy, jeżeli nieobecność pracownika spowodowałaby poważne zakłócenia toku pracy. Do ważnych okoliczności możemy w tym przypadku uznać nagłą chorobę 4 innych pracowników.

Wyżej wymieniony przepis nie reguluje jednak kwestii zwrotu poniesionych kosztów w przypadku przesunięcia terminu urlopu. Ustawodawca uregulował kwestię zwrotu kosztów w art. 167 § 2 Kodeksu pracy. Artykuł ten stanowi, że pracodawca jest obowiązany pokryć koszty poniesione przez pracownika w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu.

Wyżej wymieniony przepis możemy w drodze analogii zastosować także w przypadku przesunięcia terminu urlopu wypoczynkowego przez pracodawcę.

W związku z powyższym pracodawca zmieniający termin zaplanowanego urlopu powinien pokryć koszty poniesione przez pracownika w związku z zaistniałą sytuacją.

Podstawa prawna:

Art. 164 § 2, 167 § 2 Kodeksu pracy

Zadaj pytanie: Forum prawników

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Renata Urowska i Wspólnicy sp.k.

Obsługa podmiotów gospodarczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »