| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Jak drogie są ceny usług telefonii komórkowej

Jak drogie są ceny usług telefonii komórkowej

Raport o wysokości opłat z tytułu usług świadczonych klientom telefonii ruchomej, jak również preferencje konsumentów w zakresie cen oferowanych przez krajowych operatorów telefonii ruchomej.

Wspomniana powyżej tendencja w znacznej mierze inicjowana jest przez sieć Play. Wprowadzona w marcu 2009 r. oferta na kartę – Play Fresh – oferuje najniższe na rynku podstawowe ceny połączeń głosowych – 0,29 PLN/min oraz wiadomości SMS 0,09 PLN/SMS.

Mimo, iż preferencje konsumentów powoli zaczynają wskazywać na zmiany w priorytetach doboru ofert – nieznacznie zaczyna spadać istotność ceny – w najbliższym roku należy spodziewać się aktywnej rywalizacji operatorów o klientów właśnie w tym obszarze. Z jednej strony corocznie zdecydowanie więcej na telefon wydają klienci abonamentowi, z drugiej strony klientów usług przedpłaconych trudniej zatrzymać w sieci, tak więc trudno ocenić w na który segment bardziej zorientowana będzie obniżka cen usług operatorów.

Należy pamiętać, iż w 2008 roku na rynku pojawiło się wielu operatorów wirtualnych, którzy z racji przyjętych biznesowych modeli działalności, nie mają możliwości bezpośredniego konkurowania ceną z silnymi operatorami infrastrukturalnymi. Dla nich metodą tworzenia wartości dodanej dla klientów mogą być nie ceny usług telekomunikacyjnych, ale inne usługi, często związane z podstawowym profilem działalności (branża spożywcza, bankowa, kosmetyczna, itp.). W tym przypadku klient nie będzie oszczędzał na samych usługach telefonii ruchomej, ale na szerokim koszyku usług uwzględniającym zupełnie inne typy usług. Taki scenariusz uprawdopodabniają zapowiedzi kolejnych debiutów MVNO – więcej podmiotów oznacza więcej ofert, również w konkretnych segmentach, jak usługi bankowe czy branża spożywcza. Wysoka penetracja z pewnością wymusi aktywną walkę o klienta.

Pełna treść raportu znajduje się na stronie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Źródło: UKE

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Verum Audyt

Audyt. Usługi księgowe. Doradztwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »