| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Co nowego > Ochrona konsumentów: surowa kara dla operatora T-Mobile

Ochrona konsumentów: surowa kara dla operatora T-Mobile

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej nałożył karę na PTC, operatora sieci T-Mobile. To efekt nieuczciwej loterii sms-owej przeprowadzonej jeszcze pod szyldem Ery.

Kara prezesa UKE

PTC, czyli Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. została ukarana przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej „za niewypełnienie obowiązku uzyskania zgody abonentów lub użytkowników końcowych sieci telekomunikacyjnej na używanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego” czytamy w komunikacie. Kara jaką będzie musiał zapłacić operator w przypadku uprawomocnienia decyzji wynosi 5 mln zł.

Nieuczciwa loteria

Powodem ukarania operatora jest nieuczciwa loteria sms-owa „Czy stałeś się dzisiaj Milionerem"., która była organizowana jeszcze pod szyldem Ery. Pisaliśmy o tym na Wieszjaku, wskazując, iż w działach marketingowych skierowanych do abonentów operator nie informuje o finansowych skutkach udziału w grze. Za udział w loterii klientom była naliczana codzienna opłata, co w żaden sposób nie wynikało z przekazu reklamowego. Co więcej w grze wzięły udział także osoby, które nie zgłaszały takiej gotowości.

Zobacz: Abonenci szykują pozew zbiorowy przeciwko sieci Era

Postępowanie UKE

Napływające sygnały sprawdzone zostały w trakcie postępowania administracyjnego przeprowadzonego przez Urząd. Kontrolerzy UKE dokonali analizy 145 przypadków. W przypadku 95 abonentów ustalono, iż operator nie wypełnił obowiązków dotyczących wyrażenia zgody przez abonenta „na używanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego”, czego wymagają przepisy Prawa Telekomunikacyjnego

Jednocześnie kontrolerzy stwierdzili nieprawidłowości przy wysyłaniu informacji handlowych. Jak czytamy w komunikacie PTC wysyłając do łącznie 1.711.294 abonentów lub użytkowników końcowych komunikaty tekstowe SMS lub komunikaty głosowe IVR zachęcające do udziału w loterii promocyjnej, nie wypełniła obowiązku uzyskania zgody abonenta lub użytkownika końcowego. Wymóg taki stawia operatorowi art. 172 ust. 1 prawa telekomunikacyjnego. Tymczasem PTC za wyrażenie zgody uznawała jedynie brak sprzeciwu abonenta na otrzymywanie informacji handlowych.'

Zobacz serwis: Konsument - telekomunikacja

Surowa kara

Kara finansowa w wysokości 5 mln zł to efekt stwierdzonych uchybień. W opinii Prezesa Urzędu bezpośrednią konsekwencją stwierdzonych naruszeń było „obniżenie przewidzianego prawem stopnia ochrony praw abonentów i użytkowników końcowych w relacji z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym”.

Na podstawie: uke.gov.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

HAYS Poland

Doradztwo personalne

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »