| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w Święta > Zwrot towaru zakupionego przez Internet

Zwrot towaru zakupionego przez Internet

Zakupy przez Internet z dnia na dzień zyskują coraz więcej zwolenników. W jaki sposób można zwrócić towar nabyty w ten sposób? Co zrobić gdy okaże się on wadliwy lub niezgodny z opisem?

Towar zakupiony na portalu aukcyjnym

Towar, który został zakupiony przez Internet, ale umowy jego sprzedaży nie można uznać za umowę zawieraną na odległość, podlega innym warunkom zwrotu. Konsumentowi przysługują jedynie roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową. Za taką niezgodność należy uznać sytuację gdy towar nie nadaje się do celu, do jakiego towary tego typu są zazwyczaj używane. Dotyczy to także sytuacji gdy jego właściwości nie odpowiadają właściwościom cechującym tego typu towar lub nie posiadają cech, o jakich zapewniał sprzedawca lub producent w czasie indywidualnego uzgadniania właściwości towaru lub w składanych publicznie oświadczeniach (np. reklamach). Gdy kupujący dostrzeże niezgodność towaru z umową, jest uprawniony w terminie 2 miesięcy zgłosić to sprzedawcy i żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową (np. nieodpłatnej naprawy) lub wymiany na nowy, niewadliwy. Sprzedający ma 14 dni na ustosunkowanie się do tego typu roszczenia, gdy tego nie uczyni, przyjmuje się, że uznał je za uzasadnione. Gdy sprzedający, w odpowiednim czasie, nie podejmie działań, wówczas kupującemu przysługują dodatkowe uprawnienia. Może on żądać obniżenia ceny, a nawet odstąpienia od umowy (w sytuacjach gdy wada jest istotna). Sprzedający ponosi wszelkie koszty związane z naprawą lub wymianą towaru niezgodnego z umową, także koszty demontażu czy przekazania przedmiotu. Warto jednak pamiętać, że nie odpowiada on za taką niezgodność towaru z opisem, o której kupujący wiedział w momencie transakcji, albo z obiektywnego punktu widzenia powinien był wiedzieć.

Zobacz także serwis: Reklamacje

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

ProfiAuto

ProfiAuto to należąca do firmy Moto-Profil marka zrzeszająca ponad 150 hurtowni, sklepów i warsztatów, znajdujących się w miastach na terenie całej Polski. Pod szyldem ProfiAuto funkcjonują wyselekcjonowane, najlepsze na rynku motoryzacyjnym podmioty.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »