Zwracać jednak nie możemy np. rozpakowanych: płyt CD i DVD, kaset video i oprogramowania komputerowego.
W przypadku zwrotu towaru bądź jego reklamacji niezbędne jest zawsze przedłożenie sprzedawcy potwierdzenia dokonania transakcji w danym sklepie. Należy zachowywać rachunki, paragony.
reklama
reklama
Warto również wydrukować zamówienie oraz warunki sprzedaży, jako potwierdzenie swoich racji w przypadku sporu z przedsiębiorcą.
Zobacz: Prawa konsumenta
Decydując się na zakupy przez internet, kupujący powinni rozsądnie podejmować decyzję o wyborze sklepu i towaru. Na stronie sklepu internetowego powinny się znaleźć następujące informacje:
- imię i nazwisko przedsiębiorcy (ew. nazwa sklepu) ,
- adres stacjonarny firmy,
- cena towaru i zasady zapłaty za niego,
- koszt, termin oraz sposób dostawy,
- informacja o prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, miejscu i sposobie składania reklamacji oraz prawie do wypowiedzenia umowy.
UOKiK przypomina, że w przypadku problemów z kontrahentem konsumenci mogą liczyć na pomoc miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów oraz organizacji pozarządowych – Federacji Konsumentów, Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Bezpłatne porady udzielane są również pod numerem telefonu 0 800 800 008.
Źródło: www.uokik.gov.pl
Zadaj pytanie: Forum